• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Antigone

Freddie K: Ja, något måste det ju bero på. Hur stjärnorna stod på himlen när vi föddes kanske? Vi kanske alltid har lagat samma mat, utan att inse det förrän nu Flört Ja, du får gosa ordentligt med Torsten nu! Trevlig helg på er! Skål

• Mortiscia80
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2022-09-09 20:42:35 följande:

Ny på Familjeliv och rädd för att fastna faktiskt Gör man lätt det?! Har jobbat på soc och känner många brukare/klienter/patienter. Tror att eftersom Familjeliv ser så oseriöst ut med alla sina röriga trådar om högt och lågt så kan det framstå som oseriöst att berätta om att man jobbar eller har jobbat på myndighet och sina erfarenheter därifrån. 

Här på Familjeliv har jag velat jag ge den info jag kan bidra med vad det än må vara, så man ska nog inte vara så säkert på att folk inte har erfarenheter om de skriver om den. Det kan verka ganska osannolikt för utomstående, för vad som händer på soc stannar på soc, vad som händer på psyk stannar på psyk, även om IVO finns och Förvaltningsrätten om man vill anmäla och överklaga beslut.

Men visst märker man i vissa trådar att saker inte stämmer. Då brukar jag bara sluta lägga min energi på tråden. 

Välkommen in i värmen! :) Sätt dig i soffan med bullen du.
  • Anonym (Nytt alias?)

En kanelbulle?! Urgulligt ju. Jag är fast redan känner jag. 

• Antigone
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2022-09-09 21:19:25 följande:

En kanelbulle?! Urgulligt ju. Jag är fast redan känner jag. 

Familjelivsflugfällan lyckas igen! Hoppas bullen var god! Flört
  • Anonym (Nytt alias?)

Måste betala för nästa bulle va? 😉 Godnatt! 

• Ingenpsykolog
    Anonym (Nytt alias?) skrev 2022-09-09 20:42:35 följande:

Ny på Familjeliv och rädd för att fastna faktiskt Gör man lätt det?! Har jobbat på soc och känner många brukare/klienter/patienter. Tror att eftersom Familjeliv ser så oseriöst ut med alla sina röriga trådar om högt och lågt så kan det framstå som oseriöst att berätta om att man jobbar eller har jobbat på myndighet och sina erfarenheter därifrån. 

Här på Familjeliv har jag velat jag ge den info jag kan bidra med vad det än må vara, så man ska nog inte vara så säkert på att folk inte har erfarenheter om de skriver om den. Det kan verka ganska osannolikt för utomstående, för vad som händer på soc stannar på soc, vad som händer på psyk stannar på psyk, även om IVO finns och Förvaltningsrätten om man vill anmäla och överklaga beslut.

Men visst märker man i vissa trådar att saker inte stämmer. Då brukar jag bara sluta lägga min energi på tråden. 

Välkommen hit!
    Jag var nog lite luddig i mitt inlägg. Jag menar absolut inte att alla som uppger sig för att ha ett visst yrke ljuger, bara att det finns de som gör det. Och de som ger råd son är helt åt h-vete kan orsaka stor skada. Det är jättebra att majoriteten som skriver att de är poliser, advokater, socialsekreterare etc faktiskt är just det, och att de är villiga att dela med sig av sin kunskap och sina erfarenheter fär att hjälpa andra. 

Men de fall där någon ljuger om att tillhöra någon av ovan eller liknande yrkesgrupper kan det få allvarliga konsekvenser för den som ber om hjälp.
  • Antigone
    Ingenpsykolog skrev 2022-09-09 21:37:06 följande:
    Välkommen hit!
    Jag var nog lite luddig i mitt inlägg. Jag menar absolut inte att alla som uppger sig för att ha ett visst yrke ljuger, bara att det finns de som gör det. Och de som ger råd son är helt åt h-vete kan orsaka stor skada. Det är jättebra att majoriteten som skriver att de är poliser, advokater, socialsekreterare etc faktiskt är just det, och att de är villiga att dela med sig av sin kunskap och sina erfarenheter fär att hjälpa andra. 

Men de fall där någon ljuger om att tillhöra någon av ovan eller liknande yrkesgrupper kan det få allvarliga konsekvenser för den som ber om hjälp.
    Jag förstod precis hur du menar och håller med dig om det! Skrattande
  • Freddie K
    Antigone skrev 2022-09-09 21:08:47 följande:

Freddie K: Ja, något måste det ju bero på. Hur stjärnorna stod på himlen när vi föddes kanske? Vi kanske alltid har lagat samma mat, utan att inse det förrän nu Flört Ja, du får gosa ordentligt med Torsten nu! Trevlig helg på er! Skål

Hehe, ja, kanske det! Tungan ute.

Trevlig helg på dig med! Glad
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K

Kul att trenden med att bjuda nya vänner på en kanelbulle håller i sig. Glad

• Freddie K

Vad ska man rösta på?
    För det första så hur ska man ta till sig all information?
    Det är inte lätt för oss som har en funktionsvariation.
    Rösta hit, rösta dit.
    Jag vet inte ett skit, men något måste jag ju rösta på.
    Får se hur det går, om Sverige byter spår.
    Jag ska i alla fall göra min röst hörd.
    Den är faktiskt viktig och än är jag inte död.

Yo!

Svar på tråden Här är vi alla vänner.