• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-12-15 10:30:07 följande:
    Jag har råkat avslöja överraskning för gubben förresten, men han blev glatt överraskad
    Ja just det, vad var det för överraskning då? :D

Jag har försökt hitta på nåt åt karln men det går seeeegt. Själv vet han inte alls vad han vill ha. Jag har en bok som jag köpt sedan tidigare åt honom, en påse speciellt godis och så har jag beställt kaffekapslar. Jag funderar på att försöka skriva ut bild eller text som man kan stryka fast på en t-shirt men det är svårt att fundera på ett motiv. Bild av sonen t ex blir ju max ett A4. Fast det kanske räcker...
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-12-15 10:55:30 följande:

Haha det är ju ändå rätt kul för honom förstås :D

Det spelar liksom ingen roll hur mycket man än värmer pannan före så blir första pannkakan just bara pannkaka av allting... Men det där med kålen känns som att det är mest för att det blir så mycket att skära när man väl sätter igång x) Jag har iaf inte sett det själv, än.

Ja jag undrar fortfarande hur allt det här har med Anna-Karin att göra... Och hur ska de kunna kommunicera nu när Rakel slet loss tapetbiten de brukade skriva på? Kommer text att dyka upp där ändå? Och så Babben... Haha :D Snart blir det en Swedish fika!

Jo, han var ju ganska stolt när han fick klart för sig att ett av look-alikens senaste projekt är världsberömt, baserat på en lika berömd boktrilogi och har spelats in i Hollywood med amerikanska skådisar.

Absolut, det är skärandet. Huvudet kan liksom vara som ett litet försynt krocketklot i affären, men så börjar man skära...

Hoppas Swedish fika går bättre än Findus jultallrik
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-12-15 10:57:37 följande:

Ja just det, vad var det för överraskning då? :D

Jag har försökt hitta på nåt åt karln men det går seeeegt. Själv vet han inte alls vad han vill ha. Jag har en bok som jag köpt sedan tidigare åt honom, en påse speciellt godis och så har jag beställt kaffekapslar. Jag funderar på att försöka skriva ut bild eller text som man kan stryka fast på en t-shirt men det är svårt att fundera på ett motiv. Bild av sonen t ex blir ju max ett A4. Fast det kanske räcker...

Det här blir lite långt:

Lettland har nationaldag den 18 november, och jag bestämde mig i oktober för att överraska gubben i år. Så jag tränade in deras nationalsång på gehör, med hjälp av en Youtube-video och egen fonetisk text. Tanken var att i år skulle jag sjunga med strax innan midnatt, istället för att stå och humma förläget som jag brukar göra.

Men så blev firandet inställt, och jag glömde bort alltihop.

Igår kväll totalvägrade sonen att sova, han bara skrek och kinkade och gnällde. Det var på det där trotsiga viset, som till sist får en att vilja skicka ungen som paket till Uralbergen och sig själv under antaget namn till Costa Rica för att få lugn och ro.

Det funkade millimetervis att sjunga, och efter att ha harvat igenom halva psalmboken, Bevare Gud vår kung, tre vaggvisor, Ur svenska hjärtans djup en gång, två skillingtryck och alla verserna i Du gamla du fria, då var man rätt mör. Då började jag sjunga lettiska nationalsången av bara farten, och du skulle ha sett gubbens min

Du kanske kan tota ihop ett montage i Photoshop? Och så skriva ut det, abtingen som stryka på-bild eller som vanligt foto i fin ram.
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-12-15 11:16:56 följande:
    Det här blir lite långt:

Lettland har nationaldag den 18 november, och jag bestämde mig i oktober för att överraska gubben i år. Så jag tränade in deras nationalsång på gehör, med hjälp av en Youtube-video och egen fonetisk text. Tanken var att i år skulle jag sjunga med strax innan midnatt, istället för att stå och humma förläget som jag brukar göra.

Men så blev firandet inställt, och jag glömde bort alltihop.

Igår kväll totalvägrade sonen att sova, han bara skrek och kinkade och gnällde. Det var på det där trotsiga viset, som till sist får en att vilja skicka ungen som paket till Uralbergen och sig själv under antaget namn till Costa Rica för att få lugn och ro.

Det funkade millimetervis att sjunga, och efter att ha harvat igenom halva psalmboken, Bevare Gud vår kung, tre vaggvisor, Ur svenska hjärtans djup en gång, två skillingtryck och alla verserna i Du gamla du fria, då var man rätt mör. Då började jag sjunga lettiska nationalsången av bara farten, och du skulle ha sett gubbens min

Du kanske kan tota ihop ett montage i Photoshop? Och så skriva ut det, abtingen som stryka på-bild eller som vanligt foto i fin ram.
    Haha vilken kväll, men så duktig du är :D Kul att maken fick höra den lite apropå så där bara! Har du bott länge i Lettland förresten? Är ert barn två/trespråkigt?

Ja men ja.... Ibland tänker man så fyrkantigt. Man kan faktiskt skriva ut flera bilder liksom x) Har PS men det var länge sen jag använde det, jag kör extrem-basic med Paint för att ändra storlek mest om jag ska skriva ut foton. Gjorde det nyss förresten eftersom en av julklapparna norrut blir bild av junior i ram :) Det är till de allra äldsta, generationen emellan får varsin fotokalender som jag totade ihop på Önskefoto. Himla smidigt och snyggt!

Hemma har vi en "kollage-ram" från Ikea, den hänger tom på väggen för vi har inte kommit längre. Vi gifte oss 2015 så snart blir det väl en bröllopsbild också! x) Jaja, vi har haft lite annat för oss emellan... Livet, typ.
  • Aniiee

Dagens låtlista:

Rendezvous - Buck-Tick
    Pub - Final Fantasy Tactics
    A Guy like you - Disney's Hunchback of Notre Dame
    Goblin - Buck-Tick
    Telephone Murder - Buck-Tick
    Breaking and entering - Uncharted 2: Among thieves
    Stay Gold - Buck-Tick
    The Proving, Part One: Motherland - Horizon Zero Dawn
    Theme of Final Fantasy XII - Final Fantasy XII
    Towards Tomorrow - Tales of Graces f
    Riding (Day) - Legend of Zelda Breath of the Wild
    Prayer: Lisa - Final Fantasy Unlimited Music Adventure Verse 2
    Tell Me part 1: Motherland - Horizon Zero Dawn
    Tooth and Scale - Dragon Age Inquisition
    Murmurs of the Land Forbidden - Monster Hunter World
    And Away we go - Deus Ex: Human Revolution
    Medusa bay - Ecco the Dolphin
    Shrine Trial Start - Legend of Zelda Breath of the wild
    The emperor's army - A Relm Reborn Final Fantasy XIV
    Sound test 6 - Ecco the Dolphin
    No ni saku hana no yõni - Gackt

Om ni har 1 timme och 24 sekunder.....

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-12-15 09:50:12 följande:
    Nej, det ska ju vara lite skådespeleri också ;) Undrar var den tar vägen sen!
    Ja, det undrar jag med.
  • Litenmenhård

Förresten. Jag skulle behöva ett råd.

• Litenmenhård

Jag är hemma nu btw. Var är min röda matta, va? .

• Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-12-15 16:43:37 följande:

Jag är hemma nu btw. Var är min röda matta, va? .

Det är inte fredag än!
    Litenmenhård skrev 2020-12-15 16:34:30 följande:

Kör på :)
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-12-15 17:05:21 följande:
    Det är inte fredag än!
    Litenmenhård skrev 2020-12-15 16:34:30 följande:

Kör på :)
    Nej, i och för sig, men ändå. :-P.

Ok, här kommer ett ganska långt inlägg. (För att vara mig.)
Svar på tråden Här är vi alla vänner.