• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Marita B
    Najo skrev 2019-10-10 18:35:38 följande:

Hej, nu har jag återfått lite hopp. Vid ivf:en i sept blev det bara 1 ägg från äggplock. Nu har jag kört en kombination av menopur och gonal-f. Idag på sprutdag 10 syntes 11 blåsor. 17 mm: 2st, 10-14 mm 7 st, 6-9 mm 2 st. Jag är 44 så trodde nästan det var kört. Äggplock tisdag. Nu tänker jag försöka vara glad i stunden över potentialen.

Det gör du verkligen rätt i. Hoppas på god utdelning vid äggplockningen och fin progress under befruktningen och celldelningen. Stort lycka till!
  • Najo
    Marita B skrev 2019-10-10 19:43:27 följande:

Det gör du verkligen rätt i. Hoppas på god utdelning vid äggplockningen och fin progress under befruktningen och celldelningen. Stort lycka till!

Tack! Man får glädjas över varje delmoment som gått bra på vägen till målet.
  • Ladythewinter

Halloj. Jag vet inte om jag får med bilden. Har aldrig skickat bilder här. Men iaf. Jag fick ett svaaagt plus idag på rv 9. Kan det vara ett spöckstreck? Eller ovitrelle sprutan som fortfarande sitter i är 13 dagar sen jag tog den. Är helt skakis. Ska givetvis ta ett nytt test om ett par dagar men är så spänd just nu. Förra gången när jag testade på dag 9 var det så blankt det bara kunde bli och om ni ser bilden är det tydligare IRL..
  • Söderlund
    Ladythewinter skrev 2019-10-11 09:49:00 följande:

Halloj. Jag vet inte om jag får med bilden. Har aldrig skickat bilder här. Men iaf. Jag fick ett svaaagt plus idag på rv 9. Kan det vara ett spöckstreck? Eller ovitrelle sprutan som fortfarande sitter i är 13 dagar sen jag tog den. Är helt skakis. Ska givetvis ta ett nytt test om ett par dagar men är så spänd just nu. Förra gången när jag testade på dag 9 var det så blankt det bara kunde bli och om ni ser bilden är det tydligare IRL..

Jag plussade svagt, svagt med ett liknande test. Dagen efter tog jag ett clearblue digitalt som är ännu känsligare, fick gravid 1-2 veckor. Håller tummarna!
  • Fjällen
    Najo skrev 2019-10-10 18:35:38 följande:

Hej, nu har jag återfått lite hopp. Vid ivf:en i sept blev det bara 1 ägg från äggplock. Nu har jag kört en kombination av menopur och gonal-f. Idag på sprutdag 10 syntes 11 blåsor. 17 mm: 2st, 10-14 mm 7 st, 6-9 mm 2 st. Jag är 44 så trodde nästan det var kört. Äggplock tisdag. Nu tänker jag försöka vara glad i stunden över potentialen.

Stort grattis till dig. Tänkte precis skriva och fråga hur länge du har hållt på och hur det gick för dig. Jag kanske ska testa att spruta en omgång till. Det jobbiga är att få ägget att fastna. Jag är så glad för din skull.
  • Najo
    Fjällen skrev 2019-10-11 15:43:23 följande:

Stort grattis till dig. Tänkte precis skriva och fråga hur länge du har hållt på och hur det gick för dig. Jag kanske ska testa att spruta en omgång till. Det jobbiga är att få ägget att fastna. Jag är så glad för din skull.

Hej!

Det är så måmga moment i denna process men ser ju klart bättre ut än september, nu finns det iaf äggblåsor.. Fick barn direkt på ivf no 1 2008, barn på ivf no 2 2014. Frysförsök våren 2019- missfall v 7 och ett klarade ej tining. Ivf no3 ej gravid men ett till frysen som ej kommer användas. Ivf no 4 (spermiedonation) sept 2019 1 ägg vid plock som degenererade precis vid spermieinjektion. Ivf no 5 nu.
  • Ladythewinter

Idag var det lite starkare än i fredags.. Så det är nästan så jag vågar tro på det nu.. ruvardag 11 med ett 2 dagars. Så det är ju fortfarande tidigt
  • LLW
    Ladythewinter skrev 2019-10-13 08:15:47 följande:

Idag var det lite starkare än i fredags.. Så det är nästan så jag vågar tro på det nu.. ruvardag 11 med ett 2 dagars. Så det är ju fortfarande tidigt

Det ser ju jättebra ut! När har du testdag?
Svar på tråden IVF hösten 2019