misu80 skrev 2019-10-06 11:57:21 följande:
Hej Marita, hur går det för dig? Jag känner igen paniken med de rosa flytningarna. Jag var gravid på naturlig väg våren 18 som slutade i missfall v.8, så rädslan för missfall är minst sagt närvarande.
Nu har vi provat IVF och vi är gravida. Har testdag idag men testade positivt i tisdags. På onsdagmorgon fick jag rosa flytningar och blev så orolig. På torsdag ringde jag kliniken och de sa att det inte var någon fara, att det är pga Lutinustabletterna. Nu har det slutat så jag tror att det måste ha blivit någon retning som orsakade det hela. Det behöver alltså inte ha med fostret att göra.
Vet hur fruktansvärt det är när man tror att det kan vara missfall på gång. Jag hoppas verkligen att det har gått bra för dig.
Kram
Nä dra mig baklänges! Jag fick ett plus på stickan jag också!! Den lilla blödningen var nog bara en irriterad slemhinna för det avtog för att inte komma åter. Nu ska jag försöka landa i detta och inte vara allt för rädd. Tänker försöka bygga bo åt den lille som är någorlunda i harmoni.
Stort grattis till er graviditet. Hoppas innerligt att det håller hela vägen och att ni får hålla er lilla glädjekälla i famnen en dag.