• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Anonym (Förgiftad)

Hur viktiga skulle ni säga sociala normer är? 

idag blev folk arga på mig

det har aldrig hänt förut

jag jobbade inte på hårt nog, får inget gjort i grupparbetet, fastnar på saker hela tiden trots att jag frågat om hjälp

därav irritationen riktad mot mig - killen förstod inte vad fan jag håller på med

:/

Det fick mig att gråta på lunchen och jag stängde in mig på toan. Det stör mig så mycket att jag reagerar så starkt på välbefogade frågor. Jag borde inte få ångest av att någon blir arg på mig. nu känns det dock ännu svårare att fråga om hjälp när man blir gruppens syndabock.

• Eurydike
    Anonym (Förgiftad) skrev 2025-05-06 00:49:34 följande:

Hur viktiga skulle ni säga sociala normer är? 

idag blev folk arga på mig

det har aldrig hänt förut

jag jobbade inte på hårt nog, får inget gjort i grupparbetet, fastnar på saker hela tiden trots att jag frågat om hjälp

därav irritationen riktad mot mig - killen förstod inte vad fan jag håller på med

:/

Det fick mig att gråta på lunchen och jag stängde in mig på toan. Det stör mig så mycket att jag reagerar så starkt på välbefogade frågor. Jag borde inte få ångest av att någon blir arg på mig. nu känns det dock ännu svårare att fråga om hjälp när man blir gruppens syndabock.

Jag tänker att det är skillnad på kritik och att någon är elak. Välformulerad kritik kan få en att växa och i ett grupparbete kan det bli lite skav då det är olika tankar och åsikter som ska samsas och betygsättas som en gemensam uppgift. Däremot är det aldrig okej att uttrycka det på ett elakt sätt. Försök att torka tårarna och samla ny energi! Se till att prioritera grupparbetet så du själv är nöjd med din insats. Att få ångest av att någon blir arg är naturligt, men låt det rinna av dig och använd det som bränsle istället. Torka tårarna nu fina du 💜
  • Anonym (Förgiftad)
    Eurydike skrev 2025-05-06 01:02:27 följande:
    Jag tänker att det är skillnad på kritik och att någon är elak. Välformulerad kritik kan få en att växa och i ett grupparbete kan det bli lite skav då det är olika tankar och åsikter som ska samsas och betygsättas som en gemensam uppgift. Däremot är det aldrig okej att uttrycka det på ett elakt sätt. Försök att torka tårarna och samla ny energi! Se till att prioritera grupparbetet så du själv är nöjd med din insats. Att få ångest av att någon blir arg är naturligt, men låt det rinna av dig och använd det som bränsle istället. Torka tårarna nu fina du 💜

Tack fina du för att du svarar såhär sent, förväntade mig inte ens något svar. Det uttrycktes inte på ett elakt sätt men jag fick panik när frågorna kom för jag skämdes så mycket vilket jag egentligen inte ville göra för det är så destruktivt att skämmas men då gick allt väldigt fort. Jag instämde i allt han sa och sa att det var dåligt gjort av mig - som vanligt. Jag bara kastade ut mig en massa ord och svar på frågor och påtalanden som saknad närvaro på vissa moment samt att jag fastnat på uppgiften.

jag tror allt det här beror på

att Min hjärna fungerar inte alls som den ska. Är förgiftad. För Jag får huvudvärk när jag ska arbeta.

Men nu plötsligt reagerar jag jättemycket och får jättemycket ångest av en sån liten händelse vilket irriterar mig. Tror dock inte det är tankarna egentligen som framför allt orsakar min ångest utan kanske att det är något biologiskt i kroppen som gör mig väldigt känslig för stress och ångest. :/

• Eurydike
    Anonym (Förgiftad) skrev 2025-05-06 01:11:35 följande:

Tack fina du för att du svarar såhär sent, förväntade mig inte ens något svar. Det uttrycktes inte på ett elakt sätt men jag fick panik när frågorna kom för jag skämdes så mycket vilket jag egentligen inte ville göra för det är så destruktivt att skämmas men då gick allt väldigt fort. Jag instämde i allt han sa och sa att det var dåligt gjort av mig - som vanligt. Jag bara kastade ut mig en massa ord och svar på frågor och påtalanden som saknad närvaro på vissa moment samt att jag fastnat på uppgiften.

jag tror allt det här beror på

att Min hjärna fungerar inte alls som den ska. Är förgiftad. För Jag får huvudvärk när jag ska arbeta.

Men nu plötsligt reagerar jag jättemycket och får jättemycket ångest av en sån liten händelse vilket irriterar mig. Tror dock inte det är tankarna egentligen som framför allt orsakar min ångest utan kanske att det är något biologiskt i kroppen som gör mig väldigt känslig för stress och ångest. :/

Det kan vara svårt att formulera sig när man upplever att man blir kritiserad! Hjärnan går in i försvarsläge och saker kan upplevas som värre än vad de egentligen är. Försök att skilja på vad du gör (hur du presterar) och vem du är (dig som person). Om du får huvudvärk när du ska arbeta så kan det vara värt att fundera på vad det beror på. Sitter du kanske med uppgifter för länge åt gången eller vid fel tid på dygnet så du blir utmattad? Annars kan det absolut ha biologiska förklaringar. Det finns mycket som försämrar koncentrationsförmågan och/eller gör en känsligare för ångest och stress. Nu får jag önska dig god natt så länge och jag håller tummarna för att du lyckas ta nya tag med grupparbetet!
  • Freddie K
    Freddie K skrev 2025-05-06 03:57:57 följande:

Yo soy el diablo! .

Demon
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-05-06 03:58:41 följande:
    Demon
    Tu Conoces El Diablo?
  • Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-05-06 06:38:10 följande:
    Tu Conoces El Diablo?
    Si. El diablo es mi amigo. .
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • burleskburkläsk
    Freddie K skrev 2025-05-06 06:52:23 följande:
    Si. El diablo es mi amigo. .
    Hahahaha! 🥳
Svar på tråden Här är vi alla vänner.