• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Söderlund
    Jooosen skrev 2019-09-26 21:03:45 följande:

Blödde där jag stack med fyremadel ikväll. Alltså

Inte jättemycket. Det gör väl inget? Den tar väl ändå haha...? Vet ni?

Så blev det för mig flera gånger och det gick bra ändå ????
  • Jooosen
    Söderlund skrev 2019-09-26 21:06:47 följande:

Så blev det för mig flera gånger och det gick bra ändå ????

Ja skönt!! Blev så en gång innan under förra ivfen. Blev bara nojig när ja läste nu hur viktigt det är att dra tillbaka kolven innan man drar in vätskan för och se så man inte stuckit i ett blodkärl. Har man gjort det ska man slänga sprutan. Aja nu får det gå ändå! Tack för svar :)
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-09-26 19:44:23 följande:

Jag hade Staffan! Vet inte riktigt vad jag tycker om honom. Han är säkert kunnig men känns väldigt förvirrad ibland och sköterskorna verkar ofta irriterade på honom. Tappade saker och hade svårt att formulera sig ibland. Men snällt av honom att be om ursäkt efteråt att de inte var tillräckligt förberedda med smärtlindringen. Samir träffade vi första besöket, hon kändes väldigt kompetent men lite stressad. Hur var din upplevelse?

Sköterskorna gillar jag verkligen, tycker dom är väldigt trevliga och sympatiska!

Mitt äggplock med Staffan gick ju bra och han var inte så förvirrad just då, men han är ju otroligt gammal (typ 76 tror jag) och jag har hört andra som också märkt att sköterskorna blir irriterade för han missar grejer... Samir verkade bra men ja, pratade inte så jättemycket! Det var iaf bra att de tog till sig efter åt att de inte var snabba nog med smärtlindring ju. Man ska lyssna på patienten!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hedblomster
    Hoppet19 skrev 2019-09-26 19:49:26 följande:

Wow spännande!! Tänk om det är det här som gör det! Jag pratade med läkaren angående scratch för egen del men jag får inte det, enligt studien så är det bara dom med regelbunden mens som får va med! Suck.

Sen var hon så dryg så hon vägrade prata om nästa insättning. Jag vill ju prova letrozol istället för progynon, men vet inte om jag bara kan köra på? Är det någon som vet? Läkaren var helt tappad så det här är nog upp till mig att självmedicinera.......

Hoppas verkligen det! Nä vad tråkigt... Var det P.Z du pratade med? Jag har oftast regelbunden mens men ett par ggr per år skippar den en månad.

Tycker du kan ringa och be att få prata med en annan läkare! Man måste få vet vad för alternativ som kan finnas iaf.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Aryzza
    Jooosen skrev 2019-09-26 21:03:45 följande:

Blödde där jag stack med fyremadel ikväll. Alltså

Inte jättemycket. Det gör väl inget? Den tar väl ändå haha...? Vet ni?

Den tar absolut! Frågade om detta för va helnojig och på RMC Malmö så suckade de lite och typ ?det är trams, helt omöjligt att sticka i så stort kärl så det är farligt när man sticker i magen?. Tror inte det är att det inte tar, snarare risken för typ kraftig allergisk reaktion de oroar sig för. Jag fick nässelutslag över halva magen av första sprutan och det är tydligen ganska vanligt.
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-09-26 20:04:03 följande:

Fan att det ändå gjorde så pass ont! Jag tror inte bedövning tar så bra på mig alls, kanske är samma för dig! Men 8 är bra. Hoppas många vill befruktas. Gör dom icsi på era? Minns inte vad du sa... jag börjar bli sjukt nervös för äggplocket. Vet inte hur ja ska hantera det :(. Ska på nytt vul imorn och ska noggrant gå igenom min rädsla..

Ja, men ändå var jag beredd på mycket värre. Typ så illa att jag inte skulle kunna fortsätta. Så alltid nått att det inte gick så långt! :P Nu har jag rejält ont i magen. Känns som ett stort blåmärke över hela magen och sidorna. Ömt och värker. Får ännu mer ont om jag skrattar eller hostar... hoppas det går över fort!

Dom gör icsi ja! Mannens prov såg normalt ut denna gång men det är ju ändå något som gör att de inte befruktar mina ägg på egen hand, så dom vill inte riskera något.

Åh jag förstår dig!! Fy tusan vad man mår dåligt för det innan. Men man får försöka tänka att man måste få det överstökat, det tar ju förhoppningsvis inte så lång tid! Hoppas ditt går bättre senna gång! När är vul imorgon?
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-09-26 21:46:21 följande:

Mitt äggplock med Staffan gick ju bra och han var inte så förvirrad just då, men han är ju otroligt gammal (typ 76 tror jag) och jag har hört andra som också märkt att sköterskorna blir irriterade för han missar grejer... Samir verkade bra men ja, pratade inte så jättemycket! Det var iaf bra att de tog till sig efter åt att de inte var snabba nog med smärtlindring ju. Man ska lyssna på patienten!

Ja han är väldigt gammal! Men dom skulle ju inte ha kvar honom om han inte fortfarande var bra på sitt jobb. Får försöka tänka så. :)

Frågade om trombyl och jag kommer få både det och prednisolon vid ev återföring. Verkligen all in!
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-09-26 22:07:43 följande:

Ja, men ändå var jag beredd på mycket värre. Typ så illa att jag inte skulle kunna fortsätta. Så alltid nått att det inte gick så långt! :P Nu har jag rejält ont i magen. Känns som ett stort blåmärke över hela magen och sidorna. Ömt och värker. Får ännu mer ont om jag skrattar eller hostar... hoppas det går över fort!

Dom gör icsi ja! Mannens prov såg normalt ut denna gång men det är ju ändå något som gör att de inte befruktar mina ägg på egen hand, så dom vill inte riskera något.

Åh jag förstår dig!! Fy tusan vad man mår dåligt för det innan. Men man får försöka tänka att man måste få det överstökat, det tar ju förhoppningsvis inte så lång tid! Hoppas ditt går bättre senna gång! När är vul imorgon?

Juste sorry. Nu minns jag att ni gör icsi! Ja man måste ju genomlida skiten. Grät du något? Minns att jag typ storbölade förra gången :p. Stackars oss. Ja den ömheten är sjuk... ska du jobba imorgon? Kl 09:20! Ska träffa den läkaren vi gillar bäst. Hoppas det har växt på. Känner mig som en stor kossa här hemma just nu haha!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen
    Aryzza skrev 2019-09-26 22:03:18 följande:

Den tar absolut! Frågade om detta för va helnojig och på RMC Malmö så suckade de lite och typ ?det är trams, helt omöjligt att sticka i så stort kärl så det är farligt när man sticker i magen?. Tror inte det är att det inte tar, snarare risken för typ kraftig allergisk reaktion de oroar sig för. Jag fick nässelutslag över halva magen av första sprutan och det är tydligen ganska vanligt.

Men tack! Nu känner jag mig lugn :)
  • Hedblomster
    LLW skrev 2019-09-26 22:10:54 följande:

Ja han är väldigt gammal! Men dom skulle ju inte ha kvar honom om han inte fortfarande var bra på sitt jobb. Får försöka tänka så. :)

Frågade om trombyl och jag kommer få både det och prednisolon vid ev återföring. Verkligen all in!

Skönt med både trombyl och prednisolon! Nu är det spännande de närmsta dagarna, med befruktning och sådär :) det är den mest spännande tiden tycker jag, sen blir det jobbig med ruvning osv, men förstår att du har ju andra erfarenheter.

Jag har ju för övrigt lite trombyl kvar som jag vill använda, men inte så många så det räcker efter eventuellt plus så kanske kör med bamyl istället och delar i småbitar... Det ska ju vara samma. Men är osäker på hur länge man ska hålla på om man får plus. Om de säger nåt om trombylen kan du väl dela med dig av infon :) när jag fick trombyl sa de bara att jag skulle ta till gravtest och sen skulle man bestämma då beroende på vad testet visade.
Svar på tråden IVF hösten 2019