• Anonym (TS)

Panikar över första dejt!

Jag har skrivit med en man på en nätdejtingsida i ca 2 veckor och om ett par dagar ska vi ha vår första dejt (mitt i veckan). På pappret har han alla rätt och jag kan bara konstatera att jag har aldrig dejtat någon som honom innan vilket gör mig panikslagen såhär dagarna innan. Han har en hög chefsposition, mycket god ekonomi, kan föra sig, är trevlig, ursnygg - fan!!!!! Vi bor på varsin liten ort nära varandra där jag än så länge bara har träffat på killar som är det motsatta och har såklart tröttnat på det, men jag är så himla nervös inför denna dejt och känner att han är flera ligor bättre än mig och kommer att inse det så fort han öppnar dörren! Visst, jag är högutbildad, ser ganska bra ut, är trevlig och allmänbildad men inte alls på hans nivå... 

Så. Till mina funderingar.

1. Vad ska man ha på sig?? Jag har hela tiden varit inställt på jeans och en snygg blus. Men är jeans helt fel????? Om det är middag hemma hos honom mitt i veckan. Vi har bara bestämt att jag ska komma till hans stad. Vet att han mest klär sig i jeans och skjorta. Så, avslappnat eller mer uppklätt?

2. Vad ska jag ha med mig? Spontan tanke är en vinflaska (om det blir middag), men herregud killen dricker ju dyr champagne till vardags typ. De viner jag har råd med kommer vara alldeles för basic. Plus att jag vill inte att det ska se ut som att jag antar att jag ska sova över, utan tanken är ju att jag ska åka hem på kvällen.

Om det har någon som helst betydelse så är vi 35-40 år och har barn båda två.

• Svar på tråden Panikar över första dejt!
  • Anonym (TS)
    Mandel skrev 2020-01-24 13:40:24 följande:

Har man inte ens setts så tycker jag inte att man har någon skyldighet till "trohet".

Man kanske aldrig ens kommer till skott och ses. 

Att däremot ha sex med flera dejter utan att de är medvetna om varandras existens är lite sämre...

Själv har jag för stunden värsta virrvaret att känslor och samvete som snurrar.

Har dejtat en kille i 3 månader och vi har väl kommit fram till att vi inte klickar till 100%, men att vi trivs ihop och har bra sex. Vi kommer troligen aldrig bli ett par, men vi bestämde att vi fortsätter att ses och om känslorna djupnar så tar vi en ny diskussion då eller om någon hittar en seriös partner så får vi avsluta.

Har då nu träffat en annan kille 2 gånger - jättetrevlig och vi skrattar massor, och jag får känslan av att han vill ses igen och jag vill gärna träffa honom mera. 

Vi har dock aldrig ens kysst varandra och således inte gett varandra någon form av "löfte" anser jag.

Men ändå spökar samvetet då nr 1 vill ses i kväll och då vet jag att det slutar med sex...

Ska jag avstå en trevlig kväll med nr 1 för att det kanske blir något med nr 2 i framtiden? Kan ju liksom inte skicka ett sms till nr 2 och fråga hur han ställer sig till det hela...

Anledningen till att nr 2 inte kan ses är att han är bortrest. Och det vet jag stämmer. Och jag är tämligen säker på att han inte skulle dejta flera samtidigt!

Jag blir tossig!!!

Men åh va svårt!! Hur gjorde du nu då, åkte du till kille 1 igår? Ett alternativ är ju att avvakta lite med kille 1 tills du vet vad kille 2 är och vad det kan bli? Du behöver väl inte säga rakt ut till nr 1 utan bara inte ses ett par veckor...?
  • Anonym (TS)

Ang "höjdaren" så är han så svårläst!! Han hörde alltså av sig igår och vi skrev till varann under kvällen. Sen somnade han väl el nåt, för det blev tyst. Och han hade barnen. Nu på eftermiddagen hörde jag av mig till honom och vi skrev lite men så blev det tyst nu igen för en stund sen. Han kan ju vara upptagen, absolut. Men blir så förvirrad! Han har ju tidigare meddelat att söndag em/kväll är nästa fria tid för honom att ses men vi bestämde inget konkret. Och jag tänkte ju att jag inte ska jaga honom, men ändå så börjar det krypa i mig. Jag planerar saker, och gillar inte att leva i ovisshet. Han har tidigare skrivit att han brukar tröttna redan efter 5-10 rader när han skriver med en tjej och nu har vi ändå haft väldigt mycket kontakt i ca 2 veckor eller vad det nu är. Det var även han som tog initiativ till att ses. Men nu då? Har han tröttnat? Han hör ju ändå av sig...? Åh va svårt! Sen finns det ju andra frågetecken (det där med att hålla tentaklerna ute) men jag vill verkligen träffa den här killen så jag får svart på vitt om han är något för mig eller inte!

Så, råd någon?!

• Anonym (Oj)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-25 17:09:16 följande:

Ang "höjdaren" så är han så svårläst!! Han hörde alltså av sig igår och vi skrev till varann under kvällen. Sen somnade han väl el nåt, för det blev tyst. Och han hade barnen. Nu på eftermiddagen hörde jag av mig till honom och vi skrev lite men så blev det tyst nu igen för en stund sen. Han kan ju vara upptagen, absolut. Men blir så förvirrad! Han har ju tidigare meddelat att söndag em/kväll är nästa fria tid för honom att ses men vi bestämde inget konkret. Och jag tänkte ju att jag inte ska jaga honom, men ändå så börjar det krypa i mig. Jag planerar saker, och gillar inte att leva i ovisshet. Han har tidigare skrivit att han brukar tröttna redan efter 5-10 rader när han skriver med en tjej och nu har vi ändå haft väldigt mycket kontakt i ca 2 veckor eller vad det nu är. Det var även han som tog initiativ till att ses. Men nu då? Har han tröttnat? Han hör ju ändå av sig...? Åh va svårt! Sen finns det ju andra frågetecken (det där med att hålla tentaklerna ute) men jag vill verkligen träffa den här killen så jag får svart på vitt om han är något för mig eller inte!

Så, råd någon?!

Vad vill du ha för råd? Har ni inte bestämt något så bokar du in annat. Är han tillräckligt intresserad så vill han ju ses. Och har han inte kommit över sitt ex så behöver han tid på sig. Men att han blir tyst kan ju bero på att det är tråkigt att skriva med varann i en evighet. Bättre att ses och sen att man är lite tyst mellan träffarna liksom. Man behöver ju inte höras hela tiden. Jag skulle passa på att dejta någon annan om du har en ledig dag imorgon och inte har något annat kul för dig
  • Anonym (TS)
    Anonym (Oj) skrev 2020-01-25 17:17:04 följande:

Vad vill du ha för råd? Har ni inte bestämt något så bokar du in annat. Är han tillräckligt intresserad så vill han ju ses. Och har han inte kommit över sitt ex så behöver han tid på sig. Men att han blir tyst kan ju bero på att det är tråkigt att skriva med varann i en evighet. Bättre att ses och sen att man är lite tyst mellan träffarna liksom. Man behöver ju inte höras hela tiden. Jag skulle passa på att dejta någon annan om du har en ledig dag imorgon och inte har något annat kul för dig

Ja frågan var nog - väldigt otydligt formulerat haha - huruvida jag ska fråga rakt upp och ner om vi ska ses imorrn eller ej? Efter det så lär det dröja igen en eller två veckor verkar det som.

Är helt med på att det kan bli tradigt att skriva för länge, är ju därför jag vill ses istället och ta det till en ny nivå :)

Har ingen annan dejt på lut nu så antingen blir det jobb och träning eller tja, dejt med höjdaren.
  • Anonym (Restaurang?)

Jag tycker inte att du ska fråga, han verkar svår. Att han gett sådana signaler att han brukar tröttna (även om det var tänkt som någon slags "komplimang" till dig kanske?) är inte jättepositivt. Låt honom ta initiativ. Tror tyvärr redan nu att du lägger ner mer tankar/energi på honom än tvärtom. Det är aldrig en bra balans.

• Anonym (Oj)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-25 17:23:33 följande:

Ja frågan var nog - väldigt otydligt formulerat haha - huruvida jag ska fråga rakt upp och ner om vi ska ses imorrn eller ej? Efter det så lär det dröja igen en eller två veckor verkar det som.

Är helt med på att det kan bli tradigt att skriva för länge, är ju därför jag vill ses istället och ta det till en ny nivå :)

Har ingen annan dejt på lut nu så antingen blir det jobb och träning eller tja, dejt med höjdaren.

Anonym (Restaurang?) skrev 2020-01-25 18:41:43 följande:

Jag tycker inte att du ska fråga, han verkar svår. Att han gett sådana signaler att han brukar tröttna (även om det var tänkt som någon slags "komplimang" till dig kanske?) är inte jättepositivt. Låt honom ta initiativ. Tror tyvärr redan nu att du lägger ner mer tankar/energi på honom än tvärtom. Det är aldrig en bra balans.

Håller med, fråga inte. Lägg inte ner så mycket energi på någon du aldrig har träffat. Du har väl ett liv redan? Lev det och tänk inte så mycket på vad han gör. Är han intresserad vill han ses, annars lägg ner honom och dejta andra för Guds skull!
  • Anonym (JS)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-25 17:09:16 följande:

Så, råd någon?!

Tycker det låter som det inte är någon kille att satsa på. Visst vill man träffa någon om man klickar bra i text för att se om det finns kemi IRL men ibland får man leva med ovissheten.

Sen detta att han inte väljer att boka in en ny dejt med dig är ju tecken på osäkerhet från han sida. Tycker du gör rätt som pratar med andra osv.

Lägga inte ner tid på att fundera och skriva till "höjdaren" utan är han intresserad av att träffa dig kommer han att höra av sig till dig och boka in en dejt.
  • Anonym (TS)

Tack för era svar! Tyvärr så hann jag inte läsa dem innan jag ändå frågade honom igår om vi skulle ses idag :) Han hörde nämligen av sig igen på kvällen och vi skrev lite fram och tillbaka. Så frågade jag alltså om vi skulle ses, och så svarade han inte och har inte varit inloggad sedan dess.

Så tja, det hade nog varit bättre att hålla huvudet kallt och inte frågat, men samtidigt så bekräftar det bara det ni säger att han inte är värd att lägga tid eller energi på! Så nu har jag börjat spana runt igen. Men det är så svårt..! Grejen med "höjdaren" var ju att äntligen fanns det en - på pappret - vettig person som bodde i närheten! De enda intressanta killarna bor ca 6-7 mil från min stad och har barn även de. Så hopplöst läge! Vill ju inte vara särbo....

• Mandel
    Anonym (TS) skrev 2020-01-25 17:04:45 följande:
    Men åh va svårt!! Hur gjorde du nu då, åkte du till kille 1 igår? Ett alternativ är ju att avvakta lite med kille 1 tills du vet vad kille 2 är och vad det kan bli? Du behöver väl inte säga rakt ut till nr 1 utan bara inte ses ett par veckor...?

Nr 1 var hos mig i fredags och jag åkte till honom igår.
    Och det roliga med nr 1 är att han vill inte att vi ska vara ett par - helt ok med mig, men han är svartsjuk på män i min närhet!
    Råkar jag säga ett mansnamn så blir jag lätt utfrågad om vem det är.

Och jag förstår att han är väldigt brydd över min i princip numera närmsta vän som råkar vara en kille jag träffade på en dejtingsajt. 
    Vi klickade som kompisar direkt och inget mer. Ändå har nr 1 väldigt svårt att förstå att det inte är mer. Han verkar fiska efter info typ så fort jag råkar nämna kompisens namn

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Panikar över första dejt!