• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • Torvi
    staar skrev 2020-01-02 18:02:18 följande:

God fortsättning till er alla, hoppas ni haft en bra jul och nyår!

Här har det vart riktigt kämpigt då jag fortfarande mår sååå illa och spyr. Vissa dagar måste jag ligga ner hela tiden för att slippa kräkas. På lördag ska vi in på nytt ultraljud och om allt ser bra ut så ska jag äntligen berätta för min dotter att hon ska bli storasyster, hon kommer att bli överlycklig då hon tjatat om det rätt länge nu . Ska bli skönt att hon får veta då hon tycker att jag är världens tråkigaste mamma just nu.

Hoppas ni andra mår mycket bättre än vad jag gör.

Jag har verkligen mått superilla men nu (12+5) börjar det äntligen släppa. Spyr fortfarande ibland men ligger inte längre däckad i illamående halva dagen och kan äntligen stå ut med matos. Kosten fram till nu har inte direkt varit så varierande...

Vilken vecka är du i? Hoppas det släpper snart!
  • Torvi
    Anonym (J) skrev 2020-01-02 10:57:06 följande:

KUB idag såg bra ut! Blev bakflyttad 2 dagar så BF är 14:e juli nu. :) Fick 1:20000 på allt så lägsta möjliga! Moderkakan är också bak vilket kan förklara varför jag redan kan känna lite sprattel (med dottern var den fram och det var jobbigt eftersom jag hade diffusa rörelser nästan hela graviditeten pga. det). Känns jättebra :)

Grattis! Nu här vi också gjort KUB och det såg bra ut. Vilken lättnad!
  • Anonym (J)
    Torvi skrev 2020-01-03 12:59:02 följande:

Grattis! Nu här vi också gjort KUB och det såg bra ut. Vilken lättnad!

Grattis till er <3
  • KLN
    Rosafluff4 skrev 2020-01-02 08:57:42 följande:

Nej det gör den inte, men den är hemlig och dold så jag måste lägga till dig:) skicka meddelande med ditt namn så lägger jag till dig! Hittar du fler från Skåne så tipsa gärna om den så vi kan bli en liten grupp :)

Hej, jag bor också i Skåne och skulle vilja vara med i skånegruppen. Skickar namn till dig.
  • staar
    Torvi skrev 2020-01-03 12:57:18 följande:

Jag har verkligen mått superilla men nu (12+5) börjar det äntligen släppa. Spyr fortfarande ibland men ligger inte längre däckad i illamående halva dagen och kan äntligen stå ut med matos. Kosten fram till nu har inte direkt varit så varierande...

Vilken vecka är du i? Hoppas det släpper snart!

Jag är i vecka 12+2 enligt mensen och 11+2 enligt första ul, men hon var väldigt osäker då det är svårt att mäta så tidigt så bara en mm fel så kunde det skilja 2 dagar. Antar att vi får mer klara besked på ul imorgon om allt ser bra ut vill säga. Spydde fram till vecka 15 med dottern så det är ett tag kvar om denna graviditet blir lika. Men känner att jag snart inte orkar mer, var uppe tre timmar inatt i galet illamående och vart sängliggande i 2 dagar för så fort jag reser mig kräks jag.
  • anette81
    Elinmedlängtanombarn skrev 2019-12-03 15:47:12 följande:

Jag och min man har bestämt oss för att göra kubtest, någon som har erfarenheter, vet hur det går till osv? Jag känner mig väldigt rädd,orolig och närvös. Är det väldigt vanligt att få stor risk för.....????

Tack!

Jag har inte blivit erbjuden att göra kubtest. Verkar som många gör det.
  • reptilina
    anette81 skrev 2020-01-05 10:49:08 följande:

Det beror på vilket landsting du bor i, samt hur gammal du är. I stockholm tror jag att det erbjuds alla över 35. Andra landsting har mer strikta, eller generösa regler.
  • Torvi
    anette81 skrev 2020-01-05 10:49:08 följande:

Vi bor i västra Götaland, här blir man erbjuden om man är över 35 år. Vi valde att gå privat. Kostade ungefär 2000 kr. Tråkigt att det är så olika beroende å0 vårt i landet man bor men så är det.
  • anette81
    reptilina skrev 2020-01-05 12:06:05 följande:

Det beror på vilket landsting du bor i, samt hur gammal du är. I stockholm tror jag att det erbjuds alla över 35. Andra landsting har mer strikta, eller generösa regler.

Jag är 38 år, bor Uppsala län.
  • anette81
    Torvi skrev 2020-01-05 15:28:15 följande:

Vi bor i västra Götaland, här blir man erbjuden om man är över 35 år. Vi valde att gå privat. Kostade ungefär 2000 kr. Tråkigt att det är så olika beroende å0 vårt i landet man bor men så är det.

Är 38 år och bor i Uppsala län
Svar på tråden BF JULI 2020