• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård

När jag pratar med er känns det som att ni vet så mycket och är så världsvana, om man jämför med mig. Min värld är liten och jag lever i en bubbla, på gott och ont, men ibland vill jag också kunna en massa. 

Bara en fundering från min sida.

• Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-10 08:47:43 följande:

Ok. Jo, haha. Vilka grejer vi hade för oss då. :-P.Ja, vilka tider och ett frimärke kostade typ 4 kronor eller något sånt där. Nu kostar det 13 spänn. Det var nog bättre förr ändå.

Usch, vad nostalgisk jag blir nu. . 

TV-reklamen var rolig, kort och innehöll riktiga skådisar...det var dyrt att ringa till utlandet...man var uppriktigt avundsjuk på de som åkte till Mallis på höstlovet...läsk köptes i glasflaskor i backar och togs fram vid festliga tillfällen...det var aldrig tjafs om vare sig Luciatåg i plugget eller avslutning i kyrkan i juni...
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-10 09:07:13 följande:
    TV-reklamen var rolig, kort och innehöll riktiga skådisar...det var dyrt att ringa till utlandet...man var uppriktigt avundsjuk på de som åkte till Mallis på höstlovet...läsk köptes i glasflaskor i backar och togs fram vid festliga tillfällen...det var aldrig tjafs om vare sig Luciatåg i plugget eller avslutning i kyrkan i juni...
    Nej, precis. Det var ju andra tider då. .
  • Litenmenhård

Nej, om man ska åka till jobbet kanske.

• Litenmenhård

Later, dudes and dudettes!

• Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-12-10 08:56:34 följande:
    Jag måste erkänna att jag var skeptisk till hur Annika Andersson och Johan Glans skulle få till det här, men jag tycker de agerar med bravur.

Man kan med lätthet tänka sig Anna-Karin som den ansvarstagande ryggraden i blivande familjen, Vilgot som den knasige pappan, och inget sentimentalt klet, inget överspel, inget trams.

Positivt överraskad
    Ja, väldigt bra skådespeleri från deras sida :) I år har man verkligen lyckats med kalendern! Man blir allt lite varm i hjärtat av att se dem och tänka sig den framtida familjen ;)
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-12-10 09:04:14 följande:

När jag pratar med er känns det som att ni vet så mycket och är så världsvana, om man jämför med mig. Min värld är liten och jag lever i en bubbla, på gott och ont, men ibland vill jag också kunna en massa. 

Du får ta lärdom av oss då :) Men det går ju också att förkovra sig för den som vill, du kanske skulle ha som mål inför nästa år att se en dokumentär i månaden om ett nytt ämne? Lagom lite och du lär dig nog massor med nya saker.
  • Disa35

Det gör vi inte och är vi inte, vågar jag nog påstå. Vi har koll på respektive värld vi lever i, plus intressen - i mitt fall historia - och är i övrigt rätt vilse.
    Mortiscia80 skrev 2020-12-10 09:39:44 följande:

Du får ta lärdom av oss då :) Men det går ju också att förkovra sig för den som vill, du kanske skulle ha som mål inför nästa år att se en dokumentär i månaden om ett nytt ämne? Lagom lite och du lär dig nog massor med nya saker.

Håller med, det var ett bra förslag.

Och du kunde ju resa (när det är säkert igen, förstås). Resande kan ge en oväntade kunskaper och perspektiv.
  • Cinnamonbun

Åh vilket bra avsnitt det var idag! Jag älskar Sören! Men undrar faktiskt vad som händer nu (ljusen....) eftersom han ju tror att Rakel är galen.

• Cinnamonbun

Jag tror verkligen inte att alla är världsvana. Om du känner att du lever i en bubbla så kan du ju testa att göra bubblan pyttelite större. Genom att läsa en ny bok, se något som du inte hade tänkt dig, prata med någon som kan något som du inte kan, vara nyfiken. Du bestämmer ju själv hur stor eller liten du vill att din bubbla ska vara
Svar på tråden Här är vi alla vänner.