• Persbrandtkola

Vad tycker ni om SAS nya reklam?

Här är reklamen: 
    ">

Själv tycker jag den är fruktansvärd och det är vidrigt hur SAS har bemött kritiken... Att det skulle ha varit en nätattack till det utbredda missnöjet känns inte så troligt pga vad reklamen säger. Nej tack, SAS sjönk som en sten i mina ögon. Berätta gärna vad ni tycker?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-21 18:41
    soundcloud.com/nyhetsbubbla/sas-raderar-reklamfilm-pa%2Fsets%2Ftorsdag-13-februari-2020&fbclid=IwAR1jdxzn8GKjxTamRt1h6Cf5SZjpCd-dADm38DEoLmVYchx8-LZ6gzsXZKI

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?
  • Tukt
    Ja, det var ju bra att du hittade EN person som tyckte samma som dig.
    Å andra sidan om du läser det som står under ingressen så kommer du inte hitta speciellt mycket som stödjer din tes. Mer allmänt gnäll om att reklambranschen  inte är som förr.
    Kvarstår ändå att det är kommersiella aktörer på en marknad. Har man ett annat mål än att tjäna pengar så kommer man gå under.
  • louisa83
    Tukt skrev 2020-02-14 21:49:57 följande:

Man ser det man vill se...

Om du menar mig så ville jag verkligen inte se det jag såg. I reklamen alltså. Tyckte du att det var en bra reklam?
  • Persbrandtkola
    Anonym (W) skrev 2020-02-14 23:12:24 följande:

Älskade den!

Du får gärna berätta varför?
  • Anonym (Tråkigt!)
    Bananböjaren skrev 2020-02-14 16:34:02 följande:

Jasg har förstått att SD-trollen och incellsen på flashback blev kränkta av reklamen? Det krävs nog inte mycket för att dessa lättkränkta stackare ska börja gråta. Reklamen i sig var väl inget speciell, jag tror inte man säljer några extra billjetter på den.

Att hatsvansen nu ska bojkotta SAS tror jag inte nån bryr sig i. Dom flyger ändå inte utan håller sig mest hemma.

Varför skriver du så?
  • Anonym (W)
    Persbrandtkola skrev 2020-02-14 23:35:05 följande:

Du får gärna berätta varför?

Jag tyckte den var fin bara. Roliga saker de tog upp, sånt som är typiskt skandinaviskt, och de gjorde en poäng av att det inte är skandinaviskt från början.
  • Anonym (Buhuhuhuhuhu)
    DonKrieg skrev 2020-02-14 13:24:45 följande:

Har du någonsin sett SAS eller något annat land/flygbolag säga att ett annat land än Sverige helt och hållet saknar egen kultur? Skulle man säga något sånt i andra länder skulle folk göra revolution i ren ilska. I Sverige nöjer sig de flesta med att skriva av sig på nätet eftersom vi är så fega.

Reklamen handlar inte om att kulturer utvecklas genom möten och resor, utan att Sverige saknar egen kultur, medan alla andra länder utanför Skandinavien minsann har egna kulturer. Det är det folk är förbannade på.

Det säger de ju inte alls! Suck... de påpekar bara att mycket s än der som vi sett som typiskt skandinaviskt har vi fått någon annanstans ifrån. Del är inte att slagga att vi är utan kultur. Vi har, precis som alla andra länder, byggt upp vår kultur genom möten med andra kulturer, utvecklat idéer och koncept som vi haft med oss hem och gjort dem våra. Men utan möten med andra kulturer skulle vår kultur tyna bort och dö!

Det de säger är " res och ta med dig upplevelser hem!" Är det verkligen så svårt att förstå deras budskap?

I så fall haft de gjort ett fel med reklamen, de har överskattat vanligt folks intelligens, de trodde att alla skulle förstå ett så enkelt och tydligt budskap, men tydligen trodde de att folk hade högre intelligens än vad som var fallet... tråkigt och ledsamt... liten fundering; Av er som inte förstått budskapet, hur många är det som röstar SD eller ännu mer åt höger? Jag är själv höger men åt mitten, så nej jag är inte *infoga valfri förolämpade namn för någon som röstar vänserpolitiskt*... Men jag är fundersam på korrelationen "inte förstå tydliga budskap" och "röstar extremhöger". Tittar jag i denna tråd så ser det ut att finnas en tydlig länk, och då kommer följd frågan: Hur påverkar denna okunskap att förstå enkla koncept hur man röstar? Är det för att man inte förstår och kan ta till sig fakta som man röstar på extremhögern? Eller kort sagt, är man idiot för att man röstar extremhögern eller röstat man på extremhögern för att man är idiot....

Nåja, kan man inte förstå det enkla budskapet i SAS reklam så går mitt resonemang och mina funderingar helt över ens huvud och någon blir säkert kränkt och förbannad av det jag skriver....
  • Anonym (Buhuhuhuhuhu)
    Persbrandtkola skrev 2020-02-14 13:40:57 följande:

Har du ens sett reklamen? Eller så förstår du inte.

Tror det är du som inte förstår.... budskapet är enkelt, men dey är helt klart över din nivå...
  • Anonym (Buhuhuhuhuhu)
    Anonym (Buhuhuhuhuhu) skrev 2020-02-15 03:54:39 följande:

Det säger de ju inte alls! Suck... de påpekar bara att mycket av det som vi ser som typiskt skandinaviskt har vi fått någon annanstans ifrån. Del är inte att säga att vi är utan kultur. Vi har, precis som alla andra länder, byggt upp vår kultur genom möten med andra kulturer, utbytt idéer och koncept som vi haft med oss hem och gjort till våra. Men utan möten med andra kulturer skulle vår kultur tyna bort och dö!

Det de säger är "Res och ta med dig upplevelser hem!" Är det verkligen så svårt att förstå deras budskap?

I så fall har de gjort ett fel med reklamen, de har överskattat vanligt folks intelligens, de trodde att alla skulle förstå ett så enkelt och tydligt budskap, men tydligen trodde de att folk hade högre intelligens än vad som var fallet... tråkigt och ledsamt... liten fundering; Av er som inte förstått budskapet, hur många är det som röstar SD eller ännu mer åt höger? Jag är själv höger men åt mitten, så nej jag är inte *infoga valfri förolämpade namn för någon som röstar vänsterpolitiskt*... Men jag är fundersam på korrelationen "inte förstå tydliga budskap" och "röstar extremhöger". Tittar jag i denna tråd så ser det ut att finnas en tydlig länk, och då kommer följd frågan: Hur påverkar denna oförmåga att förstå enkla koncept hur man röstar? Är det för att man inte förstår och kan ta till sig fakta som man röstar på extremhögern? Eller kort sagt, är man idiot för att man röstar extremhögern eller röstar man på extremhögern för att man är idiot....

Nåja, kan man inte förstå det enkla budskapet i SAS reklam så går mitt resonemang och mina funderingar helt över ens huvud och någon blir säkert kränkt och förbannad av det jag skriver....

Gaaah min mobil ändrar orden trotts att jag kontrollerar helatiden. Se ovan så har jag försökt rätta texten...
  • Anonym (svenne)

Vi har ju inga värderingar, därför är det så lätt för islamisterna att göra det dom gör. Jag menar, vi har ju kultur i sverige, vi har ju islam som breddar sig. Vi har kriminalitet från flera nationer. 

Det är lätt för hatgrupper att få som dom vill, för ingen bryr sig i sverige. 

Så varför skulle en svensk bry sig om vad sas gör för reklamfilm?

Det är väl bara bra att vi dödar den svaga identitet vi har som folk helt och inför ett totalt folkmord. 

Död åt sverige. 

Svenska är duktiga på att ljuga för sig själva. Det är vi bäst på, vi har heller ingen ryggrad och vi är inget annat än kräldjur. 

Ingen i sverige vill ha fred längre alla vill ha krig med varandra, kan vi inte bara släppa loss det. En fundamental utlösning i mord. Sverige skriker efter det. Alla vill det, våra politiker ber om det, veganer, feminister, muslimer, vanliga svenskar förortsungar vill alla ha mord nu. 

Jag tror att Sverige skulle må bättre av det, vilket är tydligt hur media och myndigheter berättar och hur folk mår överlag. 

Reklamfilmen är bara en symptom som i sin essens berättar vad vi är. Ingenting. 

Kvinna, man, barn. För vi har ju ingen kultur. Eller, vi har en massa kultur, men ingen egen. Och eftersom vi inte har det, dränks vi i alla andras kultur just nu.

Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?