Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Monsieur Venus skrev 2022-07-10 16:05:50 följande:
    Känns det fortfarande lika bra med berättelsen? Själv ska jag sätta mig och skriva lite nu. Eller skriva och skriva, jag dikterar och sedan skriver mobilen texten åt mig. Det är väldigt smidigt och ett tips till alla här i författarhörnan som inte har testat det! Glad
    Jo, tack, det känns jättebra! . Jag blir så inne i den bara. Skäms. Jaha, du gör så. Själv kör jag old school med penna och block. 
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Freddie K

Jag måste få berätta lite om några karaktärer:

Förts har vi Blöjan-Larsson. Han springer runt med en blöja på huvudet och ropar:" Tysken kommer. Tysken kommer!"

Sen har vi Kaninkillen. Han ser inte ut som en kanin, men han försöker sälja en kanin till mig, men egentligen är det hans toffel.

Sen har vi profeten. En gammal stofil som bara sitter och mumlar: "Undergången är nära. Syndafloden är här".

Sen har vi 99:an. Hans pappa kallade honom alltid för 99:an för han är inte helt hundra.

Till slut har vi överläkaren som inte är så kompetent och visar sig vara ett as! 

Där har ni karaktärerna i korta drag. .

• Freddie K
    Monsieur Venus skrev 2022-07-10 17:33:14 följande:
    Det låter som färgstarka karaktärer! Känner nog mest igen mig i Kaninkillen. Tror det skulle kunna hända mig med, att jag försöker sälja en kanin som egentligen är en toffel alltså. Att överläkaren är ett as känns som en klassiker. Antar att det är hen som är antagonisten i berättelsen? Får känslan av att Mentalsjukhuset skulle passa bra som manus till en serietidning eller en kortfilm.
    Jo, tack. . Det är kul att hitta på olika karaktärer. Hemligheten är att inte överdriva med de utan att få de så naturliga som möjligt! .
  • Freddie K

Nej, jag måste ta en paus! Så här inne i en berättelse var det längesen jag var!

• Freddie K

Varje gång jag ser mig själv i spegeln så får jag en deja vu känsla. Det känns som att jag har sett mig förut. Foten i munnen

• Freddie K

Jag kom att tänka på en rolig sak. It's a true story!

När jag var nere i affären för ett tag sen så var det en man som lassade upp en massa påsar med jordnötter på kassabandet. Då frågade jag honom:" Har du en elefant där hemma eller?" "Det är min fru", svarade han. "Är din fru en elefant", frågade jag. Han såg på mig och sa:" Nej, hon ska ha fest!" Det var lite kul, tyckte jag.

• Freddie K
    Mortiscia80 skrev 2022-07-12 08:03:24 följande:
    HAHA :D
    Sänare grappet! . Du får vara grappet idag, jag vet inte vad femininformen är av det ordet.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.