• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K

Jag gjorde hlr på min dator så jag hoppas att den håller lite längre. Jag postar den här för den är så rolig!

Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Ingenpsykolog
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2022-11-01 22:47:21 följande:
    Migration kan vara omfattande, ta bara laxen vandringar som exempel. Det finns ju invasiva växtarter som ett annat exempel och covid-19 som ytterligare ett. Något som är intressant är hur växt- och djurliv utvecklats på relativt isolerade öar.
    Ja, visst är sådant fascinerande! Just djur- och växtarter som bara finns på en enda ö, eller i en enda ögrupp på hela jordklotet är väldigt intressant. 

Ett fenomen som jag alltid tyckt var spännande är havssköldpaddor, och då särskilt honorna. De kan från födseln tills de många år senare uppnår könsmogen ålder förflytta sig långa sträckor, men återvänder till den strand de själva kläcktes på när det är dags för dem själva att lägga ägg. Om de överlever så länge. Föroreningar och tjuvfiske skördar många sköldpaddsliv varje år. 

www.wwf.se/djur/havsskoldpaddor

Det är också fascinerande med sköldpaddor och andra arter som kan, om de får leva, kan bli mycket gamla.
    Vrid mobilen 90° så fungerar "tumme upp", "tumme ner", citera mm
  • Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-11-02 07:36:17 följande:

Jag gjorde hlr på min dator så jag hoppas att den håller lite längre. Jag postar den här för den är så rolig!

Per är underbar! Bjussar av ett av mina favoritklipp med honom. Varning för avklätt/"nakenchock"! 🤣🤣

• Freddie K

Jag fick beröm för min hatt, sen stack hon mig den j*veln! Jag tog lite prover inför årskontrollen.

• Freddie K

Då fick man sig ett stick idag då, även om det var i armen. *Skrattar*.

• Ingenpsykolog
    Freddie K skrev 2022-11-02 13:34:51 följande:

Jag fick beröm för min hatt, sen stack hon mig den j*veln! Jag tog lite prover inför årskontrollen.

Beräknande markatta! Smickra först, sedan sno ditt blod! 😁
  • Freddie K
    Ingenpsykolog skrev 2022-11-02 14:46:07 följande:
    Beräknande markatta! Smickra först, sedan sno ditt blod! 😁
    Haha, precis! Jag fick behålla lite blod i alla fall.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.