• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Anonym (Allmighty Torsten)

Yawn! Jag drömde att jag var en dammråtta och när jag vaknade insåg jag att jag var en!

• Ingenpsykolog
    Anonym (Allmighty Torsten) skrev 2022-11-03 05:15:38 följande:

Yawn! Jag drömde att jag var en dammråtta och när jag vaknade insåg jag att jag var en!

Om du hade drömt att du var en dammsugare hade det nog varit läskigare 😉
  • Anonym (Allmighty Torsten)
    Ingenpsykolog skrev 2022-11-03 15:05:05 följande:
    Om du hade drömt att du var en dammsugare hade det nog varit läskigare 😉
    Haha, jo, den hade inte varit kul! .
  • Freddie K

Det stod i en tidning att tunneln kommer ha dubbelriktad trafik i ena körfältet. Hur går et ihop?

Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K

Bakgrunden är att de håller på att bygga om vid det stället, men jag tycker det var klantigt uttryckt!

• Freddie K

Varför ska man inte sniffa lim? Man fastnar så lätt! Häpp. *asg*

• Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-11-02 19:42:54 följande:
    Spännande! Jag fastnade för Fröken Elvis 😊 Vilken fin version av låten ❤️ Hon hade verkligen gjort den till sin egen!
    Jag håller med! En mycket fin tolkning som verkligen berör på djupet, även för mig som inte varken vuxit upp i eller vistats i vuxen ålder i den sortens miljö. 

Är uppvuxen ute på landet  men bor sedan 1998 i  vad som klassas som en av Gävles stökigare stadsdelar, några kilometer från stadskärnan. 
    Det skrivs en hel del om bråk, stök, vandalism, personrån mm, och även ett par mer eller mindre uppmärksammade mord inom några 100 meters avstånd från mitt hem, men jag har aldrig känt rädsla eller otrygghet när jag rört mig ute efter att det blivit mörkt.

Jag tänker, kanske felaktigt, att låtarna, både "In the ghetto" och "I betongen" berör på ett än djupare plan om man själv är uppvuxen i liknande förhållanden.
    Vrid mobilen 90° så fungerar "tumme upp", "tumme ner", citera mm
Svar på tråden Här är vi alla vänner.