BF JULI 2020
Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli
Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli
Nu har jag fått göra kub, och allting såg helt bra ut! Det fanns en sprattlande liten sak där inne ????
Känns så orealistiskt samtidigt som man är överlycklig!
Ska även träffa min ordinarie läkare i veckan, för att stämma av hur jag mår under graviditeten och så.
Hur går det för er andra?
Samma här! Hen sprattlade omkring som bara den och låg och lutade sig mot min rygg typ (haha), så jag fick skaka på mig typ för att Hen skulle lugna ner sig, så sjukt det kändes!
Och jag höll seriöst på att hoppa av den där britsen när jag såg första skymten av Hen
Grattis till dig med!
Hej!
Gav de någon förklaring till att du flyttades en hel månad?
Lina
Har ni berättat för jobb, vänner och familj? Jag har berättat för några vänner sedan typ dag ett. Men jag inbillar mig att jag vill vänta till RUL innan familj och jobb får veta, för att inte göra familj besvikna och för att slippa hantera "offentligt" på jobbet om något inte står rätt till. Är ganska privat av mig. Hur tänker ni andra? :)
Har ni berättat för jobb, vänner och familj? Jag har berättat för några vänner sedan typ dag ett. Men jag inbillar mig att jag vill vänta till RUL innan familj och jobb får veta, för att inte göra familj besvikna och för att slippa hantera "offentligt" på jobbet om något inte står rätt till. Är ganska privat av mig. Hur tänker ni andra? :)
Hej!
Hur har ni funderat ang att ta reda på könet?
Jag och min man har hela tiden sagt att vi inte ska ta reda på könet men nu börjar jag bli såååå nyfiken:)
Jobbade/jobbar ingen av graviditeterna (studerar) så kan inte berätta om just den delen. Men när jag väntade dottern valde vi att berätta för svärmor och min mamma och pappa samt min bästa vän vid plus. Sen höll vi det hemligt och berättade inte för resten av familjen förrän vecka 13 efter KUB. Vi väntade ytterliggare med att berätta för sambons mormor/morfar - för att vi glömde bort, haha. Vi gick aldrig ut på sociala medier så för många blev det en chock att jag helt plötsligt fött barn. :)
I somras fick jag ett missfall och då hade jag inte berättat om graviditeten innan. Det blev genast lite konstigt att säga "jo, jag var gravid och har nyss fått ett missfall och behöver nån att prata med" till familjen. Så jag visste att denna graviditet vill jag berätta för familjen redan i början, för om jag får missfall vill jag inte vara ensam igen. Dessutom har jag mått rätt så illa, så jag har behövt ursäkta mig ibland om vi träffat familjen och jag såg helt förstörd ut (typ skittrött, blek osv). Så vi berättade för närmsta familjen denna gång redan i början (eller ah, efter tidiga VUL:et i vecka 7+2) och det kändes skönt. Den enda vi inte berättat för återigen är sambons mormor/morfar (dom är väldigt gamla och förvirrade så vi väntar lite tills det syns och så) och sambons avlägsna syster m. familj. Vi berättar för dom efter RUL. Tror inte vi går ut på sociala medier denna gång heller, men jag vet inte. :)
Hej!
Jag och min man har hela tiden sagt att vi inte ska ta reda på könet men nu börjar jag bli såååå nyfiken:)
Hej!