• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • Gosan28
    Tjoppa12 skrev 2020-01-15 19:16:06 följande:

Samma här, är lätt grinig och äter helst hela tiden. Men det kanske brukar vara så haha!

Haha ja det är ungefär mitt normaltillstånd så svårt att säga. Har också en känsla över att jag har aningen mer flytningar än vanligt, ända sedan ägglossningen. Vet inte om det brukar vara så kanske... är fortfarande lite ovetande kring hur min cykel fungerar, slutade med p-piller för 3 månader sedan så vet inte hur min kropp fungerar riktigt.
  • Queenofspades
    s0ff skrev 2020-01-15 15:55:26 följande:

Att en liten tempdipp kan göra en så besviken. Imorse var tempen 36,30 jämfört med gårdagens 36,40 (normaltemperatur runt 35,80), ÄL+10... molvärk precis som om mensen ska komma när som... jag vill att tempen ska stiga, inte sjunka :?(

Tempade du samma tid som vanligt och sov som vanligt? Min temp sjönk också idag men vaknade å andra sidan 4.30. Men när jag tog ett Gravtest sedan när jag klev upp plussade jag :D Är på ÄL+11 idag och BIM idag eller imorgon :)
  • mandy93
    Link92 skrev 2020-01-15 13:35:06 följande:

Min ÄL kom flera dagar tidigare än beräknat så är på ÄL+7 idag. Liggandet blev därefter, avbrutet dagen innan ÄL och ett lyckat dagen efter. Har verkligen inga förhoppningar denna månad alltså.. Har ömma bröst (vilket jag ofta har mellan ÄL och mens) men lite mer flytningar än vanligt. Det är väl hursomhelst för tidigt för några riktiga symptom :) Jag har lovat mig själv att inte testa tidigt så jag har åtta ovetande dagar framför mig. Tur det är mycket på jobbet!

Efter denna månad blir det kanske uppehåll pga vill inte få barn så sent på året. Min man vill däremot köra på och inte försöka planera så mycket. Är det fler som har sådana här diskussioner?

Vi har också haft de diskussionerna i augusti när vi började försöka. Men då tänkte vi väl inte att det ens skulle behöva tänkas på. Nu när vi närmar oss februari och ännu inget plus så har vi väl bestämt att vi kör på ändå, för tänk om det är nästa gång som det blir av?
  • mandy93
    Gosan28 skrev 2020-01-15 14:14:47 följande:

Jag hoppar in här också!

Hade äl den 7 eller 8e och har bim nästa torsdag den 23e. Någon med liknande dagar och som redan har börjat känna eventuella symptom?

Detta är tredje försöket för mig och min kille :) är så spännande!

Jag har BIM 23dje jag med. Igår hade jag lite molande känsla i nedre magen och har varit lite illamånde av och till under dagen. Vet inte om jag inbillar mig men har en bra känsla i kroppen denna månad. Vi har försökt aktivt sen september.
  • Tjoppa12
    Gosan28 skrev 2020-01-15 19:52:49 följande:

Haha ja det är ungefär mitt normaltillstånd så svårt att säga. Har också en känsla över att jag har aningen mer flytningar än vanligt, ända sedan ägglossningen. Vet inte om det brukar vara så kanske... är fortfarande lite ovetande kring hur min cykel fungerar, slutade med p-piller för 3 månader sedan så vet inte hur min kropp fungerar riktigt.

Nej man blir ju proffs på att överanalysera mellan äl och BIM! Hoppas att det blir plus för oss båda :D
  • Snarttrettiochtrevar89

Här börjar det faktiskt kännas lite pirrigt. Brösten har börjat ila och vara känsliga igen och i livmodern känns det mer som växtvärk än som min vanliga vassa mensvärk. Bim på lördag och ännu inga spottings vilket jag brukar ha några dagar innan.

• s0ff
    Queenofspades skrev 2020-01-15 20:29:33 följande:

Tempade du samma tid som vanligt och sov som vanligt? Min temp sjönk också idag men vaknade å andra sidan 4.30. Men när jag tog ett Gravtest sedan när jag klev upp plussade jag :D Är på ÄL+11 idag och BIM idag eller imorgon :)

Jag tempade 40 min tidigare ungefär. Brukar tempa mellan 05.15-06.00 ungefär. 0,10 grader borde väl inte vara såå farligt... hoppas den inte sjunkit mer imorgon!

Åh vad roligt, stort grattis!

Har tid bokad i slutet av februari för start av utredning men vill så gärna plussa innan dess....
  • Link92
    mandy93 skrev 2020-01-15 20:41:05 följande:

Vi har också haft de diskussionerna i augusti när vi började försöka. Men då tänkte vi väl inte att det ens skulle behöva tänkas på. Nu när vi närmar oss februari och ännu inget plus så har vi väl bestämt att vi kör på ändå, för tänk om det är nästa gång som det blir av?

Jamen precis! Har också börjat tänka orimliga saker så som "tänk om det är tre gånger kvar innan jag blir gravid, då är det ju bra om vi tar de gångerna nu när bf skulle bli när vi ändå inte vill ha barn". Hehe

Vi har försökt sedan juli och visst trodde man att det skulle gå fortare än så här... Men jag försöker att inte deppa! Har de senaste månaderna försökt se det som att jag lär känna kroppen och att det är som ett experiment istället för en galen jakt på plus.
  • mandy93
    Link92 skrev 2020-01-15 22:24:33 följande:

Jamen precis! Har också börjat tänka orimliga saker så som "tänk om det är tre gånger kvar innan jag blir gravid, då är det ju bra om vi tar de gångerna nu när bf skulle bli när vi ändå inte vill ha barn". Hehe

Vi har försökt sedan juli och visst trodde man att det skulle gå fortare än så här... Men jag försöker att inte deppa! Har de senaste månaderna försökt se det som att jag lär känna kroppen och att det är som ett experiment istället för en galen jakt på plus.

Vilket fint sätt att se det på! Jag försöker att hålla humöret uppe men har vissa dippar när jag tänker ?nu blir det ingen denna månad heller? eller tänk om det inte går osv. Håller tummarna för att det är denna månad det gäller för oss båda!
  • Link92
    Loea skrev 2020-01-15 14:02:00 följande:

Det är mitt mål också, att inte hålla på och testa något som inte ens kan testas än. Väntan blir verkligen lång men men..

Jag och min man har sagt samma sak innan, att vi inte vill ha barn så sent på året. Man blir lite kluven till det nu när man är mitt uppe i det och liksom inte vill släppa det riktigt. Samtidigt så hade det ev vart välbehövligt med en pause nu, bara låta det vara och ta nya tag sen. Eftersom det är jag som har koll på mkn kropp och olika symptom är det jag som bestämmer hur jag vill göra med min kropp, så min man är bollplank och ställer upp med att ligga när det gäller men han kan knappast ta över mitt kissande i en kopp och testande så om jag skulle vilja lägga det på is ett tag hade jag bara sagt att jag vill det. Han säger mer att ja för mig så funkar vilket som om det nu är så att han tycker det. Men han hade aldrig kunnat pusha på något när det är så mycket i min kropp.

Jag har inget problem med att det är i min kropp allt sker och att det är jag som får hålla koll osv. Har ändå ett orimligt kontrollbehov så tycker mest det är skönt :) Jag tycker vi precis har börjat få bra koll på det här så vill inte pausa av den anledningen. Min man tror mer på att inte vara så planerad vilket jag har sjukt svårt för haha!

Min svägerska fick precis barn och jag skulle verkligen inte vilja ha det i tråkiga mörka november/december/januari, men det blir ju en orimligt lång väntan om vi ska försöka planera för februari 2021 och framåt... Vi kommer nog köra på ändå.
Svar på tråden BIM januari