• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • flygrl
    Mortiscia80 skrev 2023-06-24 18:48:39 följande:
    Ja! Faktiskt :) Folien håller på att trasas sönder av vinden så nu måste jag verkligen hitta mina riktiga fågelskrämmor. I värsta fall tillverka några tillfälliga. Satte om nätet i ena hörnet också så där är det iaf tilltäppt.

Alltid kul att hitta något nytt som är bra! :D
    Bra att du befäster ditt uterum. 😉
    Utan musik kan jag deffo inte leva så tips uppskattas verkligen! När jag ibland säger jag är en hiphop-tjej betyder det verkligen inte jag enbart gillar rap/hiphop. Finns så mycket annat som är bra med. Metal, klassiskt, opera, country, jazz, reggae osv. 🎼
    Square dance ser kul ut btw. På tal om country alltså. 🤠
  • Mortiscia80
    flygrl skrev 2023-06-24 19:13:49 följande:
    Bra att du befäster ditt uterum. 😉
    Utan musik kan jag deffo inte leva så tips uppskattas verkligen! När jag ibland säger jag är en hiphop-tjej betyder det verkligen inte jag enbart gillar rap/hiphop. Finns så mycket annat som är bra med. Metal, klassiskt, opera, country, jazz, reggae osv. 🎼
    Square dance ser kul ut btw. På tal om country alltså. 🤠
    Hehe jaa det är mitt område som inte ska inkräktas på av fjäderfän! Det blir liksom mer "min" plats om jag slipper fågelbesök.

Jag tycker du ska testa square dance :) Rolig hjärngympa samtidigt som man rör på sig en massa! I dina trakter lär det finnas en hel del klubbar att välja mellan och hur många danser som helst i närtrakten.
  • Polyrytm
    Aniiee skrev 2023-06-23 18:51:33 följande:

Glad midsommar allihopa. 

Jag har i rask takt sett minidolumentärer om om valjaktsbåten Essex, en grupp amerikanska nybyggare som kallas Donner-sällskapet och rugbylaget som kraschade i Anderna. Vad de har gemensamt? De vände sig till kannibalism för att överleva. 

Goda vänner på middag...
  • Polyrytm
    flygrl skrev 2023-06-23 12:58:47 följande:
    Finns som sagt ett svar till dig lite längre bak i tråden med musiklänk i bla.
    Och man kan inte pm:a dig. Inte jag iaf. 😉
    Ska spana in.

Jag kan prova att pm:a dig då. pörsonal messidj
  • flygrl
    Mortiscia80 skrev 2023-06-24 19:21:05 följande:
    Hehe jaa det är mitt område som inte ska inkräktas på av fjäderfän! Det blir liksom mer "min" plats om jag slipper fågelbesök.

Jag tycker du ska testa square dance :) Rolig hjärngympa samtidigt som man rör på sig en massa! I dina trakter lär det finnas en hel del klubbar att välja mellan och hur många danser som helst i närtrakten.

Säger man inte nåt i stil med "mitt hem är min borg"? 😉

Hjärngympa, visst ja man får instruktioner medans man dansar. Väldigt speciellt. Men kul kan jag tänka mig.
    Ja, kanske ska jag vidga mina vyer på dansens område med. 😊

• flygrl
    Polyrytm skrev 2023-06-24 20:39:32 följande:
    Ska spana in.

Jag kan prova att pm:a dig då. pörsonal messidj
    Gör det vetja! 
    Ska kolla mina pm då. 😊
  • Aniiee
    flygrl skrev 2023-06-24 18:47:41 följande:
    Trevliga tips. Tack (säger även jag). 😊
    Va det förresten i USA du va nyligen?
    Any time. 

Japan. 

Där finns för övrigt en saga delvis lik den om Orfeus och Eurydike, berättelsen om Izanagi och Izanami. 
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Aniiee

Trollet sitter vid sin vägg
    Kammar ut sitt silverskägg 
    Ropar vid sin gråa häll
    "Liten kind, kom hit ikväll
    Dig vill jag lova
    Under guldås sova"

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • fultextad användarhandbok
    flygrl skrev 2023-06-24 19:05:07 följande:

Jag har fått hjälp fläta en midsommarkrans att bära på huvudet men dom där 7 sorters blommorna ska man väl lägga under kudden eller hur? 🌸🌼🌺

Katolik som jag är känner jag till att midsommar förknippas med Johannes döparen men midsommar är ändå det jag tänker mest på den här helgen. Svensk som jag är (vill va iaf!).

Såg i Wikipedia att midsommardagen är typ finländska flaggans dag så allt gott till det då! 🇫🇮

fultextad användarhandbok skrev 2023-06-24 16:30:04 följande:

Jag tror på midsommarens förlösande kraft, regnets hugsvala och solens vederkvickelse. Sol och jord, i trolsk symbios då allt kan hända. Hoppets horisont i din blick, längtans ursinne i din röst, kärlek till livet i dina händers tröst.

Jag tror på hembygdens hymn och ära, dess själ som genljuder i hjärtats slag. Havets trevande fingrar och vindens fria famn, skeppet som vänder åter till dess trygga hamn.

Jag tror på livets hyllning, insekt och människa, alla yngel och barn i alltets oändliga garn. 

Hoppas att ni har haft en trevlig midsommar, det har jag!

Ditt språk är magiskt! Verkligen! 😮
    Min midsommarafton blev trevlig. Bra att din blev det med. 😊

Det stämmer! Prova fast nästa midsommar om du vill och se om magin slår in.

Ja midsommar och även andra högtider är som de är, de färgas av kultur och gamla anor och seder som vävs in i dem. Ljus och fruktsamhet är en förutsättning för livet, så vi firar dem på lite olika vis, även om grundtankarna nog är liknande eller rentav samma. Jag känner inte alls till det där med Johannes döparen mer än etymologin bakom ordet.

Tack så väldigt mycket! Den stolta flaggan hissades i går och vajade fint i sommarvinden, vit och blå, precis som jag, i mitt hjärta. Jag glömde visst av att ni har er nationaldag den sjätte juni, så jag får gratulera i efterskott till den!

Alltid trevligt att kunna sprida någon sorts inspiration eller god känsla. Midsommar är kanske den bästa högtiden på året. Förutom den viktigaste, min födelsedag då alltså, nåja det där sista var ett skämt så klart. Det var trevligt att läsa att du hade en bra midsommar!
  • fultextad användarhandbok
    flygrl skrev 2023-06-24 18:18:11 följande:

Det är ärligt menat. Jag skriver inte sånt jag inte menar. 😉
    Livet är inte lätt för nån av oss, Freddie K. Jag inser jag är väldigt priviligierad som har en stor familj som håller ihop och som jag kan känna trygghet hos. Det är ingen självklarhet förstår jag när jag läser det du skriver. Beklagar du inte har nån att fira midsommar med. :/

Men den där låten asså. Du sa den inte va så värst bra men jag tycker den är väldigt bra faktiskt. Så sorglig, så vacker. Bra text, väldigt vacker melodi och du sjunger refrängen så bra. Du har en vacker sångröst vet du det?! 👍🏿
    Tårarna kommer när jag lyssnar på den, jag svär.

Hoppas det är ok jag lägger upp din låt här: 

">

👍🏿
    😉❤️

Ursäkta inpasset här, men är en av de där killarna i videon användaren Freddie K? Är det privat är det ju bara att lämna frågan. Hur som så var den riktigt snitsig! Kreativt också att kunna vända något som känns jobbigt till att göra något av det, som musik i det här fallet. Det är imponerande.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.