• Anonym (TS)

Panikar över första dejt!

Jag har skrivit med en man på en nätdejtingsida i ca 2 veckor och om ett par dagar ska vi ha vår första dejt (mitt i veckan). På pappret har han alla rätt och jag kan bara konstatera att jag har aldrig dejtat någon som honom innan vilket gör mig panikslagen såhär dagarna innan. Han har en hög chefsposition, mycket god ekonomi, kan föra sig, är trevlig, ursnygg - fan!!!!! Vi bor på varsin liten ort nära varandra där jag än så länge bara har träffat på killar som är det motsatta och har såklart tröttnat på det, men jag är så himla nervös inför denna dejt och känner att han är flera ligor bättre än mig och kommer att inse det så fort han öppnar dörren! Visst, jag är högutbildad, ser ganska bra ut, är trevlig och allmänbildad men inte alls på hans nivå... 

Så. Till mina funderingar.

1. Vad ska man ha på sig?? Jag har hela tiden varit inställt på jeans och en snygg blus. Men är jeans helt fel????? Om det är middag hemma hos honom mitt i veckan. Vi har bara bestämt att jag ska komma till hans stad. Vet att han mest klär sig i jeans och skjorta. Så, avslappnat eller mer uppklätt?

2. Vad ska jag ha med mig? Spontan tanke är en vinflaska (om det blir middag), men herregud killen dricker ju dyr champagne till vardags typ. De viner jag har råd med kommer vara alldeles för basic. Plus att jag vill inte att det ska se ut som att jag antar att jag ska sova över, utan tanken är ju att jag ska åka hem på kvällen.

Om det har någon som helst betydelse så är vi 35-40 år och har barn båda två.

• Svar på tråden Panikar över första dejt!
  • Anonym (TS)
    Kjell2 skrev 2020-01-21 07:10:31 följande:
    Säg något i stil med

Jag behöver få lite mat efter jobb. Ska vi inte ses på pub Hästen först och äta tillsammans.
    Hmm.. Kanske. Eller så slänger jag i mig en burksoppa nån timme innan så att jag står mig men kan ändå inte blir jättemätt. Jag menar, jag skulle ändå bli förvånad om jag inte blir bjuden på NÅT ätbart =P 
  • Kjell2
    Anonym (TS) skrev 2020-01-21 08:00:47 följande:
    Hmm.. Kanske. Eller så slänger jag i mig en burksoppa nån timme innan så att jag står mig men kan ändå inte blir jättemätt. Jag menar, jag skulle ändå bli förvånad om jag inte blir bjuden på NÅT ätbart =P 
    Om du föreslår pub eller liknade kommer ju han svara något i stil med "Bra idé" eller "Nej, det behövs inte, jag tänkte fixa mat"

Om han är vettig och du ser hon som en möjlig man i ditt liv så bör ni kunna snacka om saker som middag.

• Mandel
    Anonym (Grus i dojjan.) skrev 2020-01-20 17:05:36 följande:
    Nej, usch, då riskerar man ju att få en penis i sig och det vill man ju inte. Nej fy!!
    Penisar är väl inte fy på! Älskar dem!

Handlar mer om att vara lite seriös om man vill att det ska vara en seriös relation  och man vet aldrig hur den man träffar faktiskt är. 

Har jobbat inom vuxenstudier och då var det en elev som jag spanade lite på och sedan hittade jag honom sedan på en dejtingsajt.
    Jag visste vem han var, men han hade inte en aning om vem jag var. Vi bestämde faktiskt ren sexdejt hemma hos mig första gången vi skulle ses (jag kände mig ändå trygg eftersom jag mött honom och visste en hel del om honom ändå) och det var lite kul efteråt när han (värsta gymkillen) sitter i min soffa och berättar att han faktiskt var skitnervös för att kliva in innanför min dörr. Jag kunde ju lika gärna varit en man eller en galen kvinna med yxa som skulle låsa in honom i källaren

Har även träffat en kille på fika på stan som gav ett väldigt normalt och seriöst intryck, men när han sedan var hemma hos mig och vi skulle laga mat ihop så började håren resa sig i nacken för han var inte alls så normal som han först gav intryck av...
    Han fick åka hem ganska snabbt efter att vi ätit och sedan har vi inte setts mera...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (TS)
    Kjell2 skrev 2020-01-21 08:49:22 följande:
    Om du föreslår pub eller liknade kommer ju han svara något i stil med "Bra idé" eller "Nej, det behövs inte, jag tänkte fixa mat"

Om han är vettig och du ser hon som en möjlig man i ditt liv så bör ni kunna snacka om saker som middag.
    Klart du har rätt i det :)
  • Anonym (TS)
    Mandel skrev 2020-01-21 08:56:14 följande:
    Penisar är väl inte fy på! Älskar dem!

Handlar mer om att vara lite seriös om man vill att det ska vara en seriös relation  och man vet aldrig hur den man träffar faktiskt är. 

Har jobbat inom vuxenstudier och då var det en elev som jag spanade lite på och sedan hittade jag honom sedan på en dejtingsajt.
    Jag visste vem han var, men han hade inte en aning om vem jag var. Vi bestämde faktiskt ren sexdejt hemma hos mig första gången vi skulle ses (jag kände mig ändå trygg eftersom jag mött honom och visste en hel del om honom ändå) och det var lite kul efteråt när han (värsta gymkillen) sitter i min soffa och berättar att han faktiskt var skitnervös för att kliva in innanför min dörr. Jag kunde ju lika gärna varit en man eller en galen kvinna med yxa som skulle låsa in honom i källaren

Har även träffat en kille på fika på stan som gav ett väldigt normalt och seriöst intryck, men när han sedan var hemma hos mig och vi skulle laga mat ihop så började håren resa sig i nacken för han var inte alls så normal som han först gav intryck av...
    Han fick åka hem ganska snabbt efter att vi ätit och sedan har vi inte setts mera...
    Haha jag med! :D

Kul att höra om dina historier! Och ja tänk, det finns inga garantier även fast man träffas på en neutral plats innan. Men blir väldigt nyfiken på vad den där killen gjorde som var så creepy??? :P
  • Anonym (Balthazar)
    Mandel skrev 2020-01-20 16:52:15 följande:

Skulle aldrig stämma första dejt med en okänd man i hans hem oavsett hur snygg och trevlig han verkar och i detta fall verkar det ju vara ett riktigt kap så det verkar för bra för att vara sant

Tycker man ses på neutral mark första gången och om det sedan är en promenad, fika eller middag spelar inte så stor roll, men inte hem till främmande karlar...

Jag har haft många kvinnor hemma hos mig första gången vi sågs. Eftersom jag är en gentleman så var de trygga med mig. En var såpass trygg att hon ville ligga. Och det var på hennes initiativ.
    Finns inga garantier. En man kan vara charmig och bra första gångerna man ses, på neutral mark. Sen på tu man hand, hemma hos nån av parterna, kan andra sidor kika fram.
    Är män alltid säkra om de träffar en okänd kvinna i hennes hem?
    Det tror inte jag.
  • Mandel
    Anonym (TS) skrev 2020-01-21 09:53:27 följande:
    Haha jag med! :D

Kul att höra om dina historier! Och ja tänk, det finns inga garantier även fast man träffas på en neutral plats innan. Men blir väldigt nyfiken på vad den där killen gjorde som var så creepy??? :P
    Det var mer att nu var det andra gången så då skulle vi ha sex så vi visste om vi var kompatibla där.
    Lät mer som en affärsuppgörelse och jag undrade vart kontraktet som jag skulle skriva på var...
    Inget att vi närmar oss varandra och ser hur det känns utan pang på rödbetan. Och då var det via en seriös dejtingsida och han var ute efter en seriös relation.
    Och ju mer han berättade om sig själv och hur fantastiskt unik han ansåg sig vara och att han typ inte hade några kompisar osv fick mig att dra öronen åt mig. 
    Har otroligt svårt för självgoda människor.

Jag har brist på vänner, men det ser jag som en stor sorg i livet, inte som han som såg det som en styrka att han klarade sig utan alla korkade människor...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Micke)

Jag tror jeans & blus/topp funkar alldeles utmärkt.
    Vin som gåva är inte nödvändigt, han har säkert nått drickbart hemma
    och middag kan mycket väl vara en påse räkor och en avocado.

Om jag vore mannen i detta scenario hade jag blivit glad över en ask
    kondomer eller glidmedel med god smak. I all enkelhet.
    Det är tanken som räknas.

• Anonym (TS)
    Mandel skrev 2020-01-21 13:07:23 följande:

Det var mer att nu var det andra gången så då skulle vi ha sex så vi visste om vi var kompatibla där.

Lät mer som en affärsuppgörelse och jag undrade vart kontraktet som jag skulle skriva på var...

Inget att vi närmar oss varandra och ser hur det känns utan pang på rödbetan. Och då var det via en seriös dejtingsida och han var ute efter en seriös relation.

Och ju mer han berättade om sig själv och hur fantastiskt unik han ansåg sig vara och att han typ inte hade några kompisar osv fick mig att dra öronen åt mig. 

Har otroligt svårt för självgoda människor.

Jag har brist på vänner, men det ser jag som en stor sorg i livet, inte som han som såg det som en styrka att han klarade sig utan alla korkade människor...

Men gud, det låter ju hemskt! ????
    Anonym (Micke) skrev 2020-01-21 13:49:49 följande:

Jag tror jeans & blus/topp funkar alldeles utmärkt.

Vin som gåva är inte nödvändigt, han har säkert nått drickbart hemma

och middag kan mycket väl vara en påse räkor och en avocado.

Om jag vore mannen i detta scenario hade jag blivit glad över en ask

kondomer eller glidmedel med god smak. I all enkelhet.

Det är tanken som räknas.

Jag vet inte om jag ska ta det sista rådet på allvar riktigt, men jag kommer åtminstone inte lyda det ????
  • Anonym (Restaurang?)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-21 07:02:08 följande:
    Jag ska dit kl 18 och nej sexträff har jag absolut inga vibbar av att det är. Han är seriös och har inte yttrat ett ord som ens anspelar på sex när vi har skrivit till varann. Ja han kan ju absolut ha beställt hämtmat. Har aldrig gett blommor till en kille men nu vet ju jag att han älskar rosor... Hmm... Kanske inte är så dumt...
    Tycker att dina inlägg låter lite naiva (eller så är det jag som dejtat för mycket och blivit synisk). Att träffas hemma brukar helt klart innebära att sex förväntas, oavsett hur "seriös" mannen verkat innan. Därför väljer jag numera alltid att ses ute först. Finns ju verkligen ingen nackdel med det. Kan lätt bli så himla fel hemma. Hoppas mest att du inte ska bli besviken, då du verkar ha stora förhoppningar och funderar på present och allt.
Svar på tråden Panikar över första dejt!