• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Antigone
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2022-10-31 23:18:16 följande:
    Det var bara något som ramlade ur mig. På så vis, det har jag aldrig firat.
    Synd! Det är favorithögtiden för tiggande barn! Jag älskade att klä ut mig och gå runt och tigga godis 🍫 🍭🍬 Våra grannar hade, alldeles oförberedda, skrämmande mycket godis hemma, så det var nästan tur att vi hjälpte dem äta upp det 😋
    Man kan inte somna död och vakna upp levande!
  • Antigone
    Ingenpsykolog skrev 2022-11-01 17:02:33 följande:
    Jag tror inte heller att vi sett det sista av henne. Apropå se, jag undrar om Torsten och Elvira har öppnat paketet från Moster än? 🤣

Och jag undrar hur en råtta tar sig från Sverige till Paris? 🤔
    Känner jag Torsten rätt, så har han varnat Elvira och sedan har de gått och gömt sig ihop. Torsten har hellre på sig sitt spöklakan, än mosters stickade kläder, alla dagar i veckan 😜 Hur det är med Elvira vet jag inte, men misstänker att Torstens motvilja har smittat av sig även på henne. Hmmm, det var en bra fråga! När jag bodde i Stockholm brukade duvorna ta pendeltåget mellan olika stationer (på riktigt) så det är kanske så råttorna också gör? Kliver på, hipp som happ, vid någon station och gömmer sig under ett säte när biljettkontrollanten kommer 🤔🐁
    Man kan inte somna död och vakna upp levande!
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-11-01 21:29:32 följande:
    Känner jag Torsten rätt, så har han varnat Elvira och sedan har de gått och gömt sig ihop. Torsten har hellre på sig sitt spöklakan, än mosters stickade kläder, alla dagar i veckan 😜 Hur det är med Elvira vet jag inte, men misstänker att Torstens motvilja har smittat av sig även på henne. Hmmm, det var en bra fråga! När jag bodde i Stockholm brukade duvorna ta pendeltåget mellan olika stationer (på riktigt) så det är kanske så råttorna också gör? Kliver på, hipp som happ, vid någon station och gömmer sig under ett säte när biljettkontrollanten kommer 🤔🐁
    Jag hade sällan anledning att ta pendeln när jag bodde u Stockholmsområdet, bara buss och tunnelbana. Hur uppförde sig pendlar-duvorna? Höll de sig på golvet och lät bli att lämna 💩💩 efter sig?

Jag tror att du har helt rätt om Turtur-råttorna. Jag saknar faktiskt Torsten, och Elvira tror jag inte jag haft äran att träffa ännu, om jag minns rätt.

Nu kom jag att spåra ur lite i tanken. Började tänka på om hur det varit om någon skrivit typ Utvandrarna, men från skeppsråttor och skeppskatters perspektiv. Sedan dök tanken på migrerande fåglar upp, och efter det kom jag att tänka på den underbara gamla Tv-reklamen med fiskmåsarna Kaj och Börje!

Sedan var pausen i Harry Potter och dödsrelikerna, del 2 slut på nian 😁
    Vrid mobilen 90° så fungerar "tumme upp", "tumme ner", citera mm
  • EmilijaPetrosiunaite
    Antigone skrev 2022-11-01 21:20:08 följande:
    Spännande tankar! Tror det är väldigt olika hur man förhåller sig till sin barndom. För mig fanns det många lyckliga stunder, men det mörka var ändå närvarande hela tiden. Ungefär som i vår lekstuga. Vissa saker är som de är, trots att man pyntar dem med blommor. Så jag har nog inte så mycket av det var bättre förr tänket. Tvärtom tycker jag att livet blir bättre och bättre, trots att jag befinner mig i en livskris just nu. Åren går och man glömmer monstret i garderoben. Eller låser in det och kastar bort nyckeln. När man är liten är man beroende av sina föräldrar och kan inte påverka särskilt mycket av det som sker. Då man är vuxen kan man bestämma själv och välja att gå vidare. Tycker att självbestämmande trumfar nostalgi, även om jag gärna tänker tillbaka på nostalgiska minnen ibland 😊
    Säkerligen olika på individnivå. En livskris kanske också är en form av monster i garderoben i vuxenformat, jag vet inte, det kanske beror på hur man väljer att tolka det. Det är ändå bra att det går åt det bättre hållet. Jag anser att nostalgi är en form av, eller ligger nära romantiken. Människan kan romantisera allt möjligt, men visst blir man nostalgisk ibland. Kanske för att minnen väcker vissa känslor till liv och att det därför känns bra.
  • EmilijaPetrosiunaite
    Antigone skrev 2022-11-01 21:23:32 följande:
    Synd! Det är favorithögtiden för tiggande barn! Jag älskade att klä ut mig och gå runt och tigga godis 🍫 🍭🍬 Våra grannar hade, alldeles oförberedda, skrämmande mycket godis hemma, så det var nästan tur att vi hjälpte dem äta upp det 😋
    Var det när du var liten? Vad brukade du klä ut dig till? Jag bodde inte här när jag var liten, men ibland firade vi något som heter v?lin?s den 2 november. Det går ofta ihop med 1 november. Men det var ofta tråkigt- Och så hade vi u?gav?n?s, en sorts folkfest och karneval för att välkomna våren den sjunde veckan före påsk, som mardi gras. Det i sin tur var ofta roligt.
  • EmilijaPetrosiunaite
    Ingenpsykolog skrev 2022-11-01 22:29:16 följande:
    Nu kom jag att spåra ur lite i tanken. Började tänka på om hur det varit om någon skrivit typ Utvandrarna, men från skeppsråttor och skeppskatters perspektiv. Sedan dök tanken på migrerande fåglar upp, och efter det kom jag att tänka på den underbara gamla Tv-reklamen med fiskmåsarna Kaj och Börje!
    Migration kan vara omfattande, ta bara laxen vandringar som exempel. Det finns ju invasiva växtarter som ett annat exempel och covid-19 som ytterligare ett. Något som är intressant är hur växt- och djurliv utvecklats på relativt isolerade öar.
  • EmilijaPetrosiunaite
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2022-11-01 22:42:29 följande:
    Var det när du var liten? Vad brukade du klä ut dig till? Jag bodde inte här när jag var liten, men ibland firade vi något som heter v?lin?s den 2 november. Det går ofta ihop med 1 november. Men det var ofta tråkigt- Och så hade vi u?gav?n?s, en sorts folkfest och karneval för att välkomna våren den sjunde veckan före påsk, som mardi gras. Det i sin tur var ofta roligt.
    Två ord har blivit obegripliga eftersom vissa tecken över bokstäverna inte kan läsas in här, så jag tar bort dem, det ska stå velines och uzgavenes.
  • Anonym (Allmighty Torsten)

Mitt namn är allmighty Torsten.
    Jag trillade ner från skorsten.
    Klockan var tre.
    Freddie K satt och drack te.
    Jag fick spe.
    Men sen dammade han av mig.
    Och allt var okej.
    Jag måste berätta vad jag känner.
    I freakin' love him.
    Och nu är vi bästa vänner.

Yo!

• Freddie K

The tide is high but I'm holding on. I'm gonna be your number one. I'm not the kinda guy who gives up just like that. *Ylar*.

Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.