misu80 skrev 2019-08-14 09:05:05 följande:
Som berg- och dalbana för er! Härligt att höra att ni kör på och jag hoppas verkligen att det går er väg denna gång.
Jag kan varmt rekommendera Bettina Raes 28 day Fertility Yoga Course. Så härlig kvinna som också har kämpat med att bli gravid. Hon gjorde kursen utifrån vad hon själv gått igenom, vad som funkade och vad som bara gjorde situationen värre. Hon har ett bra helhetsgrepp. Jag försöker leva cykliskt enligt min menscykel (kolla in Alisa Vittis sida
Floliving.com och läs boken Womancode, superviktig info om hur vår kropp fungerar) och jag älskar att Bettina Rae har olika yoga för de fyra olika faserna i cykeln. Jag började med kursen i maj och kör fortfarande hennes yoga regelbundet då det dels lugnar ner känslorna och dels ökar cirkulationen som är så viktig för fertiliteten och en hälsosam graviditet. Den kostar en del, tror det var kring 1500 kr, men det var det värt. Man har kvar inloggningen så man har tillgång till allt material och videos även efter kursen har slutat. Och hon var superfin att mejla med, brydde sig verkligen om hur man kände sig och kom med bra vägledning.
Så intressant. Boken vill jag gärna läsa.
Imorgon är det dags. Hade önskat det hade redan varit idag. Och känns hemskt att jag inte har berättat till jobbet. Har mycket inbokat imorgon på jobbet och det är 5 personer som kommer hit imorgon på morgonen för att träffa mig. Men jag orkar inte berätta till chefen, kollegor osv.
Jag får verkligen tänka: hade jag varit riktig sjuk hade jag inte heller kunnat komma.
Så jag stannar hemma torsdag och fredag. Men vad ska jag ha för nåt? Med migrän stannar man inte hemma 2 dagar (dessutom har jag aldrig haft migrän). Magsjuka i augusti? Konstigt. Förkylning är inte borta på måndag i så fall. Ortopediska skador skulle inte heller försvinna helt tills måndag. Behöver era idéer.