• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Hoppet19
    Ma18 skrev 2019-10-22 12:50:20 följande:

Åh, precis sånt jag ville höra nu! :D är rädd att det ska vara dålig kvalitet på äggen, men det behöver det ju inte vara då om du fick ut så många! Hur gick det på insättningen sen?

Tack för pepp!

Nejdå det ska behöva betyda det! Tyvärr har jag gjort 4 frysåterföringar i stimulerad cykel utan plus. Alla blastocyster utom en har klarat upptidning så dom verkar dock vara i bra skick! 3 kvar i frysen så det är bara att fortsätta.... :)
  • Ma18
    Hoppet19 skrev 2019-10-22 16:16:04 följande:

Nejdå det ska behöva betyda det! Tyvärr har jag gjort 4 frysåterföringar i stimulerad cykel utan plus. Alla blastocyster utom en har klarat upptidning så dom verkar dock vara i bra skick! 3 kvar i frysen så det är bara att fortsätta.... :)

Då håller jag tummarna för att ditt guldägg kommer denna gång! Har du också pcos?
  • Hedblomster
    Fifen skrev 2019-10-22 16:05:32 följande:

Jo jag håller med om att det gått fort! Har lyckats göra ett försök varje månad från augusti. Hoppas att detta blir sista gången för nu. Tredje gången gillt heter det ju! Svårt dock att känna efter hur man mår denna gång med Lutinus som spökar.

Jag hoppas verkligen att det gick bra för dig idag! Kan det inte bara vara vår tur nu?! Du har ju dubbelt med "Tredje gången gillt" denna gång!

Tack! Allt har gått bra, embryot överlevde tining osv. Tre kvar i frysen. Det kändes inte KUL dock som det gjort förut. Höll på att börja gråta i gynstolen... Vill inte åka dit mer. Så hoppas verkligen att det här funkar nu! Tredje återföringen fick jag ett tidigt plus som försvann innan testdag så hoppas på ett denna andra tredje gången gillt få ett plus som håller!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Najo

Hej alla,

Är nu på ruvardag 5 med ett 2 dagars. Jjag haft otroligt ångest över hur det gick med de 3 andra embryona som odlades vidare. Bestämde mig därför för en gångs skull att inte kolla upp med kliniken. Det skulle göra mig så negativ under ruvarfasen om inget gick till frysen (en liten backup om det inte blir graviditet denna gång). De var dock snabba på kliniken så beskedet kom postledes idag. Ett till frysen så är tacksam för detta. Beaktat att jag är 44 så ger det mig lite lugn. Har inte många chanser kvar. Nästa steg är att överväga embryoadoption.

• Hoppet19
    Fifen skrev 2019-10-22 16:12:02 följande:

Förstår verkligen din känsla! Fy vad jag testade förra månaden flera gånger om dagen för att jag så gärna ville ha den där smileyn på ägglossningstestet. Gav också typ upp tillslut när min sambo så, men ta ett sista och det var positivt. Som du skriver är bara det en liten seger i den situationen som man är i.

Nu vill jag bara ha det där positiva gravtestet denna gång också. Tyckte det kändes lugnare i kroppen innan överföringen denna gång. Så jag hoppas verkligen!

Lycka till på torsdag!!

Ja du ser! Kanske betyder det något att vi verkligen inte missade ägglossningen utan tog ett extra test! Hoppas det!

Ellerhur! Jag vet inte hur jag skulle reagera, skulle bli så sjukt lycklig helt ofattbart glad. Känns som lika omöjligt som att skrapa fram en riktig trissvinst.... Vad skönt att det kändes lugnare - det är alltid bra att man får må bra i kroppen i det här! Tack, och lycka till i ruvningen! Vilken ruvardag är det nu?

Tips att läsa fruinfertils blogg! Hittade den igår och hon skriver såå fint och igenkännande!!
  • Hoppet19
    Ma18 skrev 2019-10-22 18:13:32 följande:

Då håller jag tummarna för att ditt guldägg kommer denna gång! Har du också pcos?

Tack så mycket :) Dom tror kanske det, men har ingen direkta såna symtom mer än mycket äggblåsor och typ vääääldigt lång oregelbunden cykel, med ev ingen ägglossning. Endometrioscystor också...
  • njetnjet

Okej, behöver inte vänta superläge på försök nummer två. Känns ändå skönt. Hoppas bara på bättre äggresultat än förra gången. Tänk om man kunde få något till frysen och liksom öka chanserna.

• Najo

Hej alla,

Ngn här som ruvar? På ruvardag 8 med 2 dagars embryo. Symptomen liknar inte riktigt som de ggr jag varit gravid. Brösten började ömma direkt efter insättning. Aldrig hänt förut. Men de är iaf ff ömma. Flytningar som är vattniga och det kan vara lutinus såklart eller ökande östrogen. Sist jag var gravid (blev misssfall) började jag få mensvärk denna dag men inte denna gång. Känner mig hopplös som analyserar allt eftersom det ändå inte går att påverka;)

• Hedblomster
    Najo skrev 2019-10-25 15:56:07 följande:

Hej alla,

Ngn här som ruvar? På ruvardag 8 med 2 dagars embryo. Symptomen liknar inte riktigt som de ggr jag varit gravid. Brösten började ömma direkt efter insättning. Aldrig hänt förut. Men de är iaf ff ömma. Flytningar som är vattniga och det kan vara lutinus såklart eller ökande östrogen. Sist jag var gravid (blev misssfall) började jag få mensvärk denna dag men inte denna gång. Känner mig hopplös som analyserar allt eftersom det ändå inte går att påverka;)

Jag! Fast bara på dag 3 med 5-dagars än så länge. Sjätte återföringen för oss, fått en kemisk gravid en gång. Den gången fick jag svag mensvärk på dag 5 men sen försvann embryot typ på BIM, plussade ruvardag 6. Tycker det är så svårt med symtom! Har haft ont i brösten varje gång för jag är en sån som alltid har ont i brösten mellan äl och mens. Men den gången jag plussade gjorde det kanske lite mer ont. Hoppas jag känner något om ett par dagar... Men slits mellan tanken på att ja det kan absolut lyckas denna gång eller kanske nästa, och tanken på att något är fel på mig och det kommer inte hända alls. Önskar jag var en sån som lyckats med ivf snabbt...
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Hoppet19
    Hedblomster skrev 2019-10-25 18:35:07 följande:
    Jag! Fast bara på dag 3 med 5-dagars än så länge. Sjätte återföringen för oss, fått en kemisk gravid en gång. Den gången fick jag svag mensvärk på dag 5 men sen försvann embryot typ på BIM, plussade ruvardag 6. Tycker det är så svårt med symtom! Har haft ont i brösten varje gång för jag är en sån som alltid har ont i brösten mellan äl och mens. Men den gången jag plussade gjorde det kanske lite mer ont. Hoppas jag känner något om ett par dagar... Men slits mellan tanken på att ja det kan absolut lyckas denna gång eller kanske nästa, och tanken på att något är fel på mig och det kommer inte hända alls. Önskar jag var en sån som lyckats med ivf snabbt...
    Och jag är på ruvardag 1, med 5-dagars. Femte ruvingen och jag har bara idag glömt bort flera gånger att ja satte in någon igår... Inte lika entuastisk som första gångerna helt enkelt. Du har ju gjort scratchen också! Spännande att se om den hjälper, hoppas! Läkaren igår sa ba "oj fem återförningar har du funderat på scratch???" eeeh ja men jag får ju inte för jag har inte regelbunda ägglossningar. "mhmm synd". Jo tack.

Kom igen, ge oss vinsten!
Svar på tråden IVF hösten 2019