• Anonym (TS)

    Panikar över första dejt!

    Jag har skrivit med en man på en nätdejtingsida i ca 2 veckor och om ett par dagar ska vi ha vår första dejt (mitt i veckan). På pappret har han alla rätt och jag kan bara konstatera att jag har aldrig dejtat någon som honom innan vilket gör mig panikslagen såhär dagarna innan. Han har en hög chefsposition, mycket god ekonomi, kan föra sig, är trevlig, ursnygg - fan!!!!! Vi bor på varsin liten ort nära varandra där jag än så länge bara har träffat på killar som är det motsatta och har såklart tröttnat på det, men jag är så himla nervös inför denna dejt och känner att han är flera ligor bättre än mig och kommer att inse det så fort han öppnar dörren! Visst, jag är högutbildad, ser ganska bra ut, är trevlig och allmänbildad men inte alls på hans nivå... 

    Så. Till mina funderingar.

    1. Vad ska man ha på sig?? Jag har hela tiden varit inställt på jeans och en snygg blus. Men är jeans helt fel????? Om det är middag hemma hos honom mitt i veckan. Vi har bara bestämt att jag ska komma till hans stad. Vet att han mest klär sig i jeans och skjorta. Så, avslappnat eller mer uppklätt?

    2. Vad ska jag ha med mig? Spontan tanke är en vinflaska (om det blir middag), men herregud killen dricker ju dyr champagne till vardags typ. De viner jag har råd med kommer vara alldeles för basic. Plus att jag vill inte att det ska se ut som att jag antar att jag ska sova över, utan tanken är ju att jag ska åka hem på kvällen.

    Om det har någon som helst betydelse så är vi 35-40 år och har barn båda två.

  • Svar på tråden Panikar över första dejt!
  • Anonym (TS)
    Mandel skrev 2020-01-26 13:30:12 följande:

    Nr 1 var hos mig i fredags och jag åkte till honom igår.

    Och det roliga med nr 1 är att han vill inte att vi ska vara ett par - helt ok med mig, men han är svartsjuk på män i min närhet!

    Råkar jag säga ett mansnamn så blir jag lätt utfrågad om vem det är.