Sambeskattning sjukdom
Har du försäkring och testamente nu som ger henne skydd?
Har du försäkring och testamente nu som ger henne skydd?
Läs igen, du är en höginkomsttagare, din sambo är utan inkomst.
Läs igen, du är en höginkomsttagare, din sambo är utan inkomst.
Du vet alltså inte.
Det där var nämligen inget svar på min fråga,det var bara en undanflykt.
Säg istället att ni inte har pratat om det och gjort nån plan.
Mitt tips är att ni gör det, som nån annan skrev, hon är ju i nuläget helt beroende av din inkomst.
Mina barn är idag vuxna och klarar sig själva.
Men hade vi dött när dom var små så hade samhället gått in och satt dom i fosterhem och försörjt dom, du vet den där välfärden.
Men trots våra barn är vuxna så finns det pengar undanlagda till dom den dag vi går bort.
Och det finns testamenten för den dagen nån av oss går bort före den andra.
Allt uppgjort med advokathjälp.
Jag rekommenderar er att göra detsamma, för hennes trygghet.
Ni får inte lön. Det är vad staten bryr sig om.
Det är faktiskt ett bra råd.
Alla drömmar kan inte uppfyllas.
Bland annat går dessa pengar till din sambos ersättning om hon är föräldraledig trots att hon inte har någon SGI dessutom så går det till barnbidraget ni kommer att få och självfallet till vad sjukvården din sambo som är kroniskt sjuk använder sig av även mödravården och förlossningen när ert barn föds. Pengarna går även till personer i din sambos situation som är kroniskt sjuka utan sjukpenning som inte har någon sambo som tjänar så mycket som du
Ni får väl vara särbos så slipper du försörja din sambo dessutom kan hon ju behöva hjälp och avlastning när barnet fötts eftersom hon är kroniskt sjuk och du jobbar så mycket som 60 timmar. Anses din sambo som ensamstående förälder med kronisk sjukdom kan det beviljas hjälp med hushållet och barnet
Fast vad du säger är ju att för att du är grym på fotboll ska din fru, som inte ens spelar fotboll, också vara med i laget.
Den eventuella orättvisan ligger ju i om din sambo får sjukpenning eller inte, men den biten bara duckar du.
DÄR kan vi snacka orättvisor, men dessa struntar du tydligen i, trots att den till 100% är relevant för henne. Varför?
Den eventuella orättvisan ligger ju i om din sambo får sjukpenning eller inte, men den biten bara duckar du.
DÄR kan vi snacka orättvisor, men dessa struntar du tydligen i, trots att den till 100% är relevant för henne. Varför?