• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Aniiee
    Disa35 skrev 2020-12-09 10:04:09 följande:
    Tror det är enklare att bara vänta tills jag kan åka hem igen

Och en dag kan jag det, och efter havererat bröllop, 1-årsfest för sonen på distans och nya, idiotiska reglerna här i landet - då går tolv timmar på fraktfärjan från Liepaja och hem som en dans
    VPN. Har du ingen sån så rekommenderar jag det starkt, av många skäl, inte minst säkerhetsmässigt. Och att kunna se diverse streamingtjänster från andra länder än där man råkar vara =P
    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Disa35
    Aniiee skrev 2020-12-09 17:32:29 följande:

VPN. Har du ingen sån så rekommenderar jag det starkt, av många skäl, inte minst säkerhetsmässigt. Och att kunna se diverse streamingtjänster från andra länder än där man råkar vara =P

VPN, det är en tjänst där man de facto är i Frankrike men påstår sig vara i Nya Zeeland (som exempel), eller hur?

Inte så insatt, vilka fördelar finns det? Förutom att lura streamingtjänster då
  • Litenmenhård

*Vakna till:* Bob Marley-Three little birds.

• Disa35

Allmän fråga till tråden:

Är det någon som minns de där små mjuka doftkulorna i olika färger som var populära på 90-talet? Såg ut som vanliga spelkulor, men var mjuka och doftade.

Vad sjutton skulle man ha dem till?

• Litenmenhård

Haha, ja de ja. Nja, jag vet faktiskt inte. Tycker det var ganska mycket hysteri kring badgrejer på den tiden överhuvudtaget. Kommer ihåg när någon fyllde år att dem kom med en jättekorg full med badsalt och annat.

• Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-10 08:35:13 följande:

Haha, ja de ja. Nja, jag vet faktiskt inte. Tycker det var ganska mycket hysteri kring badgrejer på den tiden överhuvudtaget. Kommer ihåg när någon fyllde år att dem kom med en jättekorg full med badsalt och annat.

Jag ska inte svära på det, men jag tror inte det här var badgrejer.

Fast jag minns också badhysterin som var där ett tag, i hård konkurrens med låsbara dagböcker, tamagoochis, halsband i form av lädersnören med fula/töntiga berlocker och spiralformade skosnören.
  • Disa35

Samt när en femma betydde att man hade råd med en Piggelin och två tuggummin

• Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-10 08:42:04 följande:
    Jag ska inte svära på det, men jag tror inte det här var badgrejer.

Fast jag minns också badhysterin som var där ett tag, i hård konkurrens med låsbara dagböcker, tamagoochis, halsband i form av lädersnören med fula/töntiga berlocker och spiralformade skosnören.
    Ok. Jo, haha. Vilka grejer vi hade för oss då. :-P.
    Disa35 skrev 2020-12-10 08:43:47 följande:

Samt när en femma betydde att man hade råd med en Piggelin och två tuggummin

Ja, vilka tider och ett frimärke kostade typ 4 kronor eller något sånt där. Nu kostar det 13 spänn. Det var nog bättre förr ändå.

Usch, vad nostalgisk jag blir nu. .

• Litenmenhård

Jag fick aldrig någon tamagoochi när jag var liten. Min mamma ville inte att jag skulle ha husdjur.Förvånad

• Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-12-09 16:00:08 följande:

Mycket mer än en halv herrgård tydligen. Fint att de där från Coltvolt inte är så pushiga mot barnen utan ganska naturliga, inte som det där första paret som skulle adoptera Mira.

Jag måste erkänna att jag var skeptisk till hur Annika Andersson och Johan Glans skulle få till det här, men jag tycker de agerar med bravur.

Man kan med lätthet tänka sig Anna-Karin som den ansvarstagande ryggraden i blivande familjen, Vilgot som den knasige pappan, och inget sentimentalt klet, inget överspel, inget trams.

Positivt överraskad
Svar på tråden Här är vi alla vänner.