• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K

Sitter och jobbar lite.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • fultextad användarhandbok

Jag tror på midsommarens förlösande kraft, regnets hugsvala och solens vederkvickelse. Sol och jord, i trolsk symbios då allt kan hända. Hoppets horisont i din blick, längtans ursinne i din röst, kärlek till livet i dina händers tröst.

Jag tror på hembygdens hymn och ära, dess själ som genljuder i hjärtats slag. Havets trevande fingrar och vindens fria famn, skeppet som vänder åter till dess trygga hamn.

Jag tror på livets hyllning, insekt och människa, alla yngel och barn i alltets oändliga garn. 

Hoppas att ni har haft en trevlig midsommar, det har jag!

• flygrl
    Freddie K skrev 2023-06-23 12:59:40 följande:
    Tack, det värmer när du säger så! Hjärta.

Nej, livet är f*n inte lätt. Du om någon vet ju det tyvärr.

Ja, den har jag skrivit. Det är många år sen nu. 

Jag är tyvärr fast här. Har liksom ingen att åka till. Skäms

Det är ärligt menat. Jag skriver inte sånt jag inte menar. 😉
    Livet är inte lätt för nån av oss, Freddie K. Jag inser jag är väldigt priviligierad som har en stor familj som håller ihop och som jag kan känna trygghet hos. Det är ingen självklarhet förstår jag när jag läser det du skriver. Beklagar du inte har nån att fira midsommar med. :/

Men den där låten asså. Du sa den inte va så värst bra men jag tycker den är väldigt bra faktiskt. Så sorglig, så vacker. Bra text, väldigt vacker melodi och du sjunger refrängen så bra. Du har en vacker sångröst vet du det?! 👍🏿
    Tårarna kommer när jag lyssnar på den, jag svär.

Hoppas det är ok jag lägger upp din låt här: 

">

👍🏿
    😉❤️

• flygrl
    Anonym (The owl) skrev 2023-06-18 19:11:13 följande:
    Varsågod! 
    Det gör det Skrattande
    😉
  • flygrl
    Mortiscia80 skrev 2023-06-17 22:42:32 följande:
    Jag får rapportera sedan hur det går ;) Än så länge verkar folien funka!

Ja han är snygg den där Keith!  // Hjärta Brad Paisley och Tim McGraw är två killar som också har en del bra låtar :) Klart du ska vidga dina musikaliska vyer!
    Hoppas du lyckats hålla fåglarna borta nu då! 😉

Jag vidgar gärna mina musikaliska vyer. Bra musik är bra musik helt enkelt. Fast jag har faktiskt lyssnat på lite country till och från. Men lyssnar gärna på mer så tack för tipsen! 😊
  • flygrl
    Eurydike skrev 2023-06-18 18:04:21 följande:
    Precis! Det är vackra, men mörka sagor. Ja, det var Orfeus som fallerade och det finns många intressanta tolkningar av sagan.

Jag har tyvärr bara varit på Fjäderholmarna, men skulle gärna utforska Sthlms skärgård mer. Däremot har jag varit ganska mycket i Göteborgs skärgård, bland annat på Brännö som det finns en gammal låt om (Dans på Brännö brygga).

Tack så mycket! Hoppas du också får kul 🙏😎🌼
    Jo, mörka sagor. Särskilt Orfeus & Eurydike. Så sorglig! 😔
    Är det en saga som betyder mycket för dig mtp användarnamnet och att du nämner olika intressanta tolkningar av den?

Sthlms skärgård är stor och nog värd utforska. Göteborg har jag aldrig vart men skulle villa, inte bara för skärgården utan också för det bl.a. är där mr. Kruger bor. 😉
  • flygrl
    Aniiee skrev 2023-06-18 18:18:02 följande:
    Utö med sitt värdshus och Norröra där Saltkråkan spelades in är värda besök, men min "hemliga pärla" är Svartsö. Bästa strömmingen i Stockholm får man på Svartsö Krog.
    Trevliga tips. Tack (säger även jag). 😊
    Va det förresten i USA du va nyligen?
  • Mortiscia80
    flygrl skrev 2023-06-24 18:35:25 följande:
    Hoppas du lyckats hålla fåglarna borta nu då! 😉

Jag vidgar gärna mina musikaliska vyer. Bra musik är bra musik helt enkelt. Fast jag har faktiskt lyssnat på lite country till och från. Men lyssnar gärna på mer så tack för tipsen! 😊
    Ja! Faktiskt :) Folien håller på att trasas sönder av vinden så nu måste jag verkligen hitta mina riktiga fågelskrämmor. I värsta fall tillverka några tillfälliga. Satte om nätet i ena hörnet också så där är det iaf tilltäppt.

Alltid kul att hitta något nytt som är bra! :D
  • flygrl
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-18 20:04:14 följande:

Det har varit varmt och soligt, varit ute större delen av dagen. Turister har hittat så klart, kommer fler över midsommar. De flesta är helt trevliga. Se till att klä midsommarstången fint, samla sju sorters blommor om ni kan. De ska samlas med vänster hand och samtidigt ska man klättra baklänges över sju gärdsgårdar och så ska man vara helt tyst under tiden. Det första kan ju även ni högerhänta göra, det andra kan bli svårt om det inte finns tillräckligt med gärdsgårdar. Det tredje går nog att uppfylla även om någon skulle tilltala en. För övrigt är det intressant att det heter midsommar på svenska men juhannus på finska som då hänvisar till Johannes döparens dag, men lokalt på sina håll heter det även mittumaari med ett par varianter på det. Midsommar betyder väl mittsommar, mitt i sommaren, skulle man översätta det blir det keskikesä, men jag tror att mittumaari kan vara ett inlån kanske.

Sju sorters sten och fem sorters vatten, nåja ja, jag vet inte jag. Kanske att även det skulle kunna fungera. Jaha, det var lite tankar i kvällen, hoppas att ni har det bra.

Jag har fått hjälp fläta en midsommarkrans att bära på huvudet men dom där 7 sorters blommorna ska man väl lägga under kudden eller hur? 🌸🌼🌺

Katolik som jag är känner jag till att midsommar förknippas med Johannes döparen men midsommar är ändå det jag tänker mest på den här helgen. Svensk som jag är (vill va iaf!).

Såg i Wikipedia att midsommardagen är typ finländska flaggans dag så allt gott till det då! 🇫🇮

fultextad användarhandbok skrev 2023-06-24 16:30:04 följande:

Jag tror på midsommarens förlösande kraft, regnets hugsvala och solens vederkvickelse. Sol och jord, i trolsk symbios då allt kan hända. Hoppets horisont i din blick, längtans ursinne i din röst, kärlek till livet i dina händers tröst.

Jag tror på hembygdens hymn och ära, dess själ som genljuder i hjärtats slag. Havets trevande fingrar och vindens fria famn, skeppet som vänder åter till dess trygga hamn.

Jag tror på livets hyllning, insekt och människa, alla yngel och barn i alltets oändliga garn. 

Hoppas att ni har haft en trevlig midsommar, det har jag!

Ditt språk är magiskt! Verkligen! 😮
    Min midsommarafton blev trevlig. Bra att din blev det med. 😊

Svar på tråden Här är vi alla vänner.