Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Mortiscia80 skrev 2022-07-02 07:56:12 följande:
    Haha jaa gör det :D Det är så vi får in nya ord i språket. Såg ett barnprogram för några år sen och en flicka hade hittat på ordet nysnödig, så himla bra! Man vet exakt vad det betyder och det finns såvitt jag vet inget annat ord för den känslan.
    Jo, haha. Jag har ju hittat på några ord i alla fall! . Ja, nysnödig är ett bra ord!
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K

Yo! Får jag dela med mig av en skräcknovell? .

• Freddie K
    Monsieur Venus skrev 2022-07-02 21:42:22 följande:
    Jag vill gärna läsa! Ska i så fall se till att läsa den innan jag ska sova, bara för att plåga mig själv lite Spöke
    Här kommer den. Bara för dig! .

Mannen på altanen

Jag och Kenny skulle till vår kompis Christopher som bodde i Mölndal. Vi skulle ha grabbkväll så jag hade fixat lite dricka till oss. När vi hade kommit dit så bjöds det på mat. Vi satt och pratade medan vi åt den här underbara lasagnen som han hade lagat. Efter att vi hade ätit, så var det dags att plocka fram drickat och korten. Vi satt och spelade och drack. Vi drack inte så ofta, men nu kände vi för det. Efter att ha spelat en stund, åkte jag ut, så jag gick ut på altanen för att ta en cigg. Jag tände den. Åh, så gott det var med en cigg nu! Efter att ha stått och rökt en stund, gick det förbi en man. Han såg lite halvsjaskig ut.?Hej?, sa han. ?Hej?, sa jag. ?Gott med en kall öl så här i sommarvärmen?, frågade han. Jag tog en slurk. ?Jo, det är det väl?, sa jag. Han nickade och tände sin pipa. Vi stod och pratade en stund, sen gick han vidare. Efter att jag hade rökt klart, gick jag in och vi fortsatte att spela. Jag berättade för de andra om mannen jag hade mött. ?Hade han långt hår med en grön keps på huvudet, rökandes en pipa?, hade Christopher frågat. ?Ja, precis?, hade jag sagt. ?Då kan jag berätta för dig att han har varit död i femton år?, hade Christopher sagt. Både jag och Kenny satt som förstenade. ?Han brukar gå förbi här?, fortsatte Christopher. Han hade inte vetat om den här mannen förrän hans pappa hade berättat om honom. ?Och så håller du dig borta ifrån altanen?, hade han sagt. Efter en stund sa han:? Han går förbi här varje dag. Det är som att han letar efter något?. Det gick en rysning genom min kropp. Vi fortsatte att spela, men jag glömmer aldrig den kvällen jag pratade med en död man.

• Freddie K
    Monsieur Venus skrev 2022-07-03 11:58:12 följande:
    Wohoo! Tack! Jag sparar den till spöktimmen och läser den inatt innan jag ska sova. Det ska bli spännande! Spöke
    Varsågod! . Hoppas den faller dig i smaken!
  • Freddie K

Some days don't come easy. Some days don't come hard and some days don't come at all and these are the days that never end. *Ylar*.

• Freddie K

Tänk vad möe skit man hittar på internet bara man letar. Att söka på internet är som att gräva i en mulltoa!

• Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-07-03 18:43:15 följande:
    Ja man ska inte gräva för djupt....
    Nej, verkligen inte. :-P.
  • Freddie K
    Monsieur Venus skrev 2022-07-04 00:33:37 följande:

Freddie K: Nu har jag läst skräcknovellen! Den var lite lagom vardagskuslig och jag hoppas verkligen att jag inte får syn på någon halvsjaskig man med långt hår och grön keps här i lägenheten. Om jag känner minsta lilla rök från en pipa, så kommer jag att fly ut genom fönstret. Tur att jag bara bor på andra våningen Flört

Javisst, var den. . Hoppas du kunde sova sen då.
  • Freddie K

Är det någon som har fått skatteåterbäringen än? Jag har inte fått min! Brukar man inte få den vid midsommar?

Svar på tråden Här är vi alla vänner.