• Anonym (TS)

Panikar över första dejt!

Jag har skrivit med en man på en nätdejtingsida i ca 2 veckor och om ett par dagar ska vi ha vår första dejt (mitt i veckan). På pappret har han alla rätt och jag kan bara konstatera att jag har aldrig dejtat någon som honom innan vilket gör mig panikslagen såhär dagarna innan. Han har en hög chefsposition, mycket god ekonomi, kan föra sig, är trevlig, ursnygg - fan!!!!! Vi bor på varsin liten ort nära varandra där jag än så länge bara har träffat på killar som är det motsatta och har såklart tröttnat på det, men jag är så himla nervös inför denna dejt och känner att han är flera ligor bättre än mig och kommer att inse det så fort han öppnar dörren! Visst, jag är högutbildad, ser ganska bra ut, är trevlig och allmänbildad men inte alls på hans nivå... 

Så. Till mina funderingar.

1. Vad ska man ha på sig?? Jag har hela tiden varit inställt på jeans och en snygg blus. Men är jeans helt fel????? Om det är middag hemma hos honom mitt i veckan. Vi har bara bestämt att jag ska komma till hans stad. Vet att han mest klär sig i jeans och skjorta. Så, avslappnat eller mer uppklätt?

2. Vad ska jag ha med mig? Spontan tanke är en vinflaska (om det blir middag), men herregud killen dricker ju dyr champagne till vardags typ. De viner jag har råd med kommer vara alldeles för basic. Plus att jag vill inte att det ska se ut som att jag antar att jag ska sova över, utan tanken är ju att jag ska åka hem på kvällen.

Om det har någon som helst betydelse så är vi 35-40 år och har barn båda två.

• Svar på tråden Panikar över första dejt!
  • Confused87
    Anonym (TS) skrev 2020-01-30 08:18:58 följande:
    Ja jag var själv förvånad faktiskt! De två dejter jag har haft hittills har varit rena bottennappen så jag var väldigt skeptisk faktiskt till att det kunde bli såhär bra. Denna hittade jag faktiskt på Tinder. Ren lyckoträff antar jag!

Men det skaver ändå lite idag. Jag hörde av mig igår när han åkt och tackade för en mysig kväll. Han skrev tack tillbaka men sen har jag inte hört något. Och blir frustrerad på mig själv att jag bryr mig om känslan att han kanske inte kommer höra av sig igen, när jag själv inte vet om det är nåt att satsa på eller om det bara var en jäkligt trevlig kväll. Hmm.. Ser framför mig hur jag hinkar is över huvudet för att behålla lugnet :p
    Kändes det bra så var det väl ändå en trevlig kväll :) Kul!
    Bry dig inte om ifall han inte svarar nu eller sen. Känn efter själv först och främst vad du tycker om honom. Möjligt att han bara ville ha lite sex, möjligt att han ser framtid med dig. Men det som spelar roll är vad du känner. Vill du ses igen och han också, bra. Vill du ses igen men inte han, ja då vet du iallafall vad du letar efter för typ av kille. Och att det är rätt bra att ses snabbt för att inte bygga upp så höga förväntningar :) Bättre att bli positivt överraskad ;)

Alla har väl sin egen dejting-stil antar jag. Jag föredrog att ses rätt snabbt, för i början var jag som dig. Ville skriva länge och bilda mig en uppfattning vad det var för kille. Men det föll (oftast) platt. Skrev knappt en vecka med min pojkvän innan vi sågs. Det räckte för jag föll som en fura.. Hjärta
  • Anonym (TS)
    Anonym (Oj) skrev 2020-01-30 08:30:38 följande:

Ok, jag tycker tinder är konstigt, matchar med många men ingen skriver något sen typ. Så man har många matcher men ingen som skriver till den andre. Så vet inte vad jag gör för fel?

Hmm alltså, du känns så oredo för att dejta, hör han inte av sig så gör han inte och då är det bara släppa. Du måste bli mer trygg i dig själv. Du kan inte kontrollera vad han tycker och tänker eller om han hör av sig eller inte. Släpp det och fokusera på annat. Vill bara ruska om dig! Haha. Och då är du äldre än mig med? Hitta dig själv, var trygg med dig själv, det är en underbar känsla!

Haha men är det verkligen så konstigt att bli osäker och nojig i en sån här situation? Känner mig ju inte panikslagen utan mer att jag inte gillar osäkerheten. Men visst, jag jobbar absolut med mig själv och går just nu tom i KBT-terapi för det.
    Confused87 skrev 2020-01-30 08:39:09 följande:

Kändes det bra så var det väl ändå en trevlig kväll :) Kul!

Bry dig inte om ifall han inte svarar nu eller sen. Känn efter själv först och främst vad du tycker om honom. Möjligt att han bara ville ha lite sex, möjligt att han ser framtid med dig. Men det som spelar roll är vad du känner. Vill du ses igen och han också, bra. Vill du ses igen men inte han, ja då vet du iallafall vad du letar efter för typ av kille. Och att det är rätt bra att ses snabbt för att inte bygga upp så höga förväntningar :) Bättre att bli positivt överraskad ;)

Alla har väl sin egen dejting-stil antar jag. Jag föredrog att ses rätt snabbt, för i början var jag som dig. Ville skriva länge och bilda mig en uppfattning vad det var för kille. Men det föll (oftast) platt. Skrev knappt en vecka med min pojkvän innan vi sågs. Det räckte för jag föll som en fura..

Ja absolut, det var en jättetrevlig kväll! Och jag blir inte så ledsen om det skulle visa sig att han inte vill fortsätta utan nu är det mer ovissheten som skaver. Han svarade ju igår kväll och tackade, när jag skrev till honom först. Men nu blir jag sådär nojig. Spontant vill jag höra av mig och fråga hur läget är idag, men efter att jag blivit ombedd här i tråden att vara lite mer cool så tvekar jag ju :) Men raka puckar är ju mer min grej...

Kul att höra att denna nya dejtingstil funkar! Och eftersom det föll väl ut här med så tänker jag att det kan jag göra om kanske :)
  • Anonym (TS)

Nej jag ska ligga lågt. Bollen ligger hos honom och åtminstone fram tills imorrn ska jag play it cool!

• Anonym (Oj)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-30 12:28:00 följande:

Nej jag ska ligga lågt. Bollen ligger hos honom och åtminstone fram tills imorrn ska jag play it cool!

Klart man kan bli osäker, men nojig? Ne det blev jag när jag var 25 och osäker på mig själv, idag blir jag inte nojig, jag känner mig lugn och trygg med mig själv.
  • Anonym (R)
    Anonym (Oj) skrev 2020-01-30 13:32:44 följande:
    Klart man kan bli osäker, men nojig? Ne det blev jag när jag var 25 och osäker på mig själv, idag blir jag inte nojig, jag känner mig lugn och trygg med mig själv.
    Bra för dig men alla är olika. Vissa nojar hela livet och vissa hittar ett inre lugn. Även om man försöker förbättra sig själv så kommer det alltid finnas vissa drag som man inte får bort.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (R) skrev 2020-01-30 13:41:39 följande:

Bra för dig men alla är olika. Vissa nojar hela livet och vissa hittar ett inre lugn. Även om man försöker förbättra sig själv så kommer det alltid finnas vissa drag som man inte får bort.

Jag var världsbäst på att noja när jag var yngre, men har arbetat bort det, lära mig att släppa vissa saker, släppa sånt man inte kan påverka.
  • Anonym (R)
    Anonym (Oj) skrev 2020-01-30 13:51:15 följande:
    Jag var världsbäst på att noja när jag var yngre, men har arbetat bort det, lära mig att släppa vissa saker, släppa sånt man inte kan påverka.
    och jag säger att det inte alltid är möjligt att få bort allt nojjande... Du låter rätt nedlåtande i dina ord till TS om att inte vara "oredo" etc. Jag är själv jättebra på att noja och även om jag blivit bättre så kommer det aldrig försvinna helt. Alla har inte bara så lätt att släppa saker helt enkelt.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Oj) skrev 2020-01-30 13:51:15 följande:

Skönt för dig! Jag jobbar på det, men det finns fortfarande kvar inom mig och jag tycker inte jag är mindre redo att dejta ändå.
    Anonym (R) skrev 2020-01-30 14:19:23 följande:

och jag säger att det inte alltid är möjligt att få bort allt nojjande... Du låter rätt nedlåtande i dina ord till TS om att inte vara "oredo" etc. Jag är själv jättebra på att noja och även om jag blivit bättre så kommer det aldrig försvinna helt. Alla har inte bara så lätt att släppa saker helt enkelt.

Håller med, detr svårt att släppa och det är ju en del av personligheten. Men visst kan man försöka bli tryggare i sig själv :)
  • Anonym (TS)
    Lione81 skrev 2020-02-01 22:07:27 följande:

Hur går det TS?

Jag hörde av mig två dagar efter dejten men fick nobben, inte pga att kemin inte stämde utan pga att jag har herpes (och ja, jag startade en annan tråd om det för just då kände jag mig helt knäckt). Sörjer inte killen i sig för det fanns vissa funderingar kring om vi skulle funka men det var såklart tungt ändå. Och nu känns detta med dejtandet inte alls kul. Först visste jag knappt om jag skulle våga mig på det igen men nu känner jag lite mer att denna killen fick mig att förstå vad jag är ute efter, och det känns plötsligt ännu svårare att hitta det. Dessutom, om inte ens han var smart nog att förstå att man inte bär på en dödlig smitta när man har herpes så vette tusan om det är så lätt att hitta någon som gör det.

Så, jag har vältrat mig i självömkan och ätit en massa choklad i två dagar men får väl försöka ta mig upp ur skiten och se det positiva i att jag åtminstone slapp den idioten.
Svar på tråden Panikar över första dejt!