• Anonym (Confu­sed)
    Thu 15 Aug 2019 22:27
    58251 visningar
    388 svar
    -5 +1
    388
    58251

    Börja röka?! Hjälp!

    Jag har hamnat i ett dilemma och känner att jag måste skriva av mig och få höra era tankar om situationen!

    Har träffat en kille dom senaste 3-4 månaderna som jag verkligen tycker om och jag vet att han även tycker om mig väldigt mycket. Problemet är att han röker vilket ingen av mina tidigare partners gjort och jag har själv aldrig heller varit någon rökare. Men av någon konstig anledning har jag börjat röka så smått nu när jag är med honom. Det började med någon cigg när vi var ute och festade en gång och efter det har jag fortsatt feströka med honom. Sen blev det så att jag började hänga med honom ut för att röka efter att vi haft sex och det har jag också bara fortsatt med. Nu dom senaste veckorna har jag till och med tagit ett par cigg med honom utan anledning en helt vanlig vardagskväll. 
    Jag har alltid varit den där sportiga tjejen som tränat mycket, ätit nyttigt och levt hälsosamt. Är 30 år och har nästan aldrig rökt en enda cigg innan jag träffade honom och trodde aldrig att jag skulle börja röka. Är inte beroende men har gått från att tycka det är ganska äckligt till att verkligen uppskatta ciggen. Det sjukaste av allt är att jag faktiskt trivs ganska bra med det här och gillar känslan av att röka. Fattar ju såklart hur dumt det är att röka men ändå gillar jag det och dras till det på något sätt!? 

    Vad ska jag göra? Är jag superkorkad eller kan jag få unna mig den här lasten? Finns det någon mer som har börjat röka på grund av att er partner röker? Hur lång tid tar det innan man blir beroende på riktigt? Hjälp mig!

  • Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!
  • Anonym (P)
    Fri 23 Aug 2019 23:09
    #21
    Mackan1978 skrev 2019-08-23 21:28:45 följande:

    I hur många år har du rökt?


    [quote=79851435][quote-nick]Solarn skrev 2019-08-23 21:46:00 följande:[/quote-nick]Har du provat nicorette inhalator? Av någon anledning marknadsförs inte den så mycket men jag tyckte den var toppen när jag slutade eftersom jag fick fortsätta göra rutinen.[/

    Slutade röka för 8 år sedan, då rökt i 10 år, det gick oväntat lätt eftersom jag gick över till snus istället. Jag har försökt sluta med snus sedan dess. Alternerar snus med nikotinsugtabletter för tillfället. Även provat plåster, men fick sån klåda att det inte gick att ha dom på mig. Vill inte gå över till nikotinfritt snus för mitt tandkött är så slitet så jag vill sluta att ha ngt under läppen. Inhalatorn har jag inte provat, men då rökavanan är borta så är det nog samma effekt som andra preparat.
  • Anonym (tobbe­)
    Sat 24 Aug 2019 00:37
    #22
    +1
    Anonym (Jag) skrev 2019-08-23 21:32:28 följande:

    Jag skulle jättegärna vilja ha en kvinna som är rökare.


    Varför? Finns det något osexigare än rökare. Ser bara löjligt ut med folk som röker. Sen blir rökare fortare slitna och ska man vara ihop med någon vill man inte att dom dör långt innan och att dom åldras fortare.
  • Anonym (Anonm­)
    Sat 24 Aug 2019 14:45
    #23
    +1

    Det kan väl ta ett par månader eller 1 år innan man blir beroende men varför började du ens röka? Få honom att sluta röka i istället. Skulle aldrig kunna va tsm med nån som röker

  • Anonym (Confu­sed) Trådstartaren
    Mon 23 Sep 2019 13:42
    #24
    Anonym (Jag också) skrev 2019-08-23 19:55:27 följande:

    TS: Hur går det med rökningen? Är lite nyfiken eftersom du verkade vara vid ett vägskäl, men inte skrivit något mer i tråden efter trådstarten.


    Ber om ursäkt för att jag varit dålig på att svar i tråden. Visst var jag vid ett vägskäl och känner att jag nog fortfarande är det egentligen. Jag har fortsatt ungefär som tidigare och har rökt när jag är med min pojkvän men röker inte i vardagen när jag är själv.
    Det som är nytt är att jag var ute och festade med mina tjejkompisar förra helgen och efter några öl blev jag väldigt sugen på att röka. Så mitt under kvällen gick jag och köpte mitt första paket cigg någonsin. Mina vänner vet att jag feströkt några enstaka cigg här och där med min kille men jag har inte riktigt berättat hur mkt jag rökt senaste tiden så dom blev väldigt förvånade när jag köpte ciggen. 
    Rökte upp nästan hela paketet under den kvällen men har lyckats låta bli att röka upp dom som blev kvar.
  • Anonym (tobbe­)
    Tue 24 Sep 2019 01:18
    #25
    Anonym (Confused) skrev 2019-09-23 13:42:19 följande:
    Ber om ursäkt för att jag varit dålig på att svar i tråden. Visst var jag vid ett vägskäl och känner att jag nog fortfarande är det egentligen. Jag har fortsatt ungefär som tidigare och har rökt när jag är med min pojkvän men röker inte i vardagen när jag är själv.
    Det som är nytt är att jag var ute och festade med mina tjejkompisar förra helgen och efter några öl blev jag väldigt sugen på att röka. Så mitt under kvällen gick jag och köpte mitt första paket cigg någonsin. Mina vänner vet att jag feströkt några enstaka cigg här och där med min kille men jag har inte riktigt berättat hur mkt jag rökt senaste tiden så dom blev väldigt förvånade när jag köpte ciggen. 
    Rökte upp nästan hela paketet under den kvällen men har lyckats låta bli att röka upp dom som blev kvar.
    Tänk på att nästan ingen i vuxen ålder börjar röka och det är för att man då inte faller för grupptryck och vet att det är farligt. En annan sak du kan tänka på är att du kommer se ut som ett russin om du fortsätter att röka för kroppen åldras fort av rökning och huden blir rynkig. Dessutom förkortar du livet ordentlig med varje cigg. Röker du hela livet då kommer du garanterat få kol. Sen kan du tänka på att du kanske inte är ihop med den där killen hela livet och det kommer bli svårare och svårare att få nya partners som är ok med rökning. Jag väljer själv bort rökare dels eftersom jag inte pallar lukten. Sen såg jag farsan dö av rökning och det är inget jag vill se mer.
  • Tue 24 Sep 2019 06:44
    #26
    Anonym (Confused) skrev 2019-09-23 13:42:19 följande:

    Ber om ursäkt för att jag varit dålig på att svar i tråden. Visst var jag vid ett vägskäl och känner att jag nog fortfarande är det egentligen. Jag har fortsatt ungefär som tidigare och har rökt när jag är med min pojkvän men röker inte i vardagen när jag är själv.

    Det som är nytt är att jag var ute och festade med mina tjejkompisar förra helgen och efter några öl blev jag väldigt sugen på att röka. Så mitt under kvällen gick jag och köpte mitt första paket cigg någonsin. Mina vänner vet att jag feströkt några enstaka cigg här och där med min kille men jag har inte riktigt berättat hur mkt jag rökt senaste tiden så dom blev väldigt förvånade när jag köpte ciggen. 

    Rökte upp nästan hela paketet under den kvällen men har lyckats låta bli att röka upp dom som blev kvar.


    Så sorgligt.
  • Anonym (Herre­gud)
    Tue 24 Sep 2019 08:03
    #27

    Va inte så jäkla dum så du börjar röka i vuxen ålder ts

    Jag började röka mär jag var 13, det absolut dummaste jag någonsin gjort. Det stinker, är dyrt och allavet vad det leder till. Har klarat mig bra än så länge är 40 år gammal nu men det kommer säkert. Har försökt sluta så många gånger men är helt jävla värdelös och faller dit igen.

  • Anonym (Awwea­)
    Thu 12 Dec 2019 18:50
    #28

    Är lite nyfiken, hur har det gått dig TS? Är i en liknande situation som du (fast yngre) där jag känner att jag är på väg mot att börja röka på riktigt om jag fortsätter så här..

  • Anonym (Motiv­ation)
    Thu 12 Dec 2019 23:29
    #29

    Skönt att det finns fler än mig.

    Jag fick för mig att testa på en af för ca ett år sedan och gillade det. Fortsatte en efter det att fråga efter cigg när jag drack. Men efter en tid kände jag att jag inte kan springa runt o tigga cigg så fort jag gick ut så jag köpte mig ett alldeles eget paket (rökte upp hela paketet samma kvälll). Så gången efter så köpte jah två paket och rökte 1,5 paket.

    När jag dagen efter vaknar på förmiddagen så kunde jag bara inte låta bli o ta en cigg till kaffet.

    Vips så rökte jag nu 5 cigg om dagen. Inte för att jag kände mig beroende utan för att det fick mig att slappna av.

    Fortsatte så i kanske 6 mån och älskade att ha cigg att längta efter. Men kände att jag va i lite utav ett vägskäl. Jag skulle kunna sluta utan problem men fortsatte jag så skulle jag säkerligen röka ännu mer o få svårare att sluta.

    Jag slutade, rökte inte en cigg på över en månad gick jätte bra men saknade stunden för mig själv ciggen JÄTTE mycket.

    En kväll va en vän över hos mig o delade på lite vin. Hon gick ut och rökte tre gånger, den fjärde följde jag med och tog en cigg jag med.

    Efter den kvällen bestämde jag mig för att jag gillar cigg för mycket för att inte unna mig att röka.

    Röker idag 10-15 om dagen och älskar det! Visst har det känts lite konstig att som 30+ börja röka. Men att ha den där belönings ciggen och se fram emot eller allt det sociala i olika sammanhang den skapar är inget jag vill vara utan.

  • Anonym (Jag också)
    Thu 12 Dec 2019 23:55
    #30
    Anonym (Motivation) skrev 2019-12-12 23:29:05 följande:

    Skönt att det finns fler än mig.

    Jag fick för mig att testa på en af för ca ett år sedan och gillade det. Fortsatte en efter det att fråga efter cigg när jag drack. Men efter en tid kände jag att jag inte kan springa runt o tigga cigg så fort jag gick ut så jag köpte mig ett alldeles eget paket (rökte upp hela paketet samma kvälll). Så gången efter så köpte jah två paket och rökte 1,5 paket.

    När jag dagen efter vaknar på förmiddagen så kunde jag bara inte låta bli o ta en cigg till kaffet.

    Vips så rökte jag nu 5 cigg om dagen. Inte för att jag kände mig beroende utan för att det fick mig att slappna av.

    Fortsatte så i kanske 6 mån och älskade att ha cigg att längta efter. Men kände att jag va i lite utav ett vägskäl. Jag skulle kunna sluta utan problem men fortsatte jag så skulle jag säkerligen röka ännu mer o få svårare att sluta.

    Jag slutade, rökte inte en cigg på över en månad gick jätte bra men saknade stunden för mig själv ciggen JÄTTE mycket.

    En kväll va en vän över hos mig o delade på lite vin. Hon gick ut och rökte tre gånger, den fjärde följde jag med och tog en cigg jag med.

    Efter den kvällen bestämde jag mig för att jag gillar cigg för mycket för att inte unna mig att röka.

    Röker idag 10-15 om dagen och älskar det! Visst har det känts lite konstig att som 30+ börja röka. Men att ha den där belönings ciggen och se fram emot eller allt det sociala i olika sammanhang den skapar är inget jag vill vara utan.


    Ja, vi verkar vara några stycken som gjort liknande resor och jag gillar att få röka några cigg om dagen.
Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!