pixie78 skrev 2020-01-09 11:03:43 följande:
Åh! Nej, nej, nej! Jag lider med dig och skickar massor varma tankar din väg. Tänkt så mycket på dig efter att ha läst din blogg.. det är så sorgligt. Och så bra kämpat av dig! Har själv haft ett fruktansvärt missfall med cytotec så förstår din ångest över detta. Men som de flesta säger, blödningar betyder inte alltid slutet.. men det vet jag ju också att så känner man inte själv. Och denna gången finns det ju två chanser..så att det blöder behöver ju inte betyda att det inte gått vägen för båda, kanske bara den ena som inte klarat sig. Oavsett är det ju grymt att behöva vänta så länge.
Själv ska jag till Helsingfors/Ovumia på måndag för första mötet inför PGTa (PGS). Känns overkligt att ha kommit dit, men, men...
Har ni förresten gjort nåt genetiskt test med tanke på dina missfall? För att utesluta att det är ett kromosomfel?
Tack snälla <3 Jag gjorde ett blodprov i början av vår utredning. Min kusin har fått över 20 missfall pga en kromosomavvikelse, så jag ville utesluta direkt att jag inte hade den och dom hittade inget. Men det kan ju såklart finnas andra än just den vi testade för. Blir det missfall nu är det tredje, så vi kanske får fundera på att göra missfallsutredning. Vet inte vad den kan ge dock.. just nu känner jag bara att jag vill skita i allt och försöka ställa mig in på att leva utan barn. Det är svårt att veta hur mycket man klarar av när man börjar den här resan, men jag tror min gräns börjar bli nådd.
Vad innebär det ni ska göra nu? Är det att man testar embryonas DNA innan återföring?