• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    flygrl skrev 2023-06-24 21:39:55 följande:

Säger man inte nåt i stil med "mitt hem är min borg"? 😉

Hjärngympa, visst ja man får instruktioner medans man dansar. Väldigt speciellt. Men kul kan jag tänka mig.
    Ja, kanske ska jag vidga mina vyer på dansens område med. 😊

Haha kan du ge dig på! :D

Du skulle kunna gå på ett par testa på-pass till hösten :) Då kör man igång med nybörjarkurserna igen. Då vet du iaf vad du tycker om det, om det är något att fortsätta med eller iaf en erfarenhet rikare.
  • Freddie K
    flygrl skrev 2023-06-24 18:18:11 följande:

Det är ärligt menat. Jag skriver inte sånt jag inte menar. 😉
    Livet är inte lätt för nån av oss, Freddie K. Jag inser jag är väldigt priviligierad som har en stor familj som håller ihop och som jag kan känna trygghet hos. Det är ingen självklarhet förstår jag när jag läser det du skriver. Beklagar du inte har nån att fira midsommar med. :/

Men den där låten asså. Du sa den inte va så värst bra men jag tycker den är väldigt bra faktiskt. Så sorglig, så vacker. Bra text, väldigt vacker melodi och du sjunger refrängen så bra. Du har en vacker sångröst vet du det?! 👍🏿
    Tårarna kommer när jag lyssnar på den, jag svär.

Hoppas det är ok jag lägger upp din låt här: 

">

👍🏿
    😉❤️

Det vet jag att du inte gör, mon ami. {#emotions_dlg.flower}.

Jag klarar mig gott ändå. Kan tycka att det är skönt att vara ensam med.

Tack, men det är inte jag som sjunger refrängen. Kanske därför den är så bra.  Tungan ute
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Back to life. Back to reality. However do you want me? However do you need me? *Ylar*.

• Eurydike
    flygrl skrev 2023-06-24 18:45:02 följande:
    Jo, mörka sagor. Särskilt Orfeus & Eurydike. Så sorglig! 😔
    Är det en saga som betyder mycket för dig mtp användarnamnet och att du nämner olika intressanta tolkningar av den?

Sthlms skärgård är stor och nog värd utforska. Göteborg har jag aldrig vart men skulle villa, inte bara för skärgården utan också för det bl.a. är där mr. Kruger bor. 😉

Ja, den betyder nog mycket för mig på sätt och vis. Efter separationen från mitt ex (för ett år sedan) kändes det som om jag varit nere i dödsriket och vänt.

Men jag tycker om tolkningen att Eurydike varken är död eller levande, förrän Orfeus ser henne som död. Den är väldigt intressant och kan tolkas som att man är den andra människor ser en som och inte den man vill vara (eller kanske är) innerst inne. Men den kan också tolkas som att man kan återuppstå om ingen upptäcker att man är död.

Båda budskapen är problematiska på olika vis, men själv har jag satsat på att smyga upp ur dödsriket igen utan att någon märker det 🤫 Tror jag har lyckats återuppstå snart 😉

Jag ska se till att utforska Stockholms skärgård mer! Det vore synd att inte göra det nu när jag har fått så många bra tips här i tråden 😊 Jag och mr. Kruger ska utforska den skärgården snart! 🦀

Har du några fiktiva karaktärer som varit betydelsefulla för dig?

• RaYzLeR

Det var inte samma sak att komma tillbaka till Flashback igen. Det har kommit en massa nya medlemmar, och dom gamla har jag tappat kontakten med.

Två personer fick jag kontakt med iallafall, det var kul. 😃

• Eurydike
    RaYzLeR skrev 2023-06-25 20:47:30 följande:

Det var inte samma sak att komma tillbaka till Flashback igen. Det har kommit en massa nya medlemmar, och dom gamla har jag tappat kontakten med.

Två personer fick jag kontakt med iallafall, det var kul. 😃

Hallå där! Kul att se dig här igen 🥳 Vad synd! Du som hade längtat så, men det kanske blir samma sak om du ger det lite tid? Då kanske du lär känna de nya medlemmarna också 🤩 Annars får du stå med en fot på Familjelivs och en fot på Flashbacks planhalva så länge 😉
  • RaYzLeR
    Eurydike skrev 2023-06-25 20:56:25 följande:
    Hallå där! Kul att se dig här igen 🥳 Vad synd! Du som hade längtat så, men det kanske blir samma sak om du ger det lite tid? Då kanske du lär känna de nya medlemmarna också 🤩 Annars får du stå med en fot på Familjelivs och en fot på Flashbacks planhalva så länge 😉
    Det är nog en vanesak. Jag har ju varit avstängd i nästan 7 månader på Flashback, och folk kommer och går, så det hinner hända mycket förändringar på 7 månader.

Nu har jag ju vant mig vid Familjeliv också, så jag kommer att stanna kvar här med.

Det finns positiva sidor med både Familjeliv och Flashback. 🤗
  • Freddie K

Jag har precis köpt en ny dator och alla mina bokmärken var sparade. Är inte det konstigt?

Svar på tråden Här är vi alla vänner.