• Anonym (TS)

    Panikar över första dejt!

    Jag har skrivit med en man på en nätdejtingsida i ca 2 veckor och om ett par dagar ska vi ha vår första dejt (mitt i veckan). På pappret har han alla rätt och jag kan bara konstatera att jag har aldrig dejtat någon som honom innan vilket gör mig panikslagen såhär dagarna innan. Han har en hög chefsposition, mycket god ekonomi, kan föra sig, är trevlig, ursnygg - fan!!!!! Vi bor på varsin liten ort nära varandra där jag än så länge bara har träffat på killar som är det motsatta och har såklart tröttnat på det, men jag är så himla nervös inför denna dejt och känner att han är flera ligor bättre än mig och kommer att inse det så fort han öppnar dörren! Visst, jag är högutbildad, ser ganska bra ut, är trevlig och allmänbildad men inte alls på hans nivå... 

    Så. Till mina funderingar.

    1. Vad ska man ha på sig?? Jag har hela tiden varit inställt på jeans och en snygg blus. Men är jeans helt fel????? Om det är middag hemma hos honom mitt i veckan. Vi har bara bestämt att jag ska komma till hans stad. Vet att han mest klär sig i jeans och skjorta. Så, avslappnat eller mer uppklätt?

    2. Vad ska jag ha med mig? Spontan tanke är en vinflaska (om det blir middag), men herregud killen dricker ju dyr champagne till vardags typ. De viner jag har råd med kommer vara alldeles för basic. Plus att jag vill inte att det ska se ut som att jag antar att jag ska sova över, utan tanken är ju att jag ska åka hem på kvällen.

    Om det har någon som helst betydelse så är vi 35-40 år och har barn båda två.

  • Svar på tråden Panikar över första dejt!
  • Anonym (TS)
    Mandel skrev 2020-01-26 13:30:12 följande:

    Nr 1 var hos mig i fredags och jag åkte till honom igår.

    Och det roliga med nr 1 är att han vill inte att vi ska vara ett par - helt ok med mig, men han är svartsjuk på män i min närhet!

    Råkar jag säga ett mansnamn så blir jag lätt utfrågad om vem det är.

    Och jag förstår att han är väldigt brydd över min i princip numera närmsta vän som råkar vara en kille jag träffade på en dejtingsajt. 

    Vi klickade som kompisar direkt och inget mer. Ändå har nr 1 väldigt svårt att förstå att det inte är mer. Han verkar fiska efter info typ så fort jag råkar nämna kompisens namn


    Hmm, han kanske verkar intresserad på ett annat plan ändå? Eller är det mer att han vill äta kakan men ha den kvar kanske..? :) Var ni inte överens om att ni inte klickade utom på det sexuella planet?
    Anonym (Balthazar) skrev 2020-01-26 13:40:25 följande:

    Män har också anledning att panika över en ny dejt. Män ska vara tankeläsare. Se här

    www.familjeliv.se/forum/thread/79745832-du-verkar-inte-direkt-intresserad


    Haha intressant läsning! Tror dock inte "höjdaren" panikar av nervositet ????
  • Anonym (Balthazar)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-26 13:55:52 följande:
    Haha intressant läsning! Tror dock inte "höjdaren" panikar av nervositet ????
    Det är det verkligen. Man ser på alla blandade svar, vad olika folk tänker. Hur i helvete ska en man kunna veta exakt vad kvinnan han är på dejt med tänker och känner Skrikandes
  • Anonym (TS)
    Anonym (Balthazar) skrev 2020-01-26 14:01:13 följande:

    Det är det verkligen. Man ser på alla blandade svar, vad olika folk tänker. Hur i helvete ska en man kunna veta exakt vad kvinnan han är på dejt med tänker och känner 


    Antar att det är samma sak för tjejen att det är svårt att vara tankeläsare? :) Men visst är det svårt! Jag kanske är naiv men jag hoppas ju att man kan ha såpass raka rör i sin kommunikation i övrigt att man är med på vad den andre vill och inte vill. Såklart att man inte hela tiden kan säga rakt ut vad man tycker och tänker, och man kanske inte själv heller alltid är säker vart man själv står, men inte spela spel helt enkelt.
  • Anonym (Oj)

    Oj då ts, inte bra att fråga, helt fel. Du måste lära dig hur du ska dejta på rätt sätt, ta det lugnt, du verkar så ivrig och osäker? Är du inte trygg i dig själv? Ung? Runt 25 år?

    Spontant verkar du nästan inte mogen för att dejta. Trivs du med dig själv och ditt liv? Älskar du dig själv? Du måste vara trygg och stabil i dig själv för att kunna dejta.

  • Anonym (Balthazar)
    Anonym (TS) skrev 2020-01-26 15:59:26 följande:
    Antar att det är samma sak för tjejen att det är svårt att vara tankeläsare? :) Men visst är det svårt! Jag kanske är naiv men jag hoppas ju att man kan ha såpass raka rör i sin kommunikation i övrigt att man är med på vad den andre vill och inte vill. Såklart att man inte hela tiden kan säga rakt ut vad man tycker och tänker, och man kanske inte själv heller alltid är säker vart man själv står, men inte spela spel helt enkelt.
    Precis. En kvinna är inte alltid själv säker på var hon står, men mannen ska veta det. Om han själv är lite osäker och försiktig, då är han körd.
  • Anonym (Charlotte68)
    Anonym (Oj) skrev 2020-01-26 20:42:10 följande:

    Oj då ts, inte bra att fråga, helt fel. Du måste lära dig hur du ska dejta på rätt sätt, ta det lugnt, du verkar så ivrig och osäker? Är du inte trygg i dig själv? Ung? Runt 25 år?

    Spontant verkar du nästan inte mogen för att dejta. Trivs du med dig själv och ditt liv? Älskar du dig själv? Du måste vara trygg och stabil i dig själv för att kunna dejta.


    Håller inte med. Och nej, jag är varken ung eller osäker.
    Hade jag varit i TS kläder hade jag också frågat.
    De hade en planerad dejt, den ställdes in. Söndagen togs upp som alternativ. Klart man då kan fråga »Ska vi ses som vi nämnde?«.
    Är han intresserad blir han inte mindre intresserad. Är han INTE tillräckligt intresserad gör det inte heller nån skillnad.
    Däremot är det skönt att få lite klarhet i hur det blir. Och det har faktiskt inte som helst med trygghet i sig själv att göra utan huruvida man vill kunna planera och värderar sin tid.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Charlotte68) skrev 2020-01-27 12:44:56 följande:

    Håller inte med. Och nej, jag är varken ung eller osäker.

    Hade jag varit i TS kläder hade jag också frågat.

    De hade en planerad dejt, den ställdes in. Söndagen togs upp som alternativ. Klart man då kan fråga »Ska vi ses som vi nämnde?«.

    Är han intresserad blir han inte mindre intresserad. Är han INTE tillräckligt intresserad gör det inte heller nån skillnad.

    Däremot är det skönt att få lite klarhet i hur det blir. Och det har faktiskt inte som helst med trygghet i sig själv att göra utan huruvida man vill kunna planera och värderar sin tid.


    Jag sitter ju inte och väntar på att nån ska höra av sig, har man inte bestämt något två dagars innan så planerar jag in annat. Planerar man inte in något två dagar innan så är man inte intresserad, vilket den här snubben inte visade sig vara nu. Vill man verkligen träffa någon planerar man in saker i god tid, för de flesta har ett liv med en massa saker planerade.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Charlotte68) skrev 2020-01-27 12:44:56 följande:

    Håller inte med. Och nej, jag är varken ung eller osäker.

    Hade jag varit i TS kläder hade jag också frågat.

    De hade en planerad dejt, den ställdes in. Söndagen togs upp som alternativ. Klart man då kan fråga »Ska vi ses som vi nämnde?«.

    Är han intresserad blir han inte mindre intresserad. Är han INTE tillräckligt intresserad gör det inte heller nån skillnad.

    Däremot är det skönt att få lite klarhet i hur det blir. Och det har faktiskt inte som helst med trygghet i sig själv att göra utan huruvida man vill kunna planera och värderar sin tid.


    Jag sitter ju inte och väntar på att nån ska höra av sig, har man inte bestämt något två dagars innan så planerar jag in annat. Planerar man inte in något två dagar innan så är man inte intresserad, vilket den här snubben inte visade sig vara nu. Vill man verkligen träffa någon planerar man in saker i god tid, för de flesta har ett liv med en massa saker planerade.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Charlotte68) skrev 2020-01-27 12:44:56 följande:

    Håller inte med. Och nej, jag är varken ung eller osäker.

    Hade jag varit i TS kläder hade jag också frågat.

    De hade en planerad dejt, den ställdes in. Söndagen togs upp som alternativ. Klart man då kan fråga »Ska vi ses som vi nämnde?«.

    Är han intresserad blir han inte mindre intresserad. Är han INTE tillräckligt intresserad gör det inte heller nån skillnad.

    Däremot är det skönt att få lite klarhet i hur det blir. Och det har faktiskt inte som helst med trygghet i sig själv att göra utan huruvida man vill kunna planera och värderar sin tid.


    Det var precis såhär jag resonerade! Jag har ett stort behov av planering och att veta vad som sker, helst flera dagar i förväg. Så jag håller inte heller med om att jag är osäker, och inte särskilt ung heller för den delen utan över 30.
    Anonym (Oj) skrev 2020-01-27 21:31:10 följande:

    Jag sitter ju inte och väntar på att nån ska höra av sig, har man inte bestämt något två dagars innan så planerar jag in annat. Planerar man inte in något två dagar innan så är man inte intresserad, vilket den här snubben inte visade sig vara nu. Vill man verkligen träffa någon planerar man in saker i god tid, för de flesta har ett liv med en massa saker planerade.


    Jo tyvärr finns det de som är så mycket mer spontana än en själv och det har hänt förr att någon ställer frågan 1 h innan om man ska ses. I detta fallet var det ju dock solklart att han inte var intresserad/redo och då vet jag det nu. Men faktum är att jag känner mig mycket lugnare som person sedan jag skrev trådstarten. Fått lite insikter, delvis från denna tråd, och känner mig tryggare i att vara mig själv och att jag ska tycka om den andra personen också, inte bara det omvända. Men det gör mig också mer trygg i att ställa sådana frågor, för jag gillar inte velighet och trams utan det ska vara raka puckar! Antingen vill man ses, eller så vill man inte. Simple as that :) Så nu söker jag vidare!
Svar på tråden Panikar över första dejt!