• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • mandy93
    Gosan28 skrev 2020-01-16 08:26:28 följande:

Vad skönt att du har en sådan känsla i kroppen!!! Magkänslan brukar ju sällan ljuga. Så det kanske stämmer :) Håller tummarna för dig.

Tack!! Håller alla tummar och tår och försöker att fokusera på jobbet istället för att ?känna efter? för mycket. Typ em vecka kvar tills jag vågar ta ett test.
  • Gosan28
    mandy93 skrev 2020-01-16 13:02:00 följande:

Tack!! Håller alla tummar och tår och försöker att fokusera på jobbet istället för att ?känna efter? för mycket. Typ em vecka kvar tills jag vågar ta ett test.

Ja samma här. Tänker nog att jag tar testet efter bim. Orkar inte se ett negativt test och sedan få mens. Då väntar jag hellre bara in mensen!
  • Majson

Hej! Hänger gärna på här. Har beräknad BIM 29/1 enligt app. Är 26 år och egentligen första månaden vi försöker. Ätit p-piller i flera år till oktober 2019. Upplevde att cykeln blev regelbunden direkt, däremot har jag ingen koll på när jag har ÄL. Har aldrig haft några vidare symptom förutom flytningar kanske, men dem har man ju dumt nog inte noterat datum på. Är just nu på BIM -14 och testat med ÄL-tester hela veckan (1 om dagen, olika tider), men bara negativa resultat (cb digital tom cirkel). Så misstänker att jag har kort lutealfas.. hoppas den infinner sig nu i dagarna ????

• amandakollb

hejhej, jag är ny här! lite info; jag och min kille har försökt sedan i juli-19 och då jag har väldigt oregelbundna cyklar så har det inte blivit att vi försökt så många gånger :/ tempar med NC så vet att jag har haft ägglossning 4 ggr sedan i somras. har prickat in samlag 3 av dessa gånger men inte tagit sig ännu. tror jag har PCO.

nu är jag på cykeldag 29 och ingen ägglossning i sikte. jag har testat med CB digitala ägglossningstest och fått blinkande smiley i 5 dagar nu, innan dess en rund ring, någon som har tagit dessa test, och efter hur många dagar blinkande fick ni en fast smiley? :) 

• Loea
    EllaLo skrev 2020-01-16 08:19:08 följande:

Ja men eller hur, en cykel fick jag väldigt skitit hår snabbt efter dusch det blev sådär stripigt/flötigt så tänkte jag direkt att nu har det tagit sig och hormornerna håller på att ändras haha...men nä.

Jo vi har hjälp, ätit letrozol 3 cykler och tagit äl stimulerande spruta 2 gånger. Men det är ju så mycket annat som ska klaffa med. Har dock höga förhoppningar om denna cykel för gyn såg en fin äggblåsa och min slemhinna har treskiktad :)!

Ja jag fattar hur du menar. Försöker uppmana mina kompisar som i framtiden kommer vara i samma fas i livet att precis som du skriver lära känna sin kropp i tid. Jag menar vissa har ju ätit p-piller sedan dom va i tonåren, så mycket kan behöva ställas om.

Haha precis sån är jag också! Sånt man liksom inte bara kan hitta på. Nu denna gången har jag förutom det vanliga illamåendet, uppblåstheten (ser ut att vara gravid i tredje månaden) och tröttheten så har jag fått en kliande känsla i munnen, som om jag precis käkat en kiwi eller apelsin liksom. Googlat alla möjliga symptom men ordet "gravid" efter.

Åh men det låter ju riktigt lovande! Skönt att de kan se sånt och lite guida en i det.
  • EllaLo
    amandakollb skrev 2020-01-16 14:21:04 följande:

hejhej, jag är ny här! lite info; jag och min kille har försökt sedan i juli-19 och då jag har väldigt oregelbundna cyklar så har det inte blivit att vi försökt så många gånger :/ tempar med NC så vet att jag har haft ägglossning 4 ggr sedan i somras. har prickat in samlag 3 av dessa gånger men inte tagit sig ännu. tror jag har PCO.

nu är jag på cykeldag 29 och ingen ägglossning i sikte. jag har testat med CB digitala ägglossningstest och fått blinkande smiley i 5 dagar nu, innan dess en rund ring, någon som har tagit dessa test, och efter hur många dagar blinkande fick ni en fast smiley? :) 

Hej!

Om du är på cd 29 och har testat 5 dagar bakåt i tiden ifrån det tror jag att du förmodligen missat ÄL. Man kan ha äl sent men dag 29 känns rätt sent att leta efter äl.

När jag testar med cb advanced testar jag ifrån cd 9-10 och brukar ha i snitt 4-5 dagar med blinkande och sedan fast. Står i beskrivningen att man inte ska testa mer än 9 dagar med blinkande i följd. :)

Kompletterade du med äl test när du tempade med nc? Om inte så är det bra om du gör det i samband med temp. Det är så mycket som ska stämma med temp för att det ska fungera helt.
  • LouLou90

Hoppar gärna in här. 4e försöket för vår del. Är osäker på om mitt äl test var positivt 12/1 så slänger in en bild som ni kanske har lust att kika på? Om det är positivt så räknar man väl med äl dagen därpå, vilket då innebär äl+3 idag? Tänkte börja testa äl+8 med testa tidigt.

• amandakollb
    EllaLo skrev 2020-01-16 15:52:26 följande:
    Hej!

Om du är på cd 29 och har testat 5 dagar bakåt i tiden ifrån det tror jag att du förmodligen missat ÄL. Man kan ha äl sent men dag 29 känns rätt sent att leta efter äl.

När jag testar med cb advanced testar jag ifrån cd 9-10 och brukar ha i snitt 4-5 dagar med blinkande och sedan fast. Står i beskrivningen att man inte ska testa mer än 9 dagar med blinkande i följd. :)

Kompletterade du med äl test när du tempade med nc? Om inte så är det bra om du gör det i samband med temp. Det är så mycket som ska stämma med temp för att det ska fungera helt.
    tack för svar :) jag började testa för 10 dagar sedan men det var 5 dagar sedan jag fick blinkande smiley. jag har väldigt oregelbunden mens så min ägglossning har aldrig kommit före cykeldag 25 tidigare. jag har alltid fått väldigt fina temphöjningar och ägglossningssekret tidigare så NC har kunnat fastställa ÄL och nu har jag inte fått något av dem så tror inte jag har missat ÄL men ah man vet ju aldrig, du kanske har rätt men hoppas inte för då måste vi vänta typ 2 månader till på nästa chans :( 
Svar på tråden BIM januari