• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Ölandstoka

Då var man ruvare igen. Fjärde gången gillt! Regnade på vägen hem, har det gjort de senaste tre insättningen. Inget mer med det men "lustigt" att det är tredje gången i rad.

• Suckxxx

Jag hoppar in här :)

Har ett misslyckad ivf försök bakom mig, dock gör jag ivf o Cypern, kvar är det endast två embryo som ska planeras för återförening slutet av februari.

Jag kör akupunktur en gång i veckan, dricker Medicinsk kinesisk Örter.

Jag tar levaxin 25 mg min då min TSH visade sig vara 2.9 bäst chans att bli gravid ska värdet helst vara under 1.

Dricker Maca som ska vara för kroppen för fertilitet.

Jag har dessutom Lämnat in blodprov för att kolla om jag inte har överaktiv immunförsvar. Har man Överaktiv immunförsvar Stöts embryot bort då den anses vara främmande för kroppen. Då måste man man få medicin för att sänka immunförsvaret något.

Jag är också intresserad av trombyl hoppas läkaren skriver ut det till mig.

Jag tränar mycket vanligtvis men sen jag börjat med ivf processen har det jätte lugnt, 2 max 3 ggr/vecka mest promenader.

Åhhh hoppsan att vi kan lyckas med denna jobbiga ivf processen.

• LillaSarah

Hej, undrar om det finns någon som fått tillbaka 2 embryo, men en på dag 2 och sen en på dag 5 ?Obestämd

• Ma18

Hej, letar nån som varit med om samma.. påbörjade ivf i oktober, blev då totalfrys och fick en blödning en vecka efteråt. Sedan dess har min kropp stannat av, ingen ägglossning, ingen mens och därför inte heller någon FET. Har ätit två proverakurer utan resultat, provar nu med primolut-nor.. läkaren kan inte riktigt säga varför det blir så här. Någon som varit i en liknande situation?

• LLW
    Ölandstoka skrev 2020-01-18 15:36:49 följande:

Då var man ruvare igen. Fjärde gången gillt! Regnade på vägen hem, har det gjort de senaste tre insättningen. Inget mer med det men "lustigt" att det är tredje gången i rad.

Jag håller tummarna för er nu! Tar du lutinus? Hur är magkänslan?
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2020-01-20 14:12:11 följande:

Jag håller tummarna för er nu! Tar du lutinus? Hur är magkänslan?

Tack! :) Vid varje insättning har jag haft stickande och molande känslor i magen men det har aldrig varit något så jag försöker att inte tolka in så mycket i hur det känns. Är bara rd2 också. Är väl ganska inställd på en ny ivf i februari. Jag tar lutinus 2 gånger om dagen.

Men hur går det för dig?!? Har du ny tid för ul i veckan? Har blödningar avtagit? Hur känns det? Hoppas så att det går vägen nu :)
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2020-01-20 14:56:18 följande:

Tack! :) Vid varje insättning har jag haft stickande och molande känslor i magen men det har aldrig varit något så jag försöker att inte tolka in så mycket i hur det känns. Är bara rd2 också. Är väl ganska inställd på en ny ivf i februari. Jag tar lutinus 2 gånger om dagen.

Men hur går det för dig?!? Har du ny tid för ul i veckan? Har blödningar avtagit? Hur känns det? Hoppas så att det går vägen nu :)

När har du fått testdag? Den där väntetiden alltså, fy vad den tär. Tror du ni får köra direkt om det inte tar sig?

Det går väl sådär. Känns som man väntar på domedagen. Och det gör man ju på sätt o vis.. mitt stackars psyke är inte så stabilt dessa dagar. Blöder ingenting nu, förutom pyttelite bruna blödningar men inget nytt blod iallafall. Mår illa konstant, har hög puls och är ovanligt varm, men annars inga symtom. Kan ju betyda vad som helst. Önskar bara att jag kunde få veta NU! Men det är på onsdag det är dags.. herregud så nervös jag är!
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2020-01-20 16:30:16 följande:

När har du fått testdag? Den där väntetiden alltså, fy vad den tär. Tror du ni får köra direkt om det inte tar sig?

Det går väl sådär. Känns som man väntar på domedagen. Och det gör man ju på sätt o vis.. mitt stackars psyke är inte så stabilt dessa dagar. Blöder ingenting nu, förutom pyttelite bruna blödningar men inget nytt blod iallafall. Mår illa konstant, har hög puls och är ovanligt varm, men annars inga symtom. Kan ju betyda vad som helst. Önskar bara att jag kunde få veta NU! Men det är på onsdag det är dags.. herregud så nervös jag är!

Tycker att det låter som jättespännande symtom :D Men förstår att det måste vara jobbigt att gå och vänta. Skönt att det har lugnat ner sig med blödningen. Ska tänka på dig på onsdag, håller tummarna :)

Jag har testdag 5 februari men blir det som förra fet borde mensen komma ca 1 februari. Det ska gå bra att börja nästa behandling på en gång. Som jag har förstått det så behöver jag bara ringa så fixar de recept då enligt anteckningar i journalen. Hoppas så klart att slippa men det börjar bli så svårt att tro att det någonsin ska gå.
  • Suckxxx

Snälla hjälp mig tjejer är det normalt med NK- celler 12? Är det inte för högt?

• Fifen

Tjuvtestade idag på sambons födelsedag, ville så gärna att det skulle visa positivt så vi kunde fira det också. Men det var helt blanktGråter. RD6 idag och testade med morgonurin och ett test som skulle mäta så långt som hcg 5 mlU/mL så tänker att det borde visa någon skygga om det skulle ha tagit sig. 
    Men fortsätter att leva på hoppet ett par dagar till. Även om hoppet är mindre nu.

Livmodertransplantation utförd på Sahlgrenska november 2018. Har nu på börjat försöken att bli gravid
Svar på tråden IVF hösten 2019