BF JULI 2020
Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli
Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli
Får jag fråga anledningen till att ni vill göra KUB?
Grattis! Jag har 13 Juli :). Har ni försökt länge?
Grattis! Jag har 13 Juli :). Har ni försökt länge?
jag och min man tycker att det är bra att vi gör kub, eftersom en släkting till mig hade downs syndrom (och var ganska så begränsad i sitt liv).
Vi vill gärna veta om det finns några kromosomfel.
Ska göra kub nu på fredag den 10: onde och är i v 13+0 då (om det inte ändras).
Jag är sjukt nervös att det ska visa något fel på fostret. Läst något om siffror här i inläggen? Vad är det man ska gå efter?
Och är ganska så orolig att man ska behöva utreda vidare och göra fostervattensprov. Någon som gjort det?
Tänkte tipsa de som bor i Stockholm om att det nu finns en fb-grupp för sommarbarn här. Det är inte jag som skapat den, men alla som bor i Stockholm och ska ha barn i sommar är välkomna :) Gruppen går att söka på men bara medlemmar ser vilka andra som är det.
www.facebook.com/groups/569221946964850/
Jag vill göra ett ultraljud för att se att allt är bra och sen vill jag veta om eventuella kromosomfel så att vi kan agera därefter.
Jag har mått så dåligt första trimestern... Ville veta så tid8gt som möjligt om fostret har trisomi 13 eller 18, dvs om den inte kan överleva. Orkar inte gå flera veckor extra och må så dåligt för ingen nytta.
Det var en lättnad för mig att göra KUB. Såklart hade ett negativt besked varit väldigt jobbigt. Men om jag fått ett missfall pga trisomi så hade jag aldrig fått reda på det och undrat. I annat fall hade jag fått vänta tills RUL i vecka 18-20... Det kändes som för måmga extra veckor. Har ett missfall i bagaget som jag aldrig kommer få reda på vad som gick fel, hade gärna vetat varför.
Min man och jag vill ha klarhet i om det är några kromosomavvikelser hos fostret. I så fall har vi redan bestämt oss hur vi kommer att göra. Det är viktigt att ha den diskussionen innan man får ett besked, så har vi i alla fall känt.
jag och min man tycker att det är bra att vi gör kub, eftersom en släkting till mig hade downs syndrom (och var ganska så begränsad i sitt liv).
Vi vill gärna veta om det finns några kromosomfel.
Ska göra kub nu på fredag den 10: onde och är i v 13+0 då (om det inte ändras).
Jag är sjukt nervös att det ska visa något fel på fostret. Läst något om siffror här i inläggen? Vad är det man ska gå efter?
Och är ganska så orolig att man ska behöva utreda vidare och göra fostervattensprov. Någon som gjort det?
För oss handlar det mest om förberedelse. Chansen för kromosomavvikelser är inte så stora med tanke på att jag är ganska så ung, och därför valde vi bort KUB (men välkomnade ett tidigt ultraljud ändå) under graviditeten med dottern, men denna gång tackade vi ja. Jag har faktiskt ganska så vårt för att motivera till varför eftersom det känns himla konstigt att ta ställning till sannolikhetssiffror som dessutom är ganska så vaga och framförallt väldigt breda (brett spann). Vi skulle inte ta bort ett barn med Downs, men vi hade gärna velat veta i förtid. Vi hade däremot tagit bort ett barn med trisomi 13 eller 18 - just pga. deras överlevnadschanser.
Hej,
Väntar barn i augusti men...Hur kommer man åt sommargruppen på Facebook? Är den hemlig?
Är 42 år och väntar 5 barnet samt har två bonusbarn.