• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • fultextad användarhandbok
    Carolatom07 skrev 2023-06-05 06:01:52 följande:
    Kloka ord. Jag beundrar att du är så bra på att formulera dig, och även jag, som allmänt har blivit berömd av andra för att vara bra på det, blir ställd när jag läser dina mer poetiska/ filosofiska inlägg. Du kanske sysslar med poesi?

Precis, hur vi bör behandla varandra är något som ständigt måste upprepas. Annars kan otrevlighet, mobbning och hat växa och bli normaliserat (det har det ju i viss mån blivit idag). Framförallt detta med att inte sparka på den som redan ligger, som tyvärr också verkar blivit "populärt".
    Tack så väldigt mycket för dina fina ord. jag sysslar gärna med texter av diverse slag, filosofi blandat med prosa blandat med nonsens, malplacerade texter och sådant som faller mig in.

Du har rätt i det, även fast jag önskar att jag kunde säga emot. Det är ju faktiskt så normaliserat att det är ett allmänt problem, med anmälningar, nedlagda utredningar med mera. Delvis kanske det är en produkt av millimeterrättvisa, också känt som millimeterförtryck eller jantelagen som den också kallas. själv tror jag att vi måste acceptera fler olikheter på olika plan i och med termodynamikens andra huvudsats, entropin ökar och därmed komplexiteten. Det kräver kanske mer komplexa lösningar, inte nödvändigtvis svåra, och där ingår inte destruktiva lösningar.

Utan att sväva iväg för mycket så vet jag hur mobbning kan kännas. Att bemöta det rationellt tror jag är svårt, eftersom allt vänds mot en. Det blir helt surrealistiskt till slut och så tror jag att man får försöka svara än konstigare. alla har sina metoder, hoppas jag.
  • Freddie K

Somtimes I feel like I don't have a partner. Sometimes I feel like my only friend is the city I live in. The city of cities. *Ylar*. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • flygrl
    Polyrytm skrev 2023-06-05 10:50:43 följande:
    Jag har inte glömt dig.😉  Men ja, jag är lite långsam i att svara ibland. Jag gillar kvinnor som bits, förresten. 

Va bra och ja, jag såg att du svarat mig i den ena tråden. Tack!
    Är förresten själv långsam med att svara ibland men försöker va noggrann med att ändå göra det till slut. 😊

Då är jag nog inte en tjej/kvinna i din smak för jag bits inte. 🤪

• flygrl
    Freddie K skrev 2023-06-05 13:34:54 följande:

Nu blir det film. Antingen:"Life of Brian" eller:"Scary Movie.",

Båda bra fast "Life of Brian" är nog smartare ändå imho. Som kristen tycker jag kanske den är ännu roligare.😊
    Vilken valde du, mr. Kruger? 😮
  • Polyrytm
    Freddie K skrev 2023-06-05 15:59:01 följande:

Somtimes I feel like I don't have a partner. Sometimes I feel like my only friend is the city I live in. The city of cities. *Ylar*. 

Bra låt.

Jag vill se dem live nån gång.
  • Polyrytm
    flygrl skrev 2023-06-05 21:30:38 följande:

Va bra och ja, jag såg att du svarat mig i den ena tråden. Tack!
    Är förresten själv långsam med att svara ibland men försöker va noggrann med att ändå göra det till slut. 😊

Då är jag nog inte en tjej/kvinna i din smak för jag bits inte. 🤪

Samma här, gillar inte lösa trådar. Lite lätt glömsk ibland bara...

Jag föredrar att bita själv, i nacken och kanske lår.

Du har många andra egenskaper som väger tyngre.😊
  • Polyrytm
    flygrl skrev 2023-05-28 15:51:56 följande:
    Ja, riktigt scary asså...usch som sagt... 🙁
    Polyrytm skrev 2023-05-28 09:08:41 följande:
    Jag räddade en nyckelpiga igår från att bli överkörd. Och en tvestjärt.

Sen på kvällen landade en annorlunda nyckelpiga på mig, helt andra färger än den vanliga. 

Finns mycket intressanta insekter. 😊

Oj, du är verkligen djurvän du. En bra egenskap! 😊

Fast tvestjärtar är inte så roliga ändå till skillnad från söta nyckelpigor. Va var det för färger på den där nyckelpigan?
    Jag har sett gula med svarta prickar och svarta med röda prickar utöver default-varianten röd med svarta prickar. 🐞

Finns mycket intressant i naturen värt kolla in, absolut! 😉

Tack.🙂  För det mesta iallafall. Det är svårt att leva utan att påverka andra varelser negativt i någon utsträckning...

Jag kan inte låta ett djur vara/släppa och gå vidare om jag ser att den är skadad eller sitter fast eller nåt. Oavsett insekt eller större.

Idag har jag hjälpt ut säkert 10 bromsar som flygit in i huset. Hatar de svinen egentligen, flyger runt och biter hårt som fan. Men de är så ynkliga när de sitter på insidan av fönstret haha.

Den nyckelpigan var nog ljusbrun/beige och gula prickar eller nåt sånt, minns inte riktigt. Har sett lite olika varianter. 
  • flygrl
    Polyrytm skrev 2023-06-06 02:05:49 följande:
    Samma här, gillar inte lösa trådar. Lite lätt glömsk ibland bara...

Jag föredrar att bita själv, i nacken och kanske lår.

Du har många andra egenskaper som väger tyngre.😊

Som vanligt vaknar man mitt i natten och då tittar man in här jue.🌛

Min katt brukar faktiskt nafsa mig i näsan då och då. Blir väckt så ibland haha.
    Men tja blir man uppkäkad av dig eller nöjer du dig med en skvätt blod...greve Dracula? Borde man ha bbq-sås bakom öronen istf YSL Black Opium? 🤔

Och va kan det va för egenskaper du har upptäckt då tro? 😮 😉

• flygrl
    Polyrytm skrev 2023-06-06 02:22:26 följande:
    Tack.🙂  För det mesta iallafall. Det är svårt att leva utan att påverka andra varelser negativt i någon utsträckning...

Jag kan inte låta ett djur vara/släppa och gå vidare om jag ser att den är skadad eller sitter fast eller nåt. Oavsett insekt eller större.

Idag har jag hjälpt ut säkert 10 bromsar som flygit in i huset. Hatar de svinen egentligen, flyger runt och biter hårt som fan. Men de är så ynkliga när de sitter på insidan av fönstret haha.

Den nyckelpigan var nog ljusbrun/beige och gula prickar eller nåt sånt, minns inte riktigt. Har sett lite olika varianter. 
    Aha, du är också här...
    Jomen som sagt är det en fin egenskap att bry sig om djur med. Jag är nog lite som du fast bromsar njae...dom hjälper jag gärna över till andra sidan so to say. Och jag äter kött...
    Fast jag kom på...bromsar bits och suger blod...som du? 😮

Kul med alla olika varianter av nyckelpigor. Söta är dom men kan nypas med. 🐞
    Hur mår hönan förresten?
Svar på tråden Här är vi alla vänner.