• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • fultextad användarhandbok
    Carolatom07 skrev 2023-06-04 18:37:33 följande:
    Jag är okej med viss ironi och sarkasm, och ha inget emot att bli emotsagd på ett internetforum. Men vissa, främst på detta forum, verkar ha satt i system att försöka trycka ner folk vars åsikter och tankar de inte gillar.

Jag kunde önska att det fanns lite mer förståelse för de som inte haft det så lätt i livet (jag är en av dem). Även när jag skrivit inlägg som uppmanar till positivism och att tro på sig själv och sina möjligheter, har jag stött på hård patrull.

Som att man inte ska få vara positiv, livsbejakande, och se möjligheter. Det är det jag tycker är så tragiskt.
    Finns kanske de som förstår, men som väljer att feltolka eller dylikt. Fast oavsett är det bara att bemöta sådana personer med poesi och nonsens. Bejaka livet så som du känner att det ger dig något och njut av det.
  • Polyrytm
    Carolatom07 skrev 2023-06-04 15:50:44 följande:
    Ja, jag finner mentalt stöd i en tid jag växte upp, ska jag ärligt erkänna. Då jag inte gillar att det blivit så asocialt och att allt och mer och mer av de sociala kontakter folk har sker bara på internet. Jag saknar när man kunde ta kontakt med folk utan att ses som suspekt, när man kunde lära känna nya intressanta människor genom att prata med dem öga mot öga. Idag är det som att folk blivit så skraja och försiktiga att man inte vågar prata med varandra.

Och så denna internet-mobbning i vilket forum man än skriver, bittra människor som har ett trängande behov av att trycka ner och trycka till folk närhelst de ser sin chans.

Borde vi inte ha kommit längre år 2023 än att sänka oss till så låga nivåer?
    Jag håller med dig om mycket, du verkar bra och vettig, men i nästan varje inlägg ska du klaga på SD och folk som röstar på SD. Det är ändå en stor del av befolkningen som gör det.

Låt folk tycka som de vill istället. Du skriver ju själv att du inte gillar när folk trycker ner och trycker till andra. 

Jag saknar 90-talet också, kanske på grund av barndoms/ungdomsnostalgi, men samhället var enklare då, och på många sätt bättre.
  • flygrl
    Eurydike skrev 2023-05-28 20:29:11 följande:
    flygrl skrev 2023-05-28 18:37:47 följande:
    Vi får hoppas vetenskapen kan lösa det här! Som i Star Trek där teknologin verkligen står i människans och humanitetens tjänst andra arter inräknade. 🖖

I vår läsecirkel läste vi Binas historia av Maja Lunde och den var väldigt tänkvärd! Har för mig att den utspelar sig både i dåtid, nutid och framtid (då bina har dött ut och man pollinerar för hand) 🐝
    Låter så sorgligt. Vi behöver ju bina... 🍯🌺🐝
    Polyrytm skrev 2023-05-28 20:42:26 följande:

Jag skulle gärna gå en kurs i det där och ha egna kupor, men bara som en bisyssla.

😉
    Polyrytm skrev 2023-05-28 20:50:10 följande:

Jag skulle nog påstå att många insekter är framgångsrika i hur de bygger sina samhällen också. Vissa myror odlar svamp för att balansera koldioxid och liknande, och skapar ventilationssystem och grejer. 

På ett filosofiskt och andligt plan är det ingen större skillnad mellan myror och människor, tycker jag. I det stora hela så fungerar vi och är lika medvetna, relativt sett.

Myror är verkligen fascinerande. Dom utgör en väldigt stor andel av allt levande på Jorden.

Btw så tackar jag för ditt stöd till att bli statsminister. 👍🏿 Men jag har flera gånger ställt typ följdfrågor till dig i olika trådar men aldrig fått några svar. Jag bits inte utan är ju bara nyfiken.😉

Aniiee skrev 2023-05-28 20:58:08 följande:
    Gah, kryp ger mig the heebee-jeebees. Av någon anledning för småkryp mig alltid att tänkta på All Tomorrows nuförtiden.
    Har inte läst All Tomorrows. Är den läsvärd? 
    Aniiee skrev 2023-05-31 15:42:45 följande:

Jetlaaaaaaag!

Hej från andra sidan kontinenten! 

Kontinenten som i Europa söder om Öresund eller nån annan kontinent? 😮
    Carolatom07 skrev 2023-06-03 19:23:47 följande:

Fan vad jag saknar 90-talet. Känns som man kunde vara sig själv på ett annat sätt än idag. Jag vill ha en "revival".

Håller med för i slutet av 90-talet va jag mig själv i blöjor och gallskrek och så... 🍼👶🏽

Fast tror jag hoppar revivaln faktiskt. :P

--------------------------------------------- 

Nu ska jag försöka somna om igen.
    God natt & sweet dreams y'all! 😴💤✨🌛

• Carolatom07
    Polyrytm skrev 2023-06-04 20:30:28 följande:
    Jag håller med dig om mycket, du verkar bra och vettig, men i nästan varje inlägg ska du klaga på SD och folk som röstar på SD. Det är ändå en stor del av befolkningen som gör det.

Låt folk tycka som de vill istället. Du skriver ju själv att du inte gillar när folk trycker ner och trycker till andra. 

Jag saknar 90-talet också, kanske på grund av barndoms/ungdomsnostalgi, men samhället var enklare då, och på många sätt bättre.
    En anledning till att jag lämnade SD var att jag blev ännu mer utstött än jag redan var och förlorade några vänner som jag verkligen gillade och uppskattade. Som en markering att jag inte längre tillhör de där hatarna, som spammar ner kommentarsfält på facebook ex.vis och har en ofta grov och oförsonlig jargong.

• Freddie K

Let's crank it up, jao! Skrattande

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Allmighty Torsten)
    Freddie K skrev 2023-06-05 05:39:36 följande:

Let's crank it up, jao! Skrattande

It's too early in the morning, man! Skrikandes
  • Carolatom07
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-04 18:13:21 följande:
    Det är inget fel i att finna stöd i det. Jag ska förstås inte förringa dina upplevelser, känner du så så gör du. Jag tycker i min tur snarare att en del av det sociala bara har ändrat karaktär eftersom begrepp som irl, i riktiga livet, inte längre går att särskilja från det som sker på nätet. Åtminstone i viss mån. Mycket annat har också blivit uppkopplat och sker via nätet, så det är inte konstigt att en del sociala beteenden också gjort det. För egen del tycker jag att mycket sociala interaktioner sker öga mot öga.

Ja där har du klart en poäng, fast jag tror att man får tänka tvärtom där. Förr i tiden när internet inte var så stort så var det kanske mindre mobbning där, men ju mer det växer, desto mer mobbning hittar dit då också fler människor använder nätet. En del krigföring sker ju också via nätet, så det är klart att även mobbning hittar sina vägar dit. Det är ju väldigt småaktigt på det sättet att man inte behöver stå till svars för det man skriver eller gör mot andra. En klar otrevlig följd av det. Att vara lite ironisk eller retsam är nog helt okej emellanåt, men absolut inte att näthata eller mobba andra. Hjulet behöver inte uppfinnas för varje ny generation, men insikten att inte göra illa verkar behöva förstås av nästan varje ny individ.
    Kloka ord. Jag beundrar att du är så bra på att formulera dig, och även jag, som allmänt har blivit berömd av andra för att vara bra på det, blir ställd när jag läser dina mer poetiska/ filosofiska inlägg. Du kanske sysslar med poesi?

Precis, hur vi bör behandla varandra är något som ständigt måste upprepas. Annars kan otrevlighet, mobbning och hat växa och bli normaliserat (det har det ju i viss mån blivit idag). Framförallt detta med att inte sparka på den som redan ligger, som tyvärr också verkar blivit "populärt".

• Freddie K

Oj, jag är ledig två veckor nu. Vad gött! Skrattande

• Polyrytm
    flygrl skrev 2023-06-05 02:22:28 följande:
    Låter så sorgligt. Vi behöver ju bina... 🍯🌺🐝
    Polyrytm skrev 2023-05-28 20:42:26 följande:

Jag skulle gärna gå en kurs i det där och ha egna kupor, men bara som en bisyssla.

😉

Myror är verkligen fascinerande. Dom utgör en väldigt stor andel av allt levande på Jorden.

Btw så tackar jag för ditt stöd till att bli statsminister. 👍🏿 Men jag har flera gånger ställt typ följdfrågor till dig i olika trådar men aldrig fått några svar. Jag bits inte utan är ju bara nyfiken.😉

Aniiee skrev 2023-05-28 20:58:08 följande:
    Gah, kryp ger mig the heebee-jeebees. Av någon anledning för småkryp mig alltid att tänkta på All Tomorrows nuförtiden.
    Har inte läst All Tomorrows. Är den läsvärd? Kontinenten som i Europa söder om Öresund eller nån annan kontinent? 😮
    Carolatom07 skrev 2023-06-03 19:23:47 följande:

Fan vad jag saknar 90-talet. Känns som man kunde vara sig själv på ett annat sätt än idag. Jag vill ha en "revival".

Håller med för i slutet av 90-talet va jag mig själv i blöjor och gallskrek och så... 🍼👶🏽

Fast tror jag hoppar revivaln faktiskt. :P

--------------------------------------------- 

Nu ska jag försöka somna om igen.
    God natt & sweet dreams y'all! 😴💤✨🌛

Jag har inte glömt dig.😉  Men ja, jag är lite långsam i att svara ibland. Jag gillar kvinnor som bits, förresten. 
  • Freddie K

Nu blir det film. Antingen:"Life of Brian" eller:"Scary Movie.",

Svar på tråden Här är vi alla vänner.