• Persbrandtkola

Vad tycker ni om SAS nya reklam?

Här är reklamen: 
    ">

Själv tycker jag den är fruktansvärd och det är vidrigt hur SAS har bemött kritiken... Att det skulle ha varit en nätattack till det utbredda missnöjet känns inte så troligt pga vad reklamen säger. Nej tack, SAS sjönk som en sten i mina ögon. Berätta gärna vad ni tycker?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-21 18:41
    soundcloud.com/nyhetsbubbla/sas-raderar-reklamfilm-pa%2Fsets%2Ftorsdag-13-februari-2020&fbclid=IwAR1jdxzn8GKjxTamRt1h6Cf5SZjpCd-dADm38DEoLmVYchx8-LZ6gzsXZKI

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?
  • misil

Tryckte på dålig eftersom filmen gjort stora delar av företagets kundkrets alienerad till företaget dvs exakt tvärtom mot vad en bra reklamfilm ska göra,och eftersom det råder stark konkurrens inom flygbranschen och SAS är kraftigt konkurrensutsatt så har man inte råd med vad som upplevs som politisk aktivism vilket endast tilltalar en mindre del av deras kundkrets,detta eftersom inom flygbranschen råder verkligen att en liten tuva kan stjälpa ett stort lass.
    Förövrigt är SAS krishantering av den tillsynes massiva kritiken bedrövlig där man ägnar sig åt att försöka skambelägga kritikerna istället för att lyssna på dessa,även här gör man tvärtom mot vad som vore bra för ett företag som vill utöka sin kundkrets dvs man har vänt på att kunden har alltid rätt till kunden har alltid fel.

• Anonym (Findus)
    Persbrandtkola skrev 2020-02-14 14:53:36 följande:
    Nej, det har jag aldrig sagt! Självklart ska alla få yttra sig. Det jag skrev var riktat till en person, inte "ALLA". Vart skriver jag "ALLA"? Det var ett svar till individen som inte svarar på mina frågar och sedan ställer nya, utan att ha läst mina svar ordentligt.

Vad får dig att tycka att Sverige känns "snävt" nu? Pga en kommentar som du missuppfattade eller är det något annat?
    Skrev jag att du skrev alla? Nej, det gjorde jag inte.

Men det räcker ju att du tycker att en inte ska få yttra sig, det är illa nog. Varför ska någon sluta skriva för att du inte delar dennes åsikter?

• Anonym (Findus)
    Persbrandtkola skrev 2020-02-14 15:00:10 följande:
    Sen när blev Skandinavien bara "Sverige"? Då har du inte hängt med...
    Ja, har sett flera inlägg från både norrmän och danskar, titta t.ex. på YT, rätt stark kritik finns där, med utvecklade svar, precis som på Facebook. Bara en sökning bort, prova vetjaa...
    Så de är alltså lika lättkränkta som svenskarna? Ja, där ser man...
  • Persbrandtkola
    Anonym (Findus) skrev 2020-02-14 15:48:17 följande:
    Skrev jag att du skrev alla? Nej, det gjorde jag inte.

Men det räcker ju att du tycker att en inte ska få yttra sig, det är illa nog. Varför ska någon sluta skriva för att du inte delar dennes åsikter?
    Vart har jag skrivit det?
  • Persbrandtkola
    Anonym (Findus) skrev 2020-02-14 15:52:18 följande:
    Så de är alltså lika lättkränkta som svenskarna? Ja, där ser man...
    Nu får du utveckla, vad menar du?
  • Anonym (Findus)
    Persbrandtkola skrev 2020-02-14 15:54:15 följande:
    Vart har jag skrivit det?
    Varför skrev du då en lång harang om att du minsann inte menade alla?

• Anonym (Findus)
    Persbrandtkola skrev 2020-02-14 15:55:00 följande:
    Nu får du utveckla, vad menar du?
    Om du läst vad jag skrivit så fattar du.
  • Persbrandtkola
    Anonym (Findus) skrev 2020-02-14 15:56:26 följande:
    Varför skrev du då en lång harang om att du minsann inte menade alla?
    För att få dig att förstå hur jag resonerar. Varför skriv du en lång harang om något som jag inte gjort?
  • Persbrandtkola
    Anonym (Findus) skrev 2020-02-14 15:57:43 följande:
    Hittar inget som stödjer det du säger, utveckla gärna?
  • Persbrandtkola
    Anonym (Findus) skrev 2020-02-14 15:57:43 följande:
    Aha, var det där om att du missat budskapet och låssas som det regnar? 
Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?