• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Aryzza
    Jooosen skrev 2019-09-27 11:18:02 följande:

Åh skönt att höra. Jag förklarade min oro idag. Jag fick en lugnande tablett med mig hem som ja ska ta innan. Sen noterade hon min rädsla för smärta så hoppas det går bra. Hur ligger du till i processen?

Jag har plussat och har ultraljud bokat på tisdag vilket är första dagen i v 9 för mig :) otroligt nervöst. Mår dock för jävligt nästan hela tiden då hoppas det är ett positivt tecken. Skäms nästan att vi lyckades på första när jag läser om et som kämpat så länge. Hoppas verkligen att det är er tur nästa gång! (Och att min böna vill stanna tiden ut)
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-09-27 11:16:14 följande:

Ja visst är det galet. Och i måndags hade jag 9 blåsor som inte var så stora. Så måste vuxit som fan sista dagarna.. trots bara 125 enheter gonal.. kommer vara utomlands 12-19 november. Så när vi kollade schema på kliniken är det risk för att det blir typ då. Aja inget man kan påverka så ingen idé o grubbla ihjäl sig. Hoppas att äggen är av bra kvalite nu.. hur mår du idag?

Sjukt! Hoppas du återhämtar dig fort efteråt. Hur känner du dig i kroppen?

Ååh hoppas det inte krockar! Finns risk att det krockar med julstängt månaden efter annars eller? Fan det är ju som mitt första förra året. Först misslyckad ivf, sen utomlands nästa tillfälle och sen julstängt.. tre månaders väntetid. Men konstigt nog har jag för mig att den tiden gick rätt fort ändå.

Dom ringde precis från kliniken!!! Av 8 ägg blev 7 befruktade!! Sån jäääävla lättnad, herregud vilken sten som släppte från bröstet. Hade gått och intalat mig att inget hade blivit befruktat så blev helt chockad. På tisdag ska jag dit och få tillbaka en blastocyst :):):):)
  • Fifen
    vill2017 skrev 2019-09-27 08:44:06 följande:
    Ja jag håller så många tummar för er som det bara går! Är så glad att sommaren är över och att ni alla är igång igen.

Vi går in i vecka 26 på söndag så det rullar på bra. IVF-tankarna lämnar mig ändå inte helt. De sitter så djupt rotade och ibland så känns det som att den som ligger i magen är fejk. Den är ju liksom inte gjord på "riktigt" sätt och ibland skäms jag över det. Inte när jag träffar folk som inte vet att vi gjort IVF för då kan man ju låtsas att allt är gjort på naturlig väg men alla vänner som vet om det tycker jag nu att det är lite pinsamt för. Det är helt sjuka känslor, jag vet, men de finns där. Hoppas verkligen att de försvinner för att känna så hela livet vore ju sjukt. Fattar inte varför jag skäms över det nu när det lyckats och inte förut när vi fortfarande försökte.
    Du ska absolut inte känna att det inte är på riktigt! Blir ledsen för din skull att du ska behöva gå omkring denna tid och känna så! Var stolt i stället! Du ska vara så stolt över att du tagit dig igenom detta istället. Det är inte alla som klarar av att göra denna resa som alla här inne gör! Det barn du väntar på är (genom mitt sätt att se på det) så mycket mer uppskattat och efterlängtat! Var stolt! Jag tycker att det är något fint du gjort som offrat så mycket redan innan ditt barn kommer! Om det finns någon som någonsin skulle säga något annat är den inte värd att vara din vän eller ens finnas i din närhet! 

IVF är inte ens på i närheten onaturligt om man ser på den resa som vi gör. Men jag är så stolt  Jag verkligen flaggar över allt som vi går igenom. Jag vill berätta för hela värden hur efterlängtat vårt barn kommer vara när det väl blir vår tur! Jag har gått i 15 år och skämts över min felaktiga kropp, så nu får det vara slut på det!  

Vill du ha pepphjälp för att verkligen inse hur fint IVF egentligen är, så kan jag verkligen tipsa om att lyssna på Ruvarpodden!
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-09-27 11:30:54 följande:

Sjukt! Hoppas du återhämtar dig fort efteråt. Hur känner du dig i kroppen?

Ååh hoppas det inte krockar! Finns risk att det krockar med julstängt månaden efter annars eller? Fan det är ju som mitt första förra året. Först misslyckad ivf, sen utomlands nästa tillfälle och sen julstängt.. tre månaders väntetid. Men konstigt nog har jag för mig att den tiden gick rätt fort ändå.

Dom ringde precis från kliniken!!! Av 8 ägg blev 7 befruktade!! Sån jäääävla lättnad, herregud vilken sten som släppte från bröstet. Hade gått och intalat mig att inget hade blivit befruktat så blev helt chockad. På tisdag ska jag dit och få tillbaka en blastocyst :):):):)

Känner mig rätt svullen emellanåt. Men exakt!!! Har redan räknat ut att det kan bli julstängt månaden efter. Man har verkligen ingen påverkan i detta! Jag ska luska lite mer på måndag hur planen ser ut! Men grattis! Vad otroligt kul o höra. Vi har sagt det förr, men NU är det fan vår tur. Underbart :D
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen
    Aryzza skrev 2019-09-27 11:30:31 följande:

Jag har plussat och har ultraljud bokat på tisdag vilket är första dagen i v 9 för mig :) otroligt nervöst. Mår dock för jävligt nästan hela tiden då hoppas det är ett positivt tecken. Skäms nästan att vi lyckades på första när jag läser om et som kämpat så länge. Hoppas verkligen att det är er tur nästa gång! (Och att min böna vill stanna tiden ut)

Åh vad underbart. Såklart det kommer gå bra! Nej du ska inte skämmas. Du har behövt utstå massor o är nu äntligen gravid. Du ska försöka njuta! Kram
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • melissa8601

Här fortsätter det gå dåligt..

Min ovitrellespruta gick ju inte ut trodde vi men nu lutar det åt X eller segdraget mf (även att vi inte gjorde återföring pga inga ägg i blåsorna). Blir. Så. Trött :(

Hcgnivå dagar efter ovitrelle

10 dagar efter ovitrelle; hcg 290

12 dagar efter ovitrelle; hcg 126

15 dagar efter ovitrelle; hcg 198

18 dagar efter ovitrelle; hcg 160

Alltså, hur kunde det bli så här ens

• Hedblomster
    Jooosen skrev 2019-09-27 10:45:57 följande:

Nu kommer jag från andra vul, sprutdag 10. Ett helt annat utfall än förra ggn. Förra gången fick vi ut 10

Ägg och var typ lika många blåsor såhär 3 dagar innan plock. Nu mättes det till närmare 30 (!) ägg. Sjukt. Jag kommer få äp på måndag men inte sätta tillbaka något denna cykel utan nästa. Nästa är jag eventuellt utomlands just då. Jag orkar INTE. Denna jävla väntan. Men jag vet att det är för min skull. Men ändå. Mitt äggplock förra ggn på 10 ägg var ju fruktansvärt. Hur jävligt kommer det vara denna gång när de ska försöka ta ut 30 :(

Oj vad mkt ägg!!!! Så sjukt! Jättetråkigt med totalfrys dock :( Hoppas hoppas det inte krockar... Jag gjorde ju en återföring dagen innan utlandsresa i våras och det var perfekt dock! Slapp jobba och gjorde roliga saker under ruvartiden istället.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2019-09-27 13:41:56 följande:

Oj vad mkt ägg!!!! Så sjukt! Jättetråkigt med totalfrys dock :( Hoppas hoppas det inte krockar... Jag gjorde ju en återföring dagen innan utlandsresa i våras och det var perfekt dock! Slapp jobba och gjorde roliga saker under ruvartiden istället.

Ja jag var helt chockad. Låg as länge i stolen o han räknade typ i 100 år haha.. ja jag ber till högre makter att det passar. Vore grymt att göra det precis innan!
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-09-27 11:43:35 följande:

Känner mig rätt svullen emellanåt. Men exakt!!! Har redan räknat ut att det kan bli julstängt månaden efter. Man har verkligen ingen påverkan i detta! Jag ska luska lite mer på måndag hur planen ser ut! Men grattis! Vad otroligt kul o höra. Vi har sagt det förr, men NU är det fan vår tur. Underbart :D

Förstår att du kan känna dig svullen! Jag har svårt att ha vanliga byxor efter plocket, min mage svullnade upp rejält efter plock men inte innan.

Tänkte på en grej.. hur kan dom veta att det är runt 30 ägg? Kan dom se det? För jag har aldrig varit med om att de nämt antal ägg under vul, bara antal äggblåsor och det är ju inte samma sak. Kan de verkligen se äggen i äggblåsorna?
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-09-28 19:05:01 följande:

Förstår att du kan känna dig svullen! Jag har svårt att ha vanliga byxor efter plocket, min mage svullnade upp rejält efter plock men inte innan.

Tänkte på en grej.. hur kan dom veta att det är runt 30 ägg? Kan dom se det? För jag har aldrig varit med om att de nämt antal ägg under vul, bara antal äggblåsor och det är ju inte samma sak. Kan de verkligen se äggen i äggblåsorna?

Ja efter förra ggn var jag oxå sjukt svullen. Nej du har helt rätt! Inte ägg utan blåsor.. så hoppas att det är många som har ägg i sig. 25-30 blåsor sa han nog :p
Svar på tråden IVF hösten 2019