• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • LinneaWookie
    misu80 skrev 2019-10-15 13:50:16 följande:

Lite sen på bollen ;) men GRATTIS!!! Vilken fantastisk nyhet :) Stor kram!

Stort grattis <3 <3 En så fantastisk känsla!
  • LinneaWookie

Har inte skrivit i denna tråd på någon vecka men är FORTFARANDE gravid (nu 10+3) <3

Jag hade ju nästan förlorat hoppet efter ett MF och ett MA och flera FET utöver det som inte fäst. Nu verkar det ha blivit helt annorlunda denna gång då jag har massvis med symptom som jag inte sett röken av de tidigare gångerna (trötthet, sover 9+h varje natt, har mått illa i över tre veckor), och vi har sett krabatens hjärta picka fint två ggr- i v7+4 på fertilitetskliniken och nyss i v10+0 på Spec-MVC efter att jag haft en liten blödning och oroade mig fördärvad. Så allt KAN gå bra till sist Kan ju förstås inte slappna av helt än men nästan... Så lycklig. Krabaten paddlade med armarna och rörde sig så livligt. <3

• LLW
    LinneaWookie skrev 2019-10-19 13:43:35 följande:

Har inte skrivit i denna tråd på någon vecka men är FORTFARANDE gravid (nu 10+3) <3

Jag hade ju nästan förlorat hoppet efter ett MF och ett MA och flera FET utöver det som inte fäst. Nu verkar det ha blivit helt annorlunda denna gång då jag har massvis med symptom som jag inte sett röken av de tidigare gångerna (trötthet, sover 9+h varje natt, har mått illa i över tre veckor), och vi har sett krabatens hjärta picka fint två ggr- i v7+4 på fertilitetskliniken och nyss i v10+0 på Spec-MVC efter att jag haft en liten blödning och oroade mig fördärvad. Så allt KAN gå bra till sist Kan ju förstås inte slappna av helt än men nästan... Så lycklig. Krabaten paddlade med armarna och rörde sig så livligt. <3

Ååh vad härligt att det går bra för er! Så underbart att ha fått se den lille två gånger, blir nästa gång på kub?

Jag är i 5+2 idag, tiden går så förskräckligt långsamt! Kanske för att jag testade positivt så tidigt att jag vetat om det i nästan två veckor redan.. Är så rädd för att det ska bli ännu ett MA... fortfarande två veckor kvar innan vi får några svar, men känner av en del symtom som lugnar mig lite. Känns mer än sist, vilket jag hoppas är positivt.
  • LinneaWookie
    LLW skrev 2019-10-19 14:59:05 följande:

Ååh vad härligt att det går bra för er! Så underbart att ha fått se den lille två gånger, blir nästa gång på kub?

Jag är i 5+2 idag, tiden går så förskräckligt långsamt! Kanske för att jag testade positivt så tidigt att jag vetat om det i nästan två veckor redan.. Är så rädd för att det ska bli ännu ett MA... fortfarande två veckor kvar innan vi får några svar, men känner av en del symtom som lugnar mig lite. Känns mer än sist, vilket jag hoppas är positivt.

Skönt med symptom! Har känt mig knäpp som ba "YES, JAG ÄR SPYFÄRDIG!!!", hahah... Men hade inga symptom över huvudtaget de gånger det gick åt skogen, så jag tror det är den stora skillnaden som gjorde mig ganska lugn redan innan jag fick se pyret första gången. Jag håller alla tummar för dig <3<3 Stort grattis!
  • Anni888

Härligt att ni fått se hjärtat ticka flera gånger LinneaWookie! Kan verkligen relatera till oron innan vul. Vill bara fylla i att jag haft väldigt begränsat med symtom sen jag slutade med lutinusen. Har inte alls känns självklart att jag fortfarande är gravid. Men så igår fick vi se en liten krabat som rörde sig och såg ut precis som den skulle vi denna tid (7+3), så det kan gå vägen utan så mycket symtom med, tänker det är så extremt olika där :) Längtar redan till nästa ul. :)

• Fifen

Ruvar igen och hoppas på tredje gången gillt! Denna gång var det forskningsledaren som gjorde själva återföringen. Håller tummarna för att han vet vad han gör! Fick även Lutinus denna gång även om vi gjorde i naturligcykel. Skönt att göra något annorlunda!

Som tidigare känd torsdagen låååångt bort och denna gång kommer alla ev. Symptom kunna skyllas på Lutinus. Men så glad att jag fick det denna gång!

Nervös också för att jag till veckan ska resa till Medelhavet med jobbet mitt i allt. Rädd att det ska vara dåligt att flyga, men alla på min IVF-klinik säger att det inte ska vara något farligt. Jag är rädd för att mensen ska komma under resan och golva mig helt när jag är där nere utan min sambo också. Fast mensen ska ju självklart inte komma! Den här gången ska det gå!

• Fifen

Som vanligt känns testdagen låååångt bort! Ska det självklart stå! :)

• Hedblomster
    Fifen skrev 2019-10-20 16:43:39 följande:

Ruvar igen och hoppas på tredje gången gillt! Denna gång var det forskningsledaren som gjorde själva återföringen. Håller tummarna för att han vet vad han gör! Fick även Lutinus denna gång även om vi gjorde i naturligcykel. Skönt att göra något annorlunda!

Som tidigare känd torsdagen låååångt bort och denna gång kommer alla ev. Symptom kunna skyllas på Lutinus. Men så glad att jag fick det denna gång!

Nervös också för att jag till veckan ska resa till Medelhavet med jobbet mitt i allt. Rädd att det ska vara dåligt att flyga, men alla på min IVF-klinik säger att det inte ska vara något farligt. Jag är rädd för att mensen ska komma under resan och golva mig helt när jag är där nere utan min sambo också. Fast mensen ska ju självklart inte komma! Den här gången ska det gå!

Wow, vad snabbt tiden ändå går! Trots att testdagen är så långt bort :) Känns som nyss du gjorde första återföringen. Klart mensen håller sig borta nu! Härligt med en resa ändå, även om det är jobb.

Jag har återföring nummer 6 på tisdag. Hoppas så på denna gången även om jag inte vågar tro något!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hoppet19

Hej vad kul att se lite uppdateringar från kända namn, har varit lite tyst här ett tag! Så många som plussat, vilket såklart är jättekul och hoppfullt för oss som fortfarande kämpar!

Lycka till nu fifen, tredje gången gillt! Och Hedblomster lycka till på tisdag!

Jag tog letrozol inför detta FET, trodde inte det funkat fick göra extra ul cd 16, visade blåsa på 18 mm och en lite konstig slemhinna - osäkert om jag haft ägglossning, han tyckte ändå att jag kunde testa älstickor två dagar till så jag fortsatte morgon och kväll men helt blankt på cd 19 tog jag sista (negativt) och tänkte skit samma, det får bli en ofrivillig men kanske behövlig paus.... Hade dock sååå rinniga flytningar så i fredags cd 20 tog jag ändå ett test - så jäkla positivt!!!! Ååh vad jag blev glad! Kändes som ett gravtest haha, på denna hårda resa ger varje positiv händelse sån himla glädje! Jag känner bara tacksamhet! Vi har haft sex och får sätta tillbaka vår 5e Blastocyst på torsdag! Tänker att för en gångs skull har vi två chanser på en chans liksom! Det kanske är nu det händer!! :)

• Jagvetdåinte

Hej! Jag väntar på min mens och att påbörja injektioner. De sa "när du blöder rött". Det jobbiga är att min mens alltid ger lröda blödningar innan slemmiga mensen och mensvärken kommer. Sparsamma blödningar. Det började idag, kom blod i toan imorse och sedan lite på pappret under dagen men behöver inte mensskydd. När jag frågade sa de "när du anser att mensen börjar ska du ringa". Hur tänker ni? Om min mens beter sig som den brukar kommer inte ordentliga mensen först om några dagar. Någon som känner igen? Hur gjorde ni?

Svar på tråden IVF hösten 2019