• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Ladythewinter

Hej alla..

Vill först säga grattis till er som plussat.. är så kul att se..

Jag har min officiella testdag idag. Har ju fått plus för en vecka sedan så jag visste ju redan vad testet skulle visa. MEN. Jag tog ett cb med veckoindikator och det visade gravid 1-2. Är ju 3 veckor sen befruktningen så borde ju visat mer. Blev riktigt depp och ledsen. Ringde kliniken och hon lät inte allt för hoppfull. Sa att vi fick utgå från att jag är gravid och hoppas på det bästa men att det borde visat högre..

Känns som om jag ger upp snart..

• LLW
    Ladythewinter skrev 2019-10-21 08:58:12 följande:

Hej alla..

Vill först säga grattis till er som plussat.. är så kul att se..

Jag har min officiella testdag idag. Har ju fått plus för en vecka sedan så jag visste ju redan vad testet skulle visa. MEN. Jag tog ett cb med veckoindikator och det visade gravid 1-2. Är ju 3 veckor sen befruktningen så borde ju visat mer. Blev riktigt depp och ledsen. Ringde kliniken och hon lät inte allt för hoppfull. Sa att vi fick utgå från att jag är gravid och hoppas på det bästa men att det borde visat högre..

Känns som om jag ger upp snart..

Åh vad jobbigt, vet hur orolig man blir när testet inte visar det man hoppas. Tog du med morgonurin? Finns det någon möjlighet för dig att få komma till kliniken och ta ett blodprov för att kolla hcg?
  • LLW
    LinneaWookie skrev 2019-10-19 16:53:23 följande:

Skönt med symptom! Har känt mig knäpp som ba "YES, JAG ÄR SPYFÄRDIG!!!", hahah... Men hade inga symptom över huvudtaget de gånger det gick åt skogen, så jag tror det är den stora skillnaden som gjorde mig ganska lugn redan innan jag fick se pyret första gången. Jag håller alla tummar för dig <3<3 Stort grattis!

Jaa jag vill gärna må illa hela dagarna om det betyder att allt går som det ska! Nu känner jag rätt mycket molvärk till och från, men sen igår eftermiddag har jag en jättejobbig smärta i höften ner i låret som inte släpper. Googlat mycket på foglossning i tidig graviditet och börjar misstänka att det kan röra sig om det. Känns sjukt tidigt men det är flera som haft det som första symtom så det är ju inte omöjligt..
  • LinneaWookie
    Anni888 skrev 2019-10-19 18:32:18 följande:

Härligt att ni fått se hjärtat ticka flera gånger LinneaWookie! Kan verkligen relatera till oron innan vul. Vill bara fylla i att jag haft väldigt begränsat med symtom sen jag slutade med lutinusen. Har inte alls känns självklart att jag fortfarande är gravid. Men så igår fick vi se en liten krabat som rörde sig och såg ut precis som den skulle vi denna tid (7+3), så det kan gå vägen utan så mycket symtom med, tänker det är så extremt olika där :) Längtar redan till nästa ul. :)

Åhhh vad kul, stort grattis!!! <3 <3

Ja gud ja det är verkligen sjukt olika för alla, vissa känner ju inget alls. För mig var det mer att personligen förknippade jag noll symptom med att något är fel, efter tidigare erfarenheter.

Förstår att du längtar till nästa ultraljud, det är ju verkligen en helt magisk upplevelse!
  • LinneaWookie
    LLW skrev 2019-10-21 13:10:41 följande:

Jaa jag vill gärna må illa hela dagarna om det betyder att allt går som det ska! Nu känner jag rätt mycket molvärk till och från, men sen igår eftermiddag har jag en jättejobbig smärta i höften ner i låret som inte släpper. Googlat mycket på foglossning i tidig graviditet och börjar misstänka att det kan röra sig om det. Känns sjukt tidigt men det är flera som haft det som första symtom så det är ju inte omöjligt..

Så kan det absolut vara! Har kompisar som fått foglossning redan innan de kunnat veta om att de var gravida
  • Ladythewinter
    LLW skrev 2019-10-21 13:08:21 följande:

Åh vad jobbigt, vet hur orolig man blir när testet inte visar det man hoppas. Tog du med morgonurin? Finns det någon möjlighet för dig att få komma till kliniken och ta ett blodprov för att kolla hcg?

Ja jag tog med morgonurin. Kissade vid halv ett sen kunde jag inte hålla mig längre än till 06. Men det borde vara okej.

Nja. Det tar 3 h att köra enkel resa så då väntar jag nog några dagar och testar igen. Pratade med gyn som jag går hos och hon trodde inte jag behövde vara orolig o h så länge jag inte blöder så kan allt vara bra..

Men vad hjälper de.. suck

Vill bara att veckorna går så jag får göra mitt vul
  • Ma18

Hej!

Håller på med vår första IVF, sprutdag 8 idag och första ul. De räknade till minst 40 äggblåsor, så det blir äp med totalfrys om några dagar.. finns det nån här med liknande erfarenhet? Hur länge har ni fått vänta på insättning? Känns det bättre i magen efter på?

• Jooosen
    Ma18 skrev 2019-10-21 20:27:39 följande:

Hej!

Håller på med vår första IVF, sprutdag 8 idag och första ul. De räknade till minst 40 äggblåsor, så det blir äp med totalfrys om några dagar.. finns det nån här med liknande erfarenhet? Hur länge har ni fått vänta på insättning? Känns det bättre i magen efter på?

Hej! Är mitt uppe i min andra ivf. Hade 25-30 äggblåsor innan plock. Fick bli totalfrys för oss. Fick ut 14 ägg. När man inte gör någon insättning så får man mens några dagar efter äggplocket. Sedan måste man vänta ytterligare en mens (iaf på vår klinik). Så det är lite trisst. Dock mådde jag mycket bättre efter äggplocket denna gång än efter förra då vi fick sätta in direkt. Så du behöver inte må sämre bara för att du har många blåsor :) hoppas att du fick lite hjälp!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Liiina88

Hej! Jag är ny i tråden, och är första gången vi prövar IVF. Vi har försökt i lite mer än 2 år efter vi fick ett MA. Då ?försökte? vi inte ens bli gravida. Testade insemination en gång när jag fortfarande bodde i Danmark utan resultat.

Har varit igång nu med behandling i cirka 3 veckor.

Fick en lite för låg dos GONAL-F så fick bara ut tre ägg. Ett blev insatt och ett till frysen. Så det är ju ändå positivt trots att jag fick ut så få ägg.

Är nu på ruvardag fyra dag. Mår lite illa, lätt mensvärk och väldigt ömma bröst. Men är väl säkert progrestorenet med som spökar.

Vill bara att dagarna ska gå nu så man får ta ett gravtest!

• Ma18
    Jooosen skrev 2019-10-21 22:51:57 följande:

Hej! Är mitt uppe i min andra ivf. Hade 25-30 äggblåsor innan plock. Fick bli totalfrys för oss. Fick ut 14 ägg. När man inte gör någon insättning så får man mens några dagar efter äggplocket. Sedan måste man vänta ytterligare en mens (iaf på vår klinik). Så det är lite trisst. Dock mådde jag mycket bättre efter äggplocket denna gång än efter förra då vi fick sätta in direkt. Så du behöver inte må sämre bara för att du har många blåsor :) hoppas att du fick lite hjälp!

Tack, nu känner jag mig lite lugnare! Men vad tråkigt att man måste vänta ytterligare en mens, hoppas vi hinner med insättning före jul då! Fast man har väntat flera år redan känns det helt orimligt att vänta någon extra månad, vad knäpp man är!

Hoppas att både du och jag får tillbaka ett guldägg snart!
Svar på tråden IVF hösten 2019