Har förskolan rätt?
Förskolan påstår att jag inte får ha barnet där när jag ska på möten i de stora barnens skola, stämmer verkligen det?
Förskolan påstår att jag inte får ha barnet där när jag ska på möten i de stora barnens skola, stämmer verkligen det?
Nej du använder begrepp felaktigt.
Du har fortfarande ingen RÄTT.
Personalen är empatiska så att du slipper få det extra krångligt. Sen att beslut "drabbar" barn är primärt ointressant då vi pratar om skattemedel. Föräldrar, framförallt mammor, brukar ta till "barnens bästa" men det är i princip alltid endast ett känsloargument och saknar därför betydelse i diskussionen kring regler och skatter.
Vi talar nog om rätt i olika bemärkelser. Om jag samtalar med pedagoger om mitt möte och dom säger att mitt barn kan vara kvar på förskolan så har dom givit mig RÄTTEN att slippa göra mitt barn upprört genom att tvingas lämnas o hämtas 2 ggr.
Du kan anse vad du vill, det är bara en åsikt.
Personalen kan se genom fingrarna och låta barnen vara kvar men du har fortfarande inte RÄTT till det. Vet du verkligen inte vad begreppet rättighet betyder?. Skrämmande.
Nej du använder begrepp felaktigt.
Du har fortfarande ingen RÄTT.
Personalen är empatiska så att du slipper få det extra krångligt. Sen att beslut "drabbar" barn är primärt ointressant då vi pratar om skattemedel. Föräldrar, framförallt mammor, brukar ta till "barnens bästa" men det är i princip alltid endast ett känsloargument och saknar därför betydelse i diskussionen kring regler och skatter.