• Anonym (Lina)

    Tråkiga föräldrar

    Någon mer som växte upp med tråkiga föräldrar?

    Mina föräldrar är snälla och fina på många sätt, men jag måste säga att de är tråkiga. Jag ska försöka förklara på bästa sätt så ni förstår. För det första så bodde vi mitt ute i ingenstans på landet i en liten by där det inte ens fanns en affär. Så bara det är ju ett tecken på att de ville isolera sig från andra människor. 

    Visst fick vi besök ibland men det kunde gå långt mellan gångerna. Min pappa är det väl lite mer action i, men han är väldigt rutinbunden. Höjdpunkten varje år är att hålla på med trädgården, och att laga maträtter som kan vara ett 2-4 timmarsprojekt. Sen fiske och promenader. Jag tror inte vi hade en enda riktig fest hemma hos oss, och de enda fester vi var på var bröllop, och släktkalas och så. Många lördagskvällar spenderades framför Bingolotto.

    Min mamma är som sagt ännu tristare, hon spenderade och spenderar mest fritiden med att läsa böcker och lösa korsord, och träffar väninnor ibland. Men de har liksom alltid varit fast i sina inbundna rutiner, de verkar inte ha krav på att det ska hända så mycket nytt. 

    Jag glömmer aldrig där vid milleniumskiftet när vi skulle bjuda hem lite folk. Då hade jag skrivit ett program där vi skulle ha lite sång och dansnummer för att festa till det lite extra eftersom ett milleniumskifte upplever man ju bara en gång. Jag hade skrivit in min pappa och 2 andra män i ett dansnummer där de skulle ha frackar, såna där höga stormhattar och käppar och  dansa och sjunga om att år 2000 är på ingång. Men han vägrade, fast det var en väldigt unik händelse.

    Har ni roliga föräldrar?

  • Svar på tråden Tråkiga föräldrar
  • Anonym (Josefine)
    Anonym (Lina) skrev 2019-11-22 00:19:09 följande:
    De säger ju att man ska läsa mellan raderna. Men kan inte se att det står något där, bara vitt.

    Vet inte ifall detta är ett fall av skämt på ett väldigt subtilt sätt eller ifall du är allvarlig, svårt att avgöra. 


    Om du är allvarlig så vill jag väl annars hålla med om att de annars verkar vara lite "tråkiga" men jag ogillar också det ordet, det är som att de enda som är värda uppmärksamhet är de som pratar mest och visar sig mest. De tillbakadragna besitter oftast andra förmågor som bör uppmärksammas. 

  • Anonym (nja)
    Peter1975 skrev 2019-11-22 00:10:05 följande:

    På tal om Milleniumskiftet så har jag en lite rolig berättelse som INTE är tråkig. Jag var hembjuden till min syster och min svåger och de har barn sen tidigare. Innan klockan slog 00:00 så hade jag förberett för någonting bättre än fyrverkerier. jag hade samlat alla i vardagsrummet och när klockan slog över så sprang jag ut i vardagsrummet och började tjoa och skrika utklädd i clownkläder. Min svåger tyckte inte det var roligt men deras barn tror jag tyckte det var en kul upplevelse. De har säkert skrattat åt denna lustiga händelse. Jag kan vara lite spexig ibland :D :D 


    Men är du helt fast i dina clownberättelser? Du har ju en tråd om nåt liknade i forumet också. 
  • Betty Boop

    Men jösses! Du kan ju liksom inte skriva manus till familjen.

    Smaken är som baken! Min farsa är världens roligaste gubben men han hade tvärvägrat att på order uppträda i frack och hög hatt! Skrattande

  • Anonym (Roliga)

    Mina föräldrar var roliga, enligt dina mått mätt. Jag, som hellre läser en bok i stillhet, tyckte inte alls att det var roligt.

  • Anonym (Lina)
    Betty Boop skrev 2019-11-23 22:21:54 följande:

    Men jösses! Du kan ju liksom inte skriva manus till familjen.

    Smaken är som baken! Min farsa är världens roligaste gubben men han hade tvärvägrat att på order uppträda i frack och hög hatt! Skrattande


    År 2000 kommer la la la
  • Betty Boop
    Anonym (Lina) skrev 2019-11-24 10:25:51 följande:
    År 2000 kommer la la la
    Vad har det med saken att göra? Du kan ju inte bestämma vad andra ska tycka är roligt! Om nu någon ska uppträda så måste det ju vara frivilligt! Smaken är som baken! Jag skulle tycka att det var jättefjantigt med vuxna män som dansar i frack och hög hatt. Rent av pinsamt!

    Det var 20 år sen! Hur långsint kan man vara? Släpp det!
  • Anonym (deg)
    Anonym (Lina) skrev 2019-11-19 20:26:04 följande:
    Det var milleniumskiftet skrev jag ju!!! Jag tänkte att man kan ju bjuda på sig själv vid en så pass unik händelse. Det är ju inte ens alla som får uppleva ett milleniumskifte!!!
    Min pappa avskyr begreppet "Bjuda på sig själv" vilket också speglar hans personlighet. Dock håller jag med honom till hundra, det är fruktansvärt löjligt.
  • Anonym (Lina)
    Betty Boop skrev 2019-11-24 19:53:57 följande:
    Vad har det med saken att göra? Du kan ju inte bestämma vad andra ska tycka är roligt! Om nu någon ska uppträda så måste det ju vara frivilligt! Smaken är som baken! Jag skulle tycka att det var jättefjantigt med vuxna män som dansar i frack och hög hatt. Rent av pinsamt!

    Det var 20 år sen! Hur långsint kan man vara? Släpp det!
    Kanske en videohälsning då med tomteluvor i all enkelhet där vi sjunger: "Till dom som vi känt under alla dessa år, vill vi önska en god jul och gott nytt år!"
  • Betty Boop
    Anonym (Lina) skrev 2019-11-28 17:24:19 följande:
    Kanske en videohälsning då med tomteluvor i all enkelhet där vi sjunger: "Till dom som vi känt under alla dessa år, vill vi önska en god jul och gott nytt år!"
    Är du seriös? Sluta pressa dina föräldrar. Om föräldrarna inte är den typen så blir det bara konstlat! Om du var 12 på millennieskiftet så borde du ju vara 32 år nu. Du är vuxen! Gör din egen videohälsning och låt dina föräldrar göra som de vill!
  • Anonym (Lina)
    Betty Boop skrev 2019-11-28 18:18:21 följande:
    Är du seriös? Sluta pressa dina föräldrar. Om föräldrarna inte är den typen så blir det bara konstlat! Om du var 12 på millennieskiftet så borde du ju vara 32 år nu. Du är vuxen! Gör din egen videohälsning och låt dina föräldrar göra som de vill!
    Graaaciiiiaaaaas a toreeeee diiiiiinoooooo!!!
Svar på tråden Tråkiga föräldrar