• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Anonym (Allmighty Torstens tuffa moster)

Jag orkar inte mer! Jag har letat efter Tosse-ponken sen förra veckan utan att hitta honom. Antingen har han flyttat och ni bara lurar mig, eller så håller han sig undan med flit. Jag tänker knte stanna en minut längre på ett ställe där jag är oönskad. Och till på köpet upptäckte jag häromnatten att det spökat här! Nej usch och fy! Nu åker jag till min syster i Paris. Det är en fantastisk plats att bo på som råtta! Sååååå mycket god ost! 🧀🧀🧀🧀 Ajöss med er! Och om ni ser Tosse kan ni hälsa att jag minsann aldrig mer kommer sticka kläder åt honom efter den här gången! Jag var så orolig för honom att jag inte kunde sova så jag satt och stickade hela natten. Jag lämnade ett paket med varsin uppsättning byxor, tröja, vantar, sockor, mössa och halsduk åt honom och Elvira under buffébordet, ett i neonorange åt Elvira och ett neonrosa till Torsten, så att de syns bra i mörkret nu när det börjar bli höst. Ta väl hand om min lille gosegubbe. Han kan verka tuff, men han är en känslig pojke".

• Antigone
    Anonym (Allmighty Torstens tuffa moster) skrev 2022-11-01 13:43:27 följande:

Jag orkar inte mer! Jag har letat efter Tosse-ponken sen förra veckan utan att hitta honom. Antingen har han flyttat och ni bara lurar mig, eller så håller han sig undan med flit. Jag tänker knte stanna en minut längre på ett ställe där jag är oönskad. Och till på köpet upptäckte jag häromnatten att det spökat här! Nej usch och fy! Nu åker jag till min syster i Paris. Det är en fantastisk plats att bo på som råtta! Sååååå mycket god ost! 🧀🧀🧀🧀 Ajöss med er! Och om ni ser Tosse kan ni hälsa att jag minsann aldrig mer kommer sticka kläder åt honom efter den här gången! Jag var så orolig för honom att jag inte kunde sova så jag satt och stickade hela natten. Jag lämnade ett paket med varsin uppsättning byxor, tröja, vantar, sockor, mössa och halsduk åt honom och Elvira under buffébordet, ett i neonorange åt Elvira och ett neonrosa till Torsten, så att de syns bra i mörkret nu när det börjar bli höst. Ta väl hand om min lille gosegubbe. Han kan verka tuff, men han är en känslig pojke".

Nämen, så tråkigt Torstens tuffa moster att du redan ska dra vidare! Torsten brukar smyga omkring lite som han vill, så ta det inte personligt 😉 Kan tänka mig att Paris kommer att passa dig som osten i råttfällan 🧀 Jag säger inte farväl, utan på återseende, för jag känner på mig att du kommer på återbesök här i tråden förr eller senare 🙋🏻?♀️🐁
    Man kan inte somna död och vakna upp levande!
  • Freddie K

I can't live without you. I can't livin it without you. Can't live. Can't give anymore! *Yla till Mariah Carey*.

Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K

Jag käkade en baguette med curry till lunch. Nu stinker hela jag curry, känns det som.

Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Ingenpsykolog
    Antigone skrev 2022-11-01 14:05:34 följande:
    Nämen, så tråkigt Torstens tuffa moster att du redan ska dra vidare! Torsten brukar smyga omkring lite som han vill, så ta det inte personligt 😉 Kan tänka mig att Paris kommer att passa dig som osten i råttfällan 🧀 Jag säger inte farväl, utan på återseende, för jag känner på mig att du kommer på återbesök här i tråden förr eller senare 🙋🏻?♀️🐁
    Jag tror inte heller att vi sett det sista av henne. Apropå se, jag undrar om Torsten och Elvira har öppnat paketet från Moster än? 🤣

Och jag undrar hur en råtta tar sig från Sverige till Paris? 🤔
  • Ingenpsykolog

The Bright side är en fantastisk webbplats och app. Det finns så många kul artiklar och listor där som muntrar upp, och många där man lär sig något, eller kommer till insikt om något. 

Idag har jag, bland annat, skrattat åt dessa

brightside.me/wonder-curiosities/16-people-who-are-probably-having-a-worse-day-than-you-809629/

Den här listan var kul, och jag var tvungen att kolla upp vilket år Bob Marley var född. Jag har älskat hans musik s3dan tonåren, och alltid vetat att han var under 40 år när han dog 1981. Först idag blev summan 2 när jag la ihop 1+1. Jag läste nu att han föddes i februari 1945, och därmed faktiskt skulle ha varit ett drygt halvår äldre än min 77 år gamla pappa om han hade levat idag! 😲

brightside.me/wonder-people/thanks-to-ai-we-can-now-see-what-these-15-celebrities-would-have-looked-like-today-809625/

Vrid mobilen 90° så fungerar "tumme upp", "tumme ner", citera mm
  • Antigone
    EmilijaPetrosiunaite skrev 2022-10-31 21:48:04 följande:

Det var bättre förr är ett välkänt uttryck. Som vuxen tänker man ofta tillbaka på hur roligt det var att vara barn. Så bekymmerslöst det var. Så lögnaktigt. Att det var bättre förr är en bekväm, fatalistisk bortförklaring. Gångna tider kommer aldrig igen och det var bättre då. Det är en vaggvisa som passivt vyssjar en till ro i förvissning över att man inte behöver göra något åt det förfall som uppstått då det ändå utgör så mycket mer än bara en själv och man kan inget göra åt det. Minnen är till stora delar efterkonstruktioner och associationer. Sommarloven blir allt bättre ju längre tiden går.

Nostalgin växer och man associerar fantastiska upplevelser till sin barndom. Men det var inte bara bra, eller hur?

Monstret i garderoben. En telefon som ringer i ett tomt hus där ingen svarar. Signalen som rinner fram genom den spiralformade ledningen. Det anklagande ekot av dess ljud som skräller i den tjocka tystnaden i ett rum där sensommarsolens strålar letar sig in genom fönstren och i vars ljus dammkorn utför en sävlig dans. Och lyfter man luren kommer man att få höra något man inte vill höra.

Magknipet på morgnarna innan man skulle till skolan. Rädslan som fanns där, den ofattbara ångesten. Hjärnan sorterar och filtrerar, hade man verkligen kunnat minnas de hemskaste upplevelserna, eller ens de tionde hemskaste upplevelserna, rent känslomässigt, gång på gång, hade det blivit outhärdligt. Därför sorterar vi, det är lättare att minnas det roliga, det glada, än det hemska.

Det finns inget manus.

Spännande tankar! Tror det är väldigt olika hur man förhåller sig till sin barndom. För mig fanns det många lyckliga stunder, men det mörka var ändå närvarande hela tiden. Ungefär som i vår lekstuga. Vissa saker är som de är, trots att man pyntar dem med blommor. Så jag har nog inte så mycket av det var bättre förr tänket. Tvärtom tycker jag att livet blir bättre och bättre, trots att jag befinner mig i en livskris just nu. Åren går och man glömmer monstret i garderoben. Eller låser in det och kastar bort nyckeln. När man är liten är man beroende av sina föräldrar och kan inte påverka särskilt mycket av det som sker. Då man är vuxen kan man bestämma själv och välja att gå vidare. Tycker att självbestämmande trumfar nostalgi, även om jag gärna tänker tillbaka på nostalgiska minnen ibland 😊
    Man kan inte somna död och vakna upp levande!
Svar på tråden Här är vi alla vänner.