• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Anni K
    LLW skrev 2020-01-13 16:33:39 följande:

Det här är helt sjukt men.. vi såg hjärtslag. Är fortfarande i chock tror jag.

Första läkaren var en ung och ganska ny, så när han letade runt såg han inte mer än en hinnsäck med kanske något i. Så han ringde in en kollega som kändes väldigt kunnig, och han kollade runt och sa ganska snabbt att han såg hjärtaktivitet. Han visade på skärmen och det var verkligen någonting där som pulserade! Herregud. Kan inte fatta riktigt. Det är ju så läskigt tidigt fortfarande men någonting är det som lever där inne! Han såg bara en enda hinnsäck tydligt, men kunde ana något bakom den som ev kan vara den andra. Den kan ju isåfall vara tom, och att det är därför jag haft blödningar.

Vi ska försöka få ett nytt ultraljud tills nästa vecka, kanske i slutet på veckan så det hunnit hända något. tills dess.. ja vad fan gör man? Kan man hoppa en vecka fram i tiden på något sätt?

Men wow! Det är ju fantastiskt! Vad glad jag blir för din skull!
    Som någon annan här skrev, försök att våga glädjas nu fram till nästa undersökning. Det behöver du. <3 
  • LLW

Tack så jättemycket allihop <3 så himla fina ni är som blir glada för någon annans skull, är verkligen otroligt tacksam för detta forum där man kan dela både sorg och glädje!

• Fifen

Idag är det dags igen, vår femte FET.

Läkaren tycker dock att vi ska se detta som vårt andra försök eftersom han sist upptäckte att de placerat embryot fel pga av att jag har en större livmoder än normalt. Men sist var han säker på att det ha hamnade rätt. Då märkte jag att han verkligen också trodde och hoppades att det skulle visa plus på stickan. Han kändes nästan lika besviken på det negativa resultatet som vi.

Han har sett någon vätska i livmoderhalstappen innan de två senaste återföringarna, så ska in på undersökning ca 1h timme före FET för att se om han ser det idag också, i sådant fall ska han ta bort det innan, ifall det är något som stör vid själva insättningen.

Gör insättningen i stimulerad cykel med Progynon och Lutinus nu innan insättningen. Jag hoppas även att jag kan få ta Prednisolon denna gång!

Livmodertransplantation utförd på Sahlgrenska november 2018. Har nu på börjat försöken att bli gravid
  • Ölandstoka
    Fifen skrev 2020-01-15 06:57:30 följande:

Läkaren tycker dock att vi ska se detta som vårt andra försök eftersom han sist upptäckte att de placerat embryot fel pga av att jag har en större livmoder än normalt. Men sist var han säker på att det ha hamnade rätt. Då märkte jag att han verkligen också trodde och hoppades att det skulle visa plus på stickan. Han kändes nästan lika besviken på det negativa resultatet som vi.

Han har sett någon vätska i livmoderhalstappen innan de två senaste återföringarna, så ska in på undersökning ca 1h timme före FET för att se om han ser det idag också, i sådant fall ska han ta bort det innan, ifall det är något som stör vid själva insättningen.

Gör insättningen i stimulerad cykel med Progynon och Lutinus nu innan insättningen. Jag hoppas även att jag kan få ta Prednisolon denna gång!

Hoppas att allt ser fint ut och går bra. Förhoppningsvis får vi ruva tillsammans, jag har tid för fet på lördag :)
  • Hedblomster
    Fifen skrev 2020-01-15 06:57:30 följande:

Hoppas allt gått bra idag!
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Fifen
    Ölandstoka skrev 2020-01-15 08:23:55 följande:

Hoppas att allt ser fint ut och går bra. Förhoppningsvis får vi ruva tillsammans, jag har tid för fet på lördag :)

Håller tummarna på lördag för dig! Skönt att kliniken har öppet på lördagar, det har inte den vi går vid...

Allt såg bra ut för oss igår . Slemhinnan såg bra ut, 10mm tjock och läkaren verkade nöjd.

Blastocysten såg I vanlig ordning "jättefin" ut.

Var tvungen för att fråga hur de ser att den ser jättefin ut. Kanske ni andra vet, men tydligen så krymper embryot ihop och blir lite russinliknande när man fryser ner det. Sedan när man tinar upp det igen så pumpar den upp sig och ska bli av med sin russinliknande look ibland pumpar den inte upp sig alls, och ibland blir bara en del av embryot upp pumpar. Men pumpar den upp sig helt är den "jättefin".
    Livmodertransplantation utförd på Sahlgrenska november 2018. Har nu på börjat försöken att bli gravid
  • Fifen
    Hedblomster skrev 2020-01-15 15:31:13 följande:

Hoppas allt gått bra idag!

Allt gick bra. Slemhinnan mätte 10mm vilket läkaren verkade nöjd med och Blastocysten såg "jättefin" ut. Nu håller vi tummarna för att detta är gången med stort plus! ?
  • Ölandstoka
    Fifen skrev 2020-01-16 08:16:22 följande:

Håller tummarna på lördag för dig! Skönt att kliniken har öppet på lördagar, det har inte den vi går vid...

Allt såg bra ut för oss igår . Slemhinnan såg bra ut, 10mm tjock och läkaren verkade nöjd.

Blastocysten såg I vanlig ordning "jättefin" ut.

Var tvungen för att fråga hur de ser att den ser jättefin ut. Kanske ni andra vet, men tydligen så krymper embryot ihop och blir lite russinliknande när man fryser ner det. Sedan när man tinar upp det igen så pumpar den upp sig och ska bli av med sin russinliknande look ibland pumpar den inte upp sig alls, och ibland blir bara en del av embryot upp pumpar. Men pumpar den upp sig helt är den "jättefin".

Härligt att det gick bra och att allt såg fint ut :)
  • LLW
    Fifen skrev 2020-01-16 08:18:53 följande:

Allt gick bra. Slemhinnan mätte 10mm vilket läkaren verkade nöjd med och Blastocysten såg "jättefin" ut. Nu håller vi tummarna för att detta är gången med stort plus! ?

Åh vad kul att det gick bra och att den såg så fin ut! Håller tummarna för er!!
  • Fifen
    Ölandstoka skrev 2020-01-15 08:23:55 följande:

Förhoppningsvis får vi ruva tillsammans, jag har tid för fet på lördag :)

Lycka till idag! :) Allt kommer gå toppen!
Svar på tråden IVF hösten 2019