Här är vi alla vänner.
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
Hej och välkommen.
Slå dig ner och känn dig som hemma.
Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.
Kom ihåg att hålla god ton!
OTW! BBL!
.
Jag orkar inte mer! Jag har letat efter Tosse-ponken sen förra veckan utan att hitta honom. Antingen har han flyttat och ni bara lurar mig, eller så håller han sig undan med flit. Jag tänker knte stanna en minut längre på ett ställe där jag är oönskad. Och till på köpet upptäckte jag häromnatten att det spökat här! Nej usch och fy! Nu åker jag till min syster i Paris. Det är en fantastisk plats att bo på som råtta! Sååååå mycket god ost! 🧀🧀🧀🧀 Ajöss med er! Och om ni ser Tosse kan ni hälsa att jag minsann aldrig mer kommer sticka kläder åt honom efter den här gången! Jag var så orolig för honom att jag inte kunde sova så jag satt och stickade hela natten. Jag lämnade ett paket med varsin uppsättning byxor, tröja, vantar, sockor, mössa och halsduk åt honom och Elvira under buffébordet, ett i neonorange åt Elvira och ett neonrosa till Torsten, så att de syns bra i mörkret nu när det börjar bli höst. Ta väl hand om min lille gosegubbe. Han kan verka tuff, men han är en känslig pojke".
Jag orkar inte mer! Jag har letat efter Tosse-ponken sen förra veckan utan att hitta honom. Antingen har han flyttat och ni bara lurar mig, eller så håller han sig undan med flit. Jag tänker knte stanna en minut längre på ett ställe där jag är oönskad. Och till på köpet upptäckte jag häromnatten att det spökat här! Nej usch och fy! Nu åker jag till min syster i Paris. Det är en fantastisk plats att bo på som råtta! Sååååå mycket god ost! 🧀🧀🧀🧀 Ajöss med er! Och om ni ser Tosse kan ni hälsa att jag minsann aldrig mer kommer sticka kläder åt honom efter den här gången! Jag var så orolig för honom att jag inte kunde sova så jag satt och stickade hela natten. Jag lämnade ett paket med varsin uppsättning byxor, tröja, vantar, sockor, mössa och halsduk åt honom och Elvira under buffébordet, ett i neonorange åt Elvira och ett neonrosa till Torsten, så att de syns bra i mörkret nu när det börjar bli höst. Ta väl hand om min lille gosegubbe. Han kan verka tuff, men han är en känslig pojke".
Slapp me silly and call me Willy!
I can't live without you. I can't livin it without you. Can't live. Can't give anymore! *Yla till Mariah Carey*.
Jag käkade en baguette med curry till lunch. Nu stinker hela jag curry, känns det som.
OTB! BBT!
.
The Bright side är en fantastisk webbplats och app. Det finns så många kul artiklar och listor där som muntrar upp, och många där man lär sig något, eller kommer till insikt om något.
Idag har jag, bland annat, skrattat åt dessa
brightside.me/wonder-curiosities/16-people-who-are-probably-having-a-worse-day-than-you-809629/
Den här listan var kul, och jag var tvungen att kolla upp vilket år Bob Marley var född. Jag har älskat hans musik s3dan tonåren, och alltid vetat att han var under 40 år när han dog 1981. Först idag blev summan 2 när jag la ihop 1+1. Jag läste nu att han föddes i februari 1945, och därmed faktiskt skulle ha varit ett drygt halvår äldre än min 77 år gamla pappa om han hade levat idag! 😲
brightside.me/wonder-people/thanks-to-ai-we-can-now-see-what-these-15-celebrities-would-have-looked-like-today-809625/
Det var bättre förr är ett välkänt uttryck. Som vuxen tänker man ofta tillbaka på hur roligt det var att vara barn. Så bekymmerslöst det var. Så lögnaktigt. Att det var bättre förr är en bekväm, fatalistisk bortförklaring. Gångna tider kommer aldrig igen och det var bättre då. Det är en vaggvisa som passivt vyssjar en till ro i förvissning över att man inte behöver göra något åt det förfall som uppstått då det ändå utgör så mycket mer än bara en själv och man kan inget göra åt det. Minnen är till stora delar efterkonstruktioner och associationer. Sommarloven blir allt bättre ju längre tiden går.
Nostalgin växer och man associerar fantastiska upplevelser till sin barndom. Men det var inte bara bra, eller hur?
Monstret i garderoben. En telefon som ringer i ett tomt hus där ingen svarar. Signalen som rinner fram genom den spiralformade ledningen. Det anklagande ekot av dess ljud som skräller i den tjocka tystnaden i ett rum där sensommarsolens strålar letar sig in genom fönstren och i vars ljus dammkorn utför en sävlig dans. Och lyfter man luren kommer man att få höra något man inte vill höra.
Magknipet på morgnarna innan man skulle till skolan. Rädslan som fanns där, den ofattbara ångesten. Hjärnan sorterar och filtrerar, hade man verkligen kunnat minnas de hemskaste upplevelserna, eller ens de tionde hemskaste upplevelserna, rent känslomässigt, gång på gång, hade det blivit outhärdligt. Därför sorterar vi, det är lättare att minnas det roliga, det glada, än det hemska.
Det finns inget manus.