• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-05-06 06:56:05 följande:
    Hahahaha! 🥳
    :-P. Vi kanske ska hålla oss ifrån spanska då min är rätt kass! Haha. Hur är läget annars då?
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-05-06 06:57:27 följande:
    :-P. Vi kanske ska hålla oss ifrån spanska då min är rätt kass! Haha. Hur är läget annars då?
    ...och min är säkert obefintlig...

Jodå det är bra tack, själv då? 😃
  • Freddie K

Jo, tack. Det är bara bra. Jag jobbar och står i.

• burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-05-06 07:02:03 följande:

Jo, tack. Det är bara bra. Jag jobbar och står i.

Härligt, det låter gott det! 😃
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-05-06 07:27:49 följande:

I'm off to work!

Kör hårt! 💪
  • fultextad användarhandbok
    Anonym (Förgiftad) skrev 2025-05-06 00:49:34 följande:

Hur viktiga skulle ni säga sociala normer är? 

idag blev folk arga på mig

det har aldrig hänt förut

jag jobbade inte på hårt nog, får inget gjort i grupparbetet, fastnar på saker hela tiden trots att jag frågat om hjälp

därav irritationen riktad mot mig - killen förstod inte vad fan jag håller på med

:/

Det fick mig att gråta på lunchen och jag stängde in mig på toan. Det stör mig så mycket att jag reagerar så starkt på välbefogade frågor. Jag borde inte få ångest av att någon blir arg på mig. nu känns det dock ännu svårare att fråga om hjälp när man blir gruppens syndabock.

Du uppfattade dig som gruppens svaga länk. Då kan gruppen reagera som i ditt fall, med irritation eller rent av bortstötande. Eller så kan den reagera med att hjälpa och göra dig till en starkare länk. Ser vi på en större grupp, som vi kallar för samhälle, så väljer vi ofta det senare alternativet. Att stötta och hjälpa varandra, för att tillsammans nå styrka. Det är inget fel att be om hjälp, eller att inte förstå allting bara så där rakt av. Istället uppvisar du ju en vilja att förstå genom att fråga. Du hade kunnat strunta i alltihop, men du försöker, och det är också starkt. Kom ihåg det, om du läser detta, och lykka till i fortsättningen! Ta hand om dig!
  • Freddie K

Jag måste lära mig att spela banjo. Många brudar på den. :-P.

• Eurydike
    Freddie K skrev 2025-05-07 14:36:25 följande:

Jag måste lära mig att spela banjo. Många brudar på den. :-P.

Snoddas spelade ju på sitt handklaver och jag har för mig att han fick många brudar. Då kanske banjo funkar det med 👌

">

• Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2025-05-05 23:05:52 följande:
    Bra, det var som det skulle! Ibland kan man nog unna sig lite, annars kan det lätt bli lite slätstruket. Att ha kul är mycket värt.
    Ja, jag föredrar kontraster framför slätstruket, även om kontrasterna kan ge en både ångest, sömnlöshet och huvudvärk. Nu minns jag bara det roliga 👻
Svar på tråden Här är vi alla vänner.