• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2019-10-08 06:43:33 följande:

Ruvardag 7 med blastocyst idag. Vaknade efter att jag drömt att jag tagit ett positivt graviditetstest.

Så jag gick upp och testade. Två gånger.

Positivt. Jag är gravid. Livrädd och orolig. Missfallet ligger och spökar i bakhuvudet, så jag vågar inte släppa fram lyckan helt. Men just nu är jag gravid. <3

Fjärde IVF-behandlingen, femte återföringen, första gången hos Livio Falun. Åh snälla, snälla, snälla låt det vara vår tur nu.

Vad, underbart! Grattis :)
  • Anni888
    LLW skrev 2019-10-08 12:04:41 följande:

Sånna nervösa dagar nu innan man vet! Har du känt av några symtom?

Njo, hade endel av de där klassiska symtomen i början iaf. Trött, illamående till och från och lite ömma bröst. Meen tycker mycket har försvunnit nu när jag slutat med Lutinus. Hoppas inte progesteron nivån i kroppen är för låg... Fortfarande väldigt trött dock! Både eftermiddagar och kvällar. Har du några symtom?
  • LLW
    Hoppet19 skrev 2019-10-08 16:28:08 följande:

Så roligt! Du körde droppen nu? Körde du kortison och trombyl också?

Jag ska på ul imorgon för att se om jag har några äggblåsor och förhoppningsvis ägglossning på gång! Provar med letrozol den här omgången så insättning efter positivt utslag på sticka! Så nervös och hoppas verkligen letrozolen ska funka!!

Ja precis, intralipid, trombyl och prednisolon har jag tagit :) och så lutinus såklart.

Åh hoppas det går bra imorgon!! Hur många har ni i frysen?
  • LLW
    Loviisa89 skrev 2019-10-08 16:55:21 följande:

Åh grattis, vad glad jag blir!!!! Håller alla tummarna att ni får en bebis efter denna graviditet! :D

(Men förstår verkligen de blandade känslorna, jag har ju sett hjärtat ticka en gång, men är fortfarande orolig att det ska ha gått snett senare och att vi inte kommer ha ett levande foster på Kub)

Ölandstoka skrev 2019-10-08 17:43:57 följande:

Vad, underbart! Grattis :)

Tack tjejer <3
  • LLW
    Anni888 skrev 2019-10-08 19:37:34 följande:

Njo, hade endel av de där klassiska symtomen i början iaf. Trött, illamående till och från och lite ömma bröst. Meen tycker mycket har försvunnit nu när jag slutat med Lutinus. Hoppas inte progesteron nivån i kroppen är för låg... Fortfarande väldigt trött dock! Både eftermiddagar och kvällar. Har du några symtom?

Ja en del är ju lutinus, svårt att veta hur mycket bara!

Jag har känt en del smärta/dragningar i ljumskarna, lite molvärk och en kassmage. Lika symtom som när jag blev gravid sist!
  • Fjällen

Kunde inte hålla mig så gjorde ett test idag på ruvardag 12. Negativt. Hade en liten rosa blödning igår. Kanske är mensen som är på ingång... Detta är första och sista försöket vi har tänkt att göra. Jag är snart 42 och mina ägg är nog inte i de bästa skicket. Jag lever på hoppet att det blir ett plus på söndag när det är rätta dagen för att kolla. Även om jag inom mig känner att det inte växer något i mig. Ska försöka ta nya ta och få mannen att gå med på äggdonation. Det känns så där att behöva göra det men är nog det enda sättet för min sambo att bli pappa. Jag har två stora barn sedan tidigare. Mår skit just nu.

• Najo
    Fjällen skrev 2019-10-08 21:49:44 följande:

Kunde inte hålla mig så gjorde ett test idag på ruvardag 12. Negativt. Hade en liten rosa blödning igår. Kanske är mensen som är på ingång... Detta är första och sista försöket vi har tänkt att göra. Jag är snart 42 och mina ägg är nog inte i de bästa skicket. Jag lever på hoppet att det blir ett plus på söndag när det är rätta dagen för att kolla. Även om jag inom mig känner att det inte växer något i mig. Ska försöka ta nya ta och få mannen att gå med på äggdonation. Det känns så där att behöva göra det men är nog det enda sättet för min sambo att bli pappa. Jag har två stora barn sedan tidigare. Mår skit just nu.

Jag fattar helt din sits. Jag är 44 och har inte gett mig rikrigt än.. Gör ivf själv i sverige med spermiedonation. Man ska ha lite tur men tror inte det är omöjligt. Styrkekkram
  • Fjällen
    Najo skrev 2019-10-09 08:00:53 följande:

Jag fattar helt din sits. Jag är 44 och har inte gett mig rikrigt än.. Gör ivf själv i sverige med spermiedonation. Man ska ha lite tur men tror inte det är omöjligt. Styrkekkram

Tack snälla. Tror mensen är på ingång nu.
  • Marita B
    misu80 skrev 2019-10-06 11:57:21 följande:

Hej Marita, hur går det för dig? Jag känner igen paniken med de rosa flytningarna. Jag var gravid på naturlig väg våren 18 som slutade i missfall v.8, så rädslan för missfall är minst sagt närvarande.

Nu har vi provat IVF och vi är gravida. Har testdag idag men testade positivt i tisdags. På onsdagmorgon fick jag rosa flytningar och blev så orolig. På torsdag ringde jag kliniken och de sa att det inte var någon fara, att det är pga Lutinustabletterna. Nu har det slutat så jag tror att det måste ha blivit någon retning som orsakade det hela. Det behöver alltså inte ha med fostret att göra.

Vet hur fruktansvärt det är när man tror att det kan vara missfall på gång. Jag hoppas verkligen att det har gått bra för dig.

Kram

Nä dra mig baklänges! Jag fick ett plus på stickan jag också!! Den lilla blödningen var nog bara en irriterad slemhinna för det avtog för att inte komma åter. Nu ska jag försöka landa i detta och inte vara allt för rädd. Tänker försöka bygga bo åt den lille som är någorlunda i harmoni.

Stort grattis till er graviditet. Hoppas innerligt att det håller hela vägen och att ni får hålla er lilla glädjekälla i famnen en dag.
  • Najo

Hej, nu har jag återfått lite hopp. Vid ivf:en i sept blev det bara 1 ägg från äggplock. Nu har jag kört en kombination av menopur och gonal-f. Idag på sprutdag 10 syntes 11 blåsor. 17 mm: 2st, 10-14 mm 7 st, 6-9 mm 2 st. Jag är 44 så trodde nästan det var kört. Äggplock tisdag. Nu tänker jag försöka vara glad i stunden över potentialen.

Svar på tråden IVF hösten 2019