• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Aniiee

Jag har flyttat min RGB-ledfyllda dator från golvet upp på skrivbordet. Jag kan inte bestämma mig om det var en bra eller dålig idé.

Hej, alla glada! Hoppas nu har det bra och mår därefter. Själv är jag döende i pollenallergi.

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-05-08 08:25:31 följande:
    Faktiskt...låter som du haft ett hårt leverne 😅
    Actually I have. Hälften hade varit nog. :-P.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • fultextad användarhandbok
    Eurydike skrev 2025-05-07 17:14:51 följande:
    Ja, jag föredrar kontraster framför slätstruket, även om kontrasterna kan ge en både ångest, sömnlöshet och huvudvärk. Nu minns jag bara det roliga 👻
    Som en sann konstnärssjäl och vinnare. Du vågar leva och låter det som är roligt och trevligt trumfa dess kontraster. Det är en styrka som som heter duga.
    Eurydike skrev 2025-05-07 17:22:32 följande:
    Haha, ja jag har lärt mig något litet ord här och där! Ruska minns jag också, men det är fel årstid för att slänga sig med det ordet nu 🍁 Jag läste Skuggan av Hjalmar Söderberg. En drömsk och svårtolkad novell. Och med hjälp av läslampan började jag läsa Processen av Kafka. På sista tiden har jag läst om många gamla klassiker av någon anledning. Har du läst något? Att läsa lugnt, innan man sätter punkt och sover tungt låter bra det ☺️
    Det stämmer helt på pricken, gott minne du har! Råddigågga är nog ett ord ni inte använder heller, finns många fler. Det var en enda röra, helt stökigt, ungefär så. Alternativt bara helt råddigt. Ja där har du att läsa, och har haft. En del noveller får man tänka över en stund innan de börjar utkristallisera sig. Kafka var en helt fenomenal författare! Amerika var nog den senaste boken jag läste av honom. Jag har läst Katter och meningen med livet av John Gray, en filosofisk bok. Och så har jag läst en kort bok av Stephen King som heter Raseri. 
  • burleskburkläsk
    Eurydike skrev 2025-05-07 17:22:32 följande:
    Ruska
    Ruska tupp? 😅
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-05-09 15:44:42 följande:
    Actually I have. Hälften hade varit nog. :-P.
    Hälften är för mycket rent av! 🙈
    burleskburkläsk skrev 2025-05-09 18:37:57 följande:
    Ruska tupp? 😅
    Nä, det kanske är en metafor för något annat, men det betyder den delen av hösten då färgprakten infinner sig och löven går från gröna till gula, orange och röda.
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-05-09 18:48:49 följande:
    Nä, det kanske är en metafor för något annat, men det betyder den delen av hösten då färgprakten infinner sig och löven går från gröna till gula, orange och röda.
    Än en gång lär vi varandra om lite allt möjligt! 😉
    burleskburkläsk skrev 2025-05-09 19:10:46 följande:
    Än en gång lär vi varandra om lite allt möjligt! 😉
    Informationsutbyte, alltid bra att kunna ta fram lite kunskaper vid behov!
  • burleskburkläsk
    fultextad användarhandbok skrev 2025-05-09 19:27:40 följande:
    Informationsutbyte, alltid bra att kunna ta fram lite kunskaper vid behov!
    Ja precis, även ruska tupp...fast man inte använder det i tal...aldrig hört iaf...
Svar på tråden Här är vi alla vänner.