Här är vi alla vänner.
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Är det fler än jag som tycker att det är roligt när man antingen:
(Exemplen nedan är låtar som jag i vissa fall "upptäckt" för länge sedan, andra mer nyligen
A) Lyckas hitta originalet, eller någon cover, på engelska, till en favoritlåt man tidigare bara hört på svenska, eller tvärtom. Där man kanske inte ens tänkt tanken att den fanns engelska/svenska först.
B) Hör en låt på svenska eller engelska, gillar den direkt utan att riktigt förstå varför den låter bekant.
Den här godingen tog det lång tid, i alla fall för mig, att koppla till en svensk låt
Följande låt finns med lite olika texter både på svenska, men engelska är originalet. Jag som gillar både Alf Robertsson och Kenny Rogers har inte stött på någon jag inte gillar än 🙂
Jag är ett stort fan av Elvis mest kända låtar. En av mina absoluta favoriter är "In the ghetto", och den finns det ju extremt många covers av på engelska, men jag tror inte att någon mer än gruppen Fröken Elvis har gett sig på en egen svenska tolkning. De har ju tolkat många av hans låtar, men den här är i särklass bäst (återigen, i mitt tycke)
Annars gillar jag gospelversionen med Joybells och Jerry Williams, och Brolles tolkning väldigt mycket
Nog för nu 😍
Jätteroligt att vara låtdetektiv ju.

Sköldpaddor är några av mina favoritdjur, men tyvärr är jag dålig på fakta. Roligt att läsa det ni berättar om dem och om andra djur.
Jätteroligt att vara låtdetektiv ju.