• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • LLW
    Anni K skrev 2020-01-03 10:56:53 följande:

Eller hur, det är helt overkligt! Idag är jag lite nervös dock, de få symtom jag haft hittills känns knappt alls nu. Men jag ska försöka att inte grubbla för mycket. Tack för omtanken, jag hoppas verkligen att allt ser bra ut för dig när du kollar så att du kan få glädjas åt situationen. Jag förstår att du är orolig pga dina tidigare erfarenheter, men det verkar ju trots allt vara bättre förutsättningar den här gången.

Jag har inte ringt, de sa att de skulle ha stängt ända till den 7:e så jag ringer då. Såg att du hamnat i en knepig sits då du ska ha dropp, har du löst det eller ska du vänta till den 7:e?

Jag ringde dom idag, ska ta droppet imorgon! Det blir rätt i tiden enligt dom så jag känner mig lugn med det iallafall. Har du ringt idag? Fått någon tid för första vul?
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2020-01-03 08:27:37 följande:

Måste vara jobbigt! Hoppas så att det här är den magiska gången då allt bara klaffar och du får en massa bra nyheter på ultraljudet :) Känns det annorlunda på något sätt mot de andra gångerna? När är det du har ultraljud?

Jag tror att återföring blir kring den 20:de så det är några veckor kvar. Jag tog letrozol förra fet och tog det även nu över jul och har fått äl på dag 15 och 16. Har tyvärr inga förhoppningar alls om att det ska gå vägen. Är redan mentalt inne i nästa behandling som jag hoppas kan starta direkt efter fet.

Kan vara att jag har lite pms men det känns så mörkt nu. Är rädd att 2020 kommer att bli det sämsta året någonsin. Det är nästan så att jag längtar efter att ha alla behandlingar överstökade så att jag kan börja ställa in mig på ett liv utan barn. Just nu är allt annat på paus.

Haha fy! Ingen glädjekälla direkt.. Borde kännas bättre om några dagar.

Det känns ungefär likadant. Hopplöst typ :( började blöda en del igår så nu dog hoppet ännu mer. Vill bara veta och få det överstökat, men ultraljud blir inte förrän om två veckor så det är bara stå ut tills dess.

Åh jag förstår dig ang att vilja att det ska vara över. Det här jävla hoppet dödar en ju långsamt. Går du på ultraljud innan återföring eller kör ni på ÄL-tester för att kolla när det blir?
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2020-01-07 14:17:36 följande:

Det känns ungefär likadant. Hopplöst typ :( började blöda en del igår så nu dog hoppet ännu mer. Vill bara veta och få det överstökat, men ultraljud blir inte förrän om två veckor så det är bara stå ut tills dess.

Åh jag förstår dig ang att vilja att det ska vara över. Det här jävla hoppet dödar en ju långsamt. Går du på ultraljud innan återföring eller kör ni på ÄL-tester för att kolla när det blir?

Nej nej nej! Hoppas att det går över! Kan du inte få komma in på undersökning eftersom du blöder? Hejar och håller tummarna.

Jag ringde idag men det fanns inga telefontider kvar. Ringer igen imorgon men jag skulle behöva tid isf senast fredag så det är frågan om de hinner med det. Men det känns inte så viktigt för min del, bara det finns tid för fet.

En till kollega som är gravid här också, känner bara mer och mer att det aldrig kommer att bli jag.. Så jäkla djup suck!
  • Fifen
    LLW skrev 2020-01-07 14:17:36 följande:

Men nej! Det skulle ju gå hela vägen denna gång! Jag blir så ledsen när jag läser :'( Något av de två du satte in måste vilja stanna kvar där inne och växa sig stark! Det kan inte vara meningen att en och samma person igen ska behöva uppleva den smärta du redan upplevt tidigare, två gånger förmycket :'(

Jag håller fortfarande tummarna och hoppet för er!
    Livmodertransplantation utförd på Sahlgrenska november 2018. Har nu på börjat försöken att bli gravid
  • Aaanvändare

Hej alla! Gjorde min tredje insättning i mitten på december och hade testdag nu den 4e januari. Jag var säker på att jag fått en kemisk graviditet då jag började blöda redan 4 dagar innan testdag och sedan testade svagt positivt på testdagen. Nu 4 dagar senare tog jag ett nytt test för att se om det blivit negativt men det är fortfarande positivt, till och med starkare positivt! Den undre stickan är tagen den 4e januari på eftermiddagen. Den övre stickan togs imorse (8 jan). Försöker få med en bild på testen.

Tidigare när jag fått kemisk så har det blivit negativt så fort blödningen avtagit. Vad tror ni om detta? Och någon som varit med om liknande och ändå varit gravid?

Detta blir tredje insättningen där samtliga ledigt till kemisk och MA i vecka 9. Blir så ledsen på detta nu så önskar för allt i världen att det ska bli något av detta.

• Aaanvändare
    Aaanvändare skrev 2020-01-08 07:51:29 följande:

Hej alla! Gjorde min tredje insättning i mitten på december och hade testdag nu den 4e januari. Jag var säker på att jag fått en kemisk graviditet då jag började blöda redan 4 dagar innan testdag och sedan testade svagt positivt på testdagen. Nu 4 dagar senare tog jag ett nytt test för att se om det blivit negativt men det är fortfarande positivt, till och med starkare positivt! Den undre stickan är tagen den 4e januari på eftermiddagen. Den övre stickan togs imorse (8 jan). Försöker få med en bild på testen.

Tidigare när jag fått kemisk så har det blivit negativt så fort blödningen avtagit. Vad tror ni om detta? Och någon som varit med om liknande och ändå varit gravid?

Detta blir tredje insättningen där samtliga ledigt till kemisk och MA i vecka 9. Blir så ledsen på detta nu så önskar för allt i världen att det ska bli något av detta.

Sista meningen såg lite konstig ut kanske. Menar såklart att d
    Aaanvändare skrev 2020-01-08 07:51:29 följande:

Sista meningen blev lite konstig såg jag. Menade att tidigare insättningar lett till en kemisk samt ett MA.
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2020-01-07 15:29:44 följande:

Nej nej nej! Hoppas att det går över! Kan du inte få komma in på undersökning eftersom du blöder? Hejar och håller tummarna.

Jag ringde idag men det fanns inga telefontider kvar. Ringer igen imorgon men jag skulle behöva tid isf senast fredag så det är frågan om de hinner med det. Men det känns inte så viktigt för min del, bara det finns tid för fet.

En till kollega som är gravid här också, känner bara mer och mer att det aldrig kommer att bli jag.. Så jäkla djup suck!

Jag kan säkert få komma och göra vul, men jag vill inte det. De senaste två missfallen åkte vi in i vecka 6+1 när jag börjat blöda, och det enda det gav var mer oro för att det kunde vara för tidigt för att säga att det var kört. Så jag får stå ut. Men fy fan vad långsamt dagarna går :(

Fick du tag på någon idag? Vad sa dom?

Åh ja jävla gravidbesked överallt! Fy fan vad det skär i själen varje gång. Blir aldrig glad nu för tiden. Det enda som händer är att man blir påmind om sin egen enorma sorg..
  • LLW
    Fifen skrev 2020-01-07 22:29:56 följande:

Men nej! Det skulle ju gå hela vägen denna gång! Jag blir så ledsen när jag läser :'( Något av de två du satte in måste vilja stanna kvar där inne och växa sig stark! Det kan inte vara meningen att en och samma person igen ska behöva uppleva den smärta du redan upplevt tidigare, två gånger förmycket :'(

Jag håller fortfarande tummarna och hoppet för er!

Tack fina du! Ja, jag känner också att det räcker med motgångar nu :( är så jävla rädd för hur jag ska kunna hantera, eller inte hantera, ett missfall till. Kommer bryta ihop totalt. Usch. Tack för dina fina ord! <3
  • Fifen

Ni som ätit/äter kortison/Prednisolon vid ET/FET. När har ni börjat äta det? Hur mycket? Och hur länge?

Livmodertransplantation utförd på Sahlgrenska november 2018. Har nu på börjat försöken att bli gravid
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2020-01-08 21:26:32 följande:

Jag kan säkert få komma och göra vul, men jag vill inte det. De senaste två missfallen åkte vi in i vecka 6+1 när jag börjat blöda, och det enda det gav var mer oro för att det kunde vara för tidigt för att säga att det var kört. Så jag får stå ut. Men fy fan vad långsamt dagarna går :(

Fick du tag på någon idag? Vad sa dom?

Åh ja jävla gravidbesked överallt! Fy fan vad det skär i själen varje gång. Blir aldrig glad nu för tiden. Det enda som händer är att man blir påmind om sin egen enorma sorg..

Men stackars! Blöder du fortfarande? Så jävla orättvist livet är för en del. Du är så stark som tar dig igenom det här!

Jag fick tag på dem igår och ska in redan idag på vul. Hoppas mest att vi hinner prata lite om nästa ivf-försök, skulle kännas skönt om det finns recept redo eller iaf anteckningar i journalen om vad jag ska ha för dos. Tycker allmänt att de är dåliga på att skriva det som sägs i journalen tyvärr.
Svar på tråden IVF hösten 2019