• Anonym (TS)

Panikar över första dejt!

Jag har skrivit med en man på en nätdejtingsida i ca 2 veckor och om ett par dagar ska vi ha vår första dejt (mitt i veckan). På pappret har han alla rätt och jag kan bara konstatera att jag har aldrig dejtat någon som honom innan vilket gör mig panikslagen såhär dagarna innan. Han har en hög chefsposition, mycket god ekonomi, kan föra sig, är trevlig, ursnygg - fan!!!!! Vi bor på varsin liten ort nära varandra där jag än så länge bara har träffat på killar som är det motsatta och har såklart tröttnat på det, men jag är så himla nervös inför denna dejt och känner att han är flera ligor bättre än mig och kommer att inse det så fort han öppnar dörren! Visst, jag är högutbildad, ser ganska bra ut, är trevlig och allmänbildad men inte alls på hans nivå... 

Så. Till mina funderingar.

1. Vad ska man ha på sig?? Jag har hela tiden varit inställt på jeans och en snygg blus. Men är jeans helt fel????? Om det är middag hemma hos honom mitt i veckan. Vi har bara bestämt att jag ska komma till hans stad. Vet att han mest klär sig i jeans och skjorta. Så, avslappnat eller mer uppklätt?

2. Vad ska jag ha med mig? Spontan tanke är en vinflaska (om det blir middag), men herregud killen dricker ju dyr champagne till vardags typ. De viner jag har råd med kommer vara alldeles för basic. Plus att jag vill inte att det ska se ut som att jag antar att jag ska sova över, utan tanken är ju att jag ska åka hem på kvällen.

Om det har någon som helst betydelse så är vi 35-40 år och har barn båda två.

• Svar på tråden Panikar över första dejt!
  • Lione81

Hur går det med chefs dajten, som i te blev av först. Som kanske skulle bli av på söndagen som var?

• Anonym (TS)
    Lione81 skrev 2020-02-04 23:59:55 följande:

Hur går det med chefs dajten, som i te blev av först. Som kanske skulle bli av på söndagen som var?

Nej han gick helt upp i rök den jäkeln! Synd, är den enda som framstod som nåt att ha inom en radie av 2 mil. Men men, jag får söka vidare bara :)
  • Anonym (TS)

Nu var det tre veckor sedan jag senast var på dejt och det är snart dags igen. Skillnaden nu är att jag är helt totalt lugn. Vet inte om jag nämnt det tidigare men jag har gått i terapi under vintern och jag är på en helt annan plats just nu. Jag känner mig så mycket mer tillfreds med allt - med mig själv, med mitt liv, ja allt. Med det har det också inträtt ett lugn kring dejtandet, att jag inte känner det där behovet av att hitta någon som jag gjorde innan utan min inställning nu är att det sker när det sker, jag kan gå på dejt för att det är kul utan att det behöver leda till något mer och framförallt så hispar jag inte så mycket över att passa killen (och därigenom anpassa mig till honom) utan vi ska klicka och passa IHOP.  

Med det sagt så har jag en lunch inplanerad på lördag. Skrev några dagar med denna killen innan han föreslog lunchen och jag tackade ja. Det var ca 1,5 vecka sedan men vi har inte hörts alls sedan dess annat än för att bestämma tid ungefär. Vilket för mig kan te sig lite märkligt. Men han visade tydligt att det räckte med att ses, vi behöver inte höras innan dess.. I övrigt verkar han ju toppen men tja, jag tar det helt förutsättningslöst och avspänt för att se vad det är för en helt enkelt.

Så idag fick jag frågan från en annan kille om när vi kan ses. Första tillfälle är egentligen söndag. Jag skrev då att jag kommer ev vara bakis då, men det gjorde honom inget. Det känns fortfarande inte helt bra för vem är sitt bästa jag då? Så kommer nog hitta på någon ursäkt.

Men min fundering då är hur ni andra som dejtar brukar göra i sådana här lägen? Jag vill ju inte dejta flera samtidigt om det skulle bli mer än en dejt, men hur ska man tänka med att gå på flera första-dejten på kort tid? Vad är normalt och socialt accepterat? 

• Anonym (Charlotte68)

Vad som är normalt och socialt accepterat är väl egentligen strunt samma? Du ska ju göra som DU vill. Men om du dejtar en om dagen så behöver du ju inte vara så extremt ärlig kring just det med dem du träffar. Man behöver liksom inte outa allt. ;)

Jag dejtade fler samtidigt. I alla fall det du kallar »förstadejter«. (Fler blev nu bara två stycken, då jag och nr två föll direkt för varandra.)

• Anonym (-)
    Anonym (TS) skrev 2020-02-19 13:06:17 följande:

Nu var det tre veckor sedan jag senast var på dejt och det är snart dags igen. Skillnaden nu är att jag är helt totalt lugn. Vet inte om jag nämnt det tidigare men jag har gått i terapi under vintern och jag är på en helt annan plats just nu. Jag känner mig så mycket mer tillfreds med allt - med mig själv, med mitt liv, ja allt. Med det har det också inträtt ett lugn kring dejtandet, att jag inte känner det där behovet av att hitta någon som jag gjorde innan utan min inställning nu är att det sker när det sker, jag kan gå på dejt för att det är kul utan att det behöver leda till något mer och framförallt så hispar jag inte så mycket över att passa killen (och därigenom anpassa mig till honom) utan vi ska klicka och passa IHOP.  

Med det sagt så har jag en lunch inplanerad på lördag. Skrev några dagar med denna killen innan han föreslog lunchen och jag tackade ja. Det var ca 1,5 vecka sedan men vi har inte hörts alls sedan dess annat än för att bestämma tid ungefär. Vilket för mig kan te sig lite märkligt. Men han visade tydligt att det räckte med att ses, vi behöver inte höras innan dess.. I övrigt verkar han ju toppen men tja, jag tar det helt förutsättningslöst och avspänt för att se vad det är för en helt enkelt.

Så idag fick jag frågan från en annan kille om när vi kan ses. Första tillfälle är egentligen söndag. Jag skrev då att jag kommer ev vara bakis då, men det gjorde honom inget. Det känns fortfarande inte helt bra för vem är sitt bästa jag då? Så kommer nog hitta på någon ursäkt.

Men min fundering då är hur ni andra som dejtar brukar göra i sådana här lägen? Jag vill ju inte dejta flera samtidigt om det skulle bli mer än en dejt, men hur ska man tänka med att gå på flera första-dejten på kort tid? Vad är normalt och socialt accepterat? 

3 veckor sedan senaste dejt? Snabbt jobbat! Själv har jag lyckats skrapa ihop 2 dejter under 11 år. Hade varit trevligt om man lyckades hitta en ny efter tre veckor. Kanske OT.

Lycka till i alla fall!
  • Anonym (Balthazar)
    Anonym (-) skrev 2020-02-19 13:44:13 följande:
    3 veckor sedan senaste dejt? Snabbt jobbat! Själv har jag lyckats skrapa ihop 2 dejter under 11 år. Hade varit trevligt om man lyckades hitta en ny efter tre veckor. Kanske OT.

Lycka till i alla fall!
    För mig var det 1 år sen. Får se om det blir nån mer dejt. Nånsin.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (TS) skrev 2020-02-19 13:06:17 följande:

Vart träffar du dessa män som verkar toppen? Jag tycker knappt det finns några toppen-män kvar. Hur gammal är du förresten?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Charlotte68) skrev 2020-02-19 13:18:38 följande:

Vad som är normalt och socialt accepterat är väl egentligen strunt samma? Du ska ju göra som DU vill. Men om du dejtar en om dagen så behöver du ju inte vara så extremt ärlig kring just det med dem du träffar. Man behöver liksom inte outa allt. ;)

Jag dejtade fler samtidigt. I alla fall det du kallar »förstadejter«. (Fler blev nu bara två stycken, då jag och nr två föll direkt för varandra.)

Aah det har du ju helt rätt i :) Känns ändå lite bättre av att höra det från nån annan än bara sig själv :)
  • Anonym (TS)
    Anonym (-) skrev 2020-02-19 13:44:13 följande:

Lycka till i alla fall!

Oj, ja det kanske var snabbt. Men så är jag också sådan att jag inte orkar skriva med dejterna i evigheter innan jag träffar dem. Effektivt ska det vara, det är inte förrän man ses som man vet om det klickar :) Och det är ju via nätet jag träffat dem, annars hade inte jag heller fått gå på dejt nånsin :) Testat där?
    Anonym (Balthazar) skrev 2020-02-19 16:51:53 följande:

För mig var det 1 år sen. Får se om det blir nån mer dejt. Nånsin.

Som ovan, testat nätet?
    Anonym (Oj) skrev 2020-02-19 17:38:07 följande:

Vart träffar du dessa män som verkar toppen? Jag tycker knappt det finns några toppen-män kvar. Hur gammal är du förresten?

Gudarna ska veta att det verkligen inte finns många killar som både ser bra ut och framförallt har övriga kvalitéer som jag söker (intelligens, ordnat liv osv) men de finns. Hade jag däremot varit ute och tex raggat på krogen idag så tror jag absolut inte att jag lyckats haffa någon av dem. Jag framstår nog som trist i sådana sammanhang. Men på nätet så är det lättare för tjejerna, så är det. Jag är 32.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (TS) skrev 2020-02-19 23:51:51 följande:

Oj, ja det kanske var snabbt. Men så är jag också sådan att jag inte orkar skriva med dejterna i evigheter innan jag träffar dem. Effektivt ska det vara, det är inte förrän man ses som man vet om det klickar :) Och det är ju via nätet jag träffat dem, annars hade inte jag heller fått gå på dejt nånsin :) Testat där?Som ovan, testat nätet?Gudarna ska veta att det verkligen inte finns många killar som både ser bra ut och framförallt har övriga kvalitéer som jag söker (intelligens, ordnat liv osv) men de finns. Hade jag däremot varit ute och tex raggat på krogen idag så tror jag absolut inte att jag lyckats haffa någon av dem. Jag framstår nog som trist i sådana sammanhang. Men på nätet så är det lättare för tjejerna, så är det. Jag är 32.

På vilken sida träffas ni? Bor du i Sthlm?
Svar på tråden Panikar över första dejt!