• Anonym (TS)

Panikar över första dejt!

Jag har skrivit med en man på en nätdejtingsida i ca 2 veckor och om ett par dagar ska vi ha vår första dejt (mitt i veckan). På pappret har han alla rätt och jag kan bara konstatera att jag har aldrig dejtat någon som honom innan vilket gör mig panikslagen såhär dagarna innan. Han har en hög chefsposition, mycket god ekonomi, kan föra sig, är trevlig, ursnygg - fan!!!!! Vi bor på varsin liten ort nära varandra där jag än så länge bara har träffat på killar som är det motsatta och har såklart tröttnat på det, men jag är så himla nervös inför denna dejt och känner att han är flera ligor bättre än mig och kommer att inse det så fort han öppnar dörren! Visst, jag är högutbildad, ser ganska bra ut, är trevlig och allmänbildad men inte alls på hans nivå... 

Så. Till mina funderingar.

1. Vad ska man ha på sig?? Jag har hela tiden varit inställt på jeans och en snygg blus. Men är jeans helt fel????? Om det är middag hemma hos honom mitt i veckan. Vi har bara bestämt att jag ska komma till hans stad. Vet att han mest klär sig i jeans och skjorta. Så, avslappnat eller mer uppklätt?

2. Vad ska jag ha med mig? Spontan tanke är en vinflaska (om det blir middag), men herregud killen dricker ju dyr champagne till vardags typ. De viner jag har råd med kommer vara alldeles för basic. Plus att jag vill inte att det ska se ut som att jag antar att jag ska sova över, utan tanken är ju att jag ska åka hem på kvällen.

Om det har någon som helst betydelse så är vi 35-40 år och har barn båda två.

• Svar på tråden Panikar över första dejt!
  • Anonym (Oj)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-28 09:42:09 följande:

Det var precis såhär jag resonerade! Jag har ett stort behov av planering och att veta vad som sker, helst flera dagar i förväg. Så jag håller inte heller med om att jag är osäker, och inte särskilt ung heller för den delen utan över 30.Jo tyvärr finns det de som är så mycket mer spontana än en själv och det har hänt förr att någon ställer frågan 1 h innan om man ska ses. I detta fallet var det ju dock solklart att han inte var intresserad/redo och då vet jag det nu. Men faktum är att jag känner mig mycket lugnare som person sedan jag skrev trådstarten. Fått lite insikter, delvis från denna tråd, och känner mig tryggare i att vara mig själv och att jag ska tycka om den andra personen också, inte bara det omvända. Men det gör mig också mer trygg i att ställa sådana frågor, för jag gillar inte velighet och trams utan det ska vara raka puckar! Antingen vill man ses, eller så vill man inte. Simple as that :) Så nu söker jag vidare!

Ställer någon frågan en timma innan dejt så är personen inte intresserad, då handlar det mer om att personen har tråkigt eller att någon annan avbokat typ och att man då duger.
  • Anonym (JS)
    Anonym (Oj) skrev 2020-01-27 21:31:10 följande:

Jag sitter ju inte och väntar på att nån ska höra av sig, har man inte bestämt något två dagars innan så planerar jag in annat. Planerar man inte in något två dagar innan så är man inte intresserad, vilket den här snubben inte visade sig vara nu. Vill man verkligen träffa någon planerar man in saker i god tid, för de flesta har ett liv med en massa saker planerade.

Varit med om killar man pratat med online och frågan kommit upp om att ses IRL men sen har det vilket lämna det öppet dvs på sin höjd bestämma en dag men att man får höras den dagen för att då bestämma om man ska ses eller ej.

Är man riktigt intresserad av någon så bokar man ju in dag/tid/plats/aktivitet men tror många har flera på G samtidigt och de behöver ju inte vara helt ointresserad men har någon annan de är mer intresserad av.

Dock tackar nej numera att vara någon reserv. Önskar killar var mer ärliga med detta att de har någon annan på G som de kanske väntar på istället för att gå upp i rök och sen höra av sig några veckor senare och skylla på mycket på jobbet fast hur svårt är det då att skicka: Lite mycket på jobbet just nu så kan bli lite tyst från mig.

Samtidigt så tror jag i de flesta fall är så att de fått kontakt med något de är mer intresserad av än att det varit fullt upp på jobbet.
  • Anonym (TS)

Håller med både Oj och JS! Bara dålig stil tycker jag. Höjdaren var iaf gått upp i rök helt, jag hittar inte ens våran konversation på dejtingsidan så antar att han raderat sitt konto??

Nåväl, nu har jag en dejt inplanerad ikväll med en kille som verkar vara tvärtemot det vi nu har diskuterat! Han var snabbt tydlig med att han ville ses och vi bestämde både tid, plats och aktivitet direkt. Till skillnad från en annan dejt för ett tag sen, där vi hade skrivit i ca 1 månad innan vi faktiskt sågs, så har jag nu inte skapat mig en alltför tydlig bild av killen. Jag vet "hårda fakta" som jobb osv men har medvetet försökt att inte måla upp en person framför mig som sedan Inte stämmer överens med verkligheten. Med dejten jag skrivit länge med blev det en chock när vi väl sågs och verkligen ingenting stämde! Jag får se nu om jag har haft en bättre strategi med kvällens dejt eller om det finns nackdelar med det också.

Det var för övrigt en del år sedan jag dejtade och det var också via nätet. Men oj så det har förändrats! Då var man glad om man fick till en dejt på flera månader, men nu verkar man kunna dejta hej vilt flera gånger i veckan och att det är helt ok!

• Anonym (Restaurang?)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-29 12:46:18 följande:
    Håller med både Oj och JS! Bara dålig stil tycker jag. Höjdaren var iaf gått upp i rök helt, jag hittar inte ens våran konversation på dejtingsidan så antar att han raderat sitt konto??

Nåväl, nu har jag en dejt inplanerad ikväll med en kille som verkar vara tvärtemot det vi nu har diskuterat! Han var snabbt tydlig med att han ville ses och vi bestämde både tid, plats och aktivitet direkt. Till skillnad från en annan dejt för ett tag sen, där vi hade skrivit i ca 1 månad innan vi faktiskt sågs, så har jag nu inte skapat mig en alltför tydlig bild av killen. Jag vet "hårda fakta" som jobb osv men har medvetet försökt att inte måla upp en person framför mig som sedan Inte stämmer överens med verkligheten. Med dejten jag skrivit länge med blev det en chock när vi väl sågs och verkligen ingenting stämde! Jag får se nu om jag har haft en bättre strategi med kvällens dejt eller om det finns nackdelar med det också.

Det var för övrigt en del år sedan jag dejtade och det var också via nätet. Men oj så det har förändrats! Då var man glad om man fick till en dejt på flera månader, men nu verkar man kunna dejta hej vilt flera gånger i veckan och att det är helt ok!
    Eller blockerat dig, tyvärr.

Låter spännande. Vad ska ni hitta på?Solig

Ja saker och ting har verkligen förändrats de senaste åren. Tycker personligen att det är en tråkig utveckling, så har tagit bort mitt konto. Det passade mig inte. Träffat en man några gånger nu som jag inte träffat via dejtingsajt, men känner mig lite "dejtingskadad" så tar för givet att han samtidigt träffar fler.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Restaurang?) skrev 2020-01-29 15:45:55 följande:

Eller blockerat dig, tyvärr.

Låter spännande. Vad ska ni hitta på?

Ja saker och ting har verkligen förändrats de senaste åren. Tycker personligen att det är en tråkig utveckling, så har tagit bort mitt konto. Det passade mig inte. Träffat en man några gånger nu som jag inte träffat via dejtingsajt, men känner mig lite "dejtingskadad" så tar för givet att han samtidigt träffar fler.

Men åh ja, såklart ???? Whatever säger jag..

Vi lagade middag hemma hos mig och satt och pratade i flera timmar. Vi hade verkligen kemi och tiden bara flög iväg! Sen när han bestämde sig för att gå och han skulle ge mig en hejdå-kram så kunde vi inte hålla oss från att ha sex istället. På det planet var kemin inte lika stor men det finns helt klart potential. Vet inte hur han är ställd till att ses igen, och försöker själv ta det hela med ro för att bara se vad som sker nu. Vill inte hoppa på första bästa som det känns någorlunda bra med heller utan det får ta lite tid nu känner jag.

Förstår att du plockade bort kontot! Känner själv ibland att man blir väldigt mätt på det hela. Det går lite upp och ner. Kul att du träffat någon utanför den miljön! Håller tummarna för att det kommer gå bra för er! :)
  • Jenna8209
    Anonym (TS) skrev 2020-01-30 00:20:33 följande:

Vi lagade middag hemma hos mig och satt och pratade i flera timmar. Vi hade verkligen kemi och tiden bara flög iväg! Sen när han bestämde sig för att gå och han skulle ge mig en hejdå-kram så kunde vi inte hålla oss från att ha sex istället. På det planet var kemin inte lika stor men det finns helt klart potential. Vet inte hur han är ställd till att ses igen, och försöker själv ta det hela med ro för att bara se vad som sker nu. Vill inte hoppa på första bästa som det känns någorlunda bra med heller utan det får ta lite tid nu känner jag.

Förstår att du plockade bort kontot! Känner själv ibland att man blir väldigt mätt på det hela. Det går lite upp och ner. Kul att du träffat någon utanför den miljön! Håller tummarna för att det kommer gå bra för er! :)

Du skrivet du inte vill hoppa på första bästa men endå valde du att ha sex första kvällen?
  • Anonym (TS)
    Jenna8209 skrev 2020-01-30 05:51:48 följande:

Du skrivet du inte vill hoppa på första bästa men endå valde du att ha sex första kvällen?

Fel ordval. Menade att jag inte behöver bestämma mig nu för om det är mannen i mitt liv.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-30 00:20:33 följande:

Oj ok, hur kunde du hitta en kille bara sådär som känner attraktion till? Vilken dejtingsajt använder du? Jag har bara träffat killar jag inte känner någon attraktion till tyvärr.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Oj) skrev 2020-01-30 07:39:00 följande:

Oj ok, hur kunde du hitta en kille bara sådär som känner attraktion till? Vilken dejtingsajt använder du? Jag har bara träffat killar jag inte känner någon attraktion till tyvärr.

Ja jag var själv förvånad faktiskt! De två dejter jag har haft hittills har varit rena bottennappen så jag var väldigt skeptisk faktiskt till att det kunde bli såhär bra. Denna hittade jag faktiskt på Tinder. Ren lyckoträff antar jag!

Men det skaver ändå lite idag. Jag hörde av mig igår när han åkt och tackade för en mysig kväll. Han skrev tack tillbaka men sen har jag inte hört något. Och blir frustrerad på mig själv att jag bryr mig om känslan att han kanske inte kommer höra av sig igen, när jag själv inte vet om det är nåt att satsa på eller om det bara var en jäkligt trevlig kväll. Hmm.. Ser framför mig hur jag hinkar is över huvudet för att behålla lugnet :p
  • Anonym (Oj)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-30 08:18:58 följande:

Ja jag var själv förvånad faktiskt! De två dejter jag har haft hittills har varit rena bottennappen så jag var väldigt skeptisk faktiskt till att det kunde bli såhär bra. Denna hittade jag faktiskt på Tinder. Ren lyckoträff antar jag!

Men det skaver ändå lite idag. Jag hörde av mig igår när han åkt och tackade för en mysig kväll. Han skrev tack tillbaka men sen har jag inte hört något. Och blir frustrerad på mig själv att jag bryr mig om känslan att han kanske inte kommer höra av sig igen, när jag själv inte vet om det är nåt att satsa på eller om det bara var en jäkligt trevlig kväll. Hmm.. Ser framför mig hur jag hinkar is över huvudet för att behålla lugnet :p

Ok, jag tycker tinder är konstigt, matchar med många men ingen skriver något sen typ. Så man har många matcher men ingen som skriver till den andre. Så vet inte vad jag gör för fel?

Hmm alltså, du känns så oredo för att dejta, hör han inte av sig så gör han inte och då är det bara släppa. Du måste bli mer trygg i dig själv. Du kan inte kontrollera vad han tycker och tänker eller om han hör av sig eller inte. Släpp det och fokusera på annat. Vill bara ruska om dig! Haha. Och då är du äldre än mig med? Hitta dig själv, var trygg med dig själv, det är en underbar känsla!
Svar på tråden Panikar över första dejt!