• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-12-11 07:20:45 följande:
    Poirot, det är han den där detektiven va? Han är rätt ok, lite fåfäng kanske, om det är rätt ord.
    Precis :) Jo han är lite allt möjligt, men en väldigt trevlig karaktär :)
    Litenmenhård skrev 2020-12-11 07:43:18 följande:

Morty. Vi gjorde det. 7000 inlägg innan årets slut! Det är så här det måste kännas att få barn. Jag är så glad! .

Haha grattis! :D Tror du vi når 8000??
  • Mortiscia80

Jaha det var dagens avsnitt :D Med rören och allt. Men en kaffe Babben, hur svårt vore det då att få ur sig? Duell blir det inte då. Sköna förolämpningar de hade i alla fall hahaha! :D

• Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-12-11 10:44:37 följande:

Jaha det var dagens avsnitt :D Med rören och allt. Men en kaffe Babben, hur svårt vore det då att få ur sig? Duell blir det inte då. Sköna förolämpningar de hade i alla fall hahaha! :D

Samt konstigt julgranspynt.

Kan jag få be om din åsikt, förresten?
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-12-11 10:54:42 följande:
    Samt konstigt julgranspynt.

Kan jag få be om din åsikt, förresten?
    Jag kände nog igen en del från gamla bilder och när muséer etc gjort utställningar om gamla jular, svenska flaggor och änglar var verkligen i ropet där ett tag t ex.

Kör på! :)
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-12-11 10:59:11 följande:

Jag kände nog igen en del från gamla bilder och när muséer etc gjort utställningar om gamla jular, svenska flaggor och änglar var verkligen i ropet där ett tag t ex.

Kör på! :)

Jo, jag råkade säga till min man att jag önskade mig en joggingdress från Adidas för drygt 700 spänn.

Han får av mig en liten glasängel att hänga i granen, ett äppel i glas, rött och grönt, infattat i bly - som gamla fönster - och "Harry Potter och Hemligheternas Kammare" av mig. Det är inte i närheten av 700 spänn.
  • Cinnamonbun
    Mortiscia80 skrev 2020-12-11 10:44:37 följande:

Japp!!! Ring om du vill få rören spolade.... hahaha. Jag tänkte i alla fall på något annat.
  • Cinnamonbun
    Litenmenhård skrev 2020-12-11 07:42:04 följande:

BTW: Grattis till det 7000:e inlägget! .

Oj tack. 7000 inlägg är mycket ju!!!
  • Cinnamonbun
    Disa35 skrev 2020-12-11 08:48:53 följande:

Missade det, hade huvudet fullt med julgranspynt och möjligheterna för duell.

Plus att innertaket i vårt kök plötsligt har börjat knastra - mysko. Sist det lät konstigt droppade det vatten i hallen.

Jaja, hur är det med dig? Hur gick det med baket?

Aj tusan. Hoppas det inte läcker vatten eller så. Bor ni i hus eller lägenhet? Baket gick bra tack. Fast jag måste erkänna att jag är rätt kass på att baka hahaha
  • Aniiee
    Disa35 skrev 2020-12-11 06:51:16 följande:
    Förstår dig, 40 000 florint för en lätt lunch känns som rena rånet
    Eler hur? Tror dem man är gjord av sstålar eller!?
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-12-11 11:37:39 följande:
    Jo, jag råkade säga till min man att jag önskade mig en joggingdress från Adidas för drygt 700 spänn.

Han får av mig en liten glasängel att hänga i granen, ett äppel i glas, rött och grönt, infattat i bly - som gamla fönster - och "Harry Potter och Hemligheternas Kammare" av mig. Det är inte i närheten av 700 spänn.
    Hmm, antingen kan man tänka att det jämnar ut sig med tiden eller så köper du något mer till honom? Något personligt så där. Men ängeln och äpplet låter verkligen jättefina iaf! :) En bra bok är alltid rätt i mitt tycke (både jag och min man älskar att läsa) eller något som har med hans hobbies att göra. Man måste liksom inte ge för ungefär lika värde (de flesta vuxna ser det nog så) men det känns bättre för en själv om det inte blir alldeles för stor skillnad.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.