• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-14 16:25:53 följande:
    Nja...han kanske har barn och vill ta det lite piano.

Det ska bli mycket spännande att se vad som händer imorgon
    Tjena tjejen! .

Hur har du haft det idag?
  • Disa35
    Mortiscia80 skrev 2020-12-14 13:17:35 följande:

Jaja! Jo det var ju hon som pillat in dem där men hon skyllde ju på barnen hahaha! :D

Min kille går veckan ut, sen är det jul :) Pappa jobbar till o med den 23:e. Jag ska iaf försöka få ihop pepparkakor nån dag nu.Jag tror inte det är någon kvinna alls! Ulla och han skilde sig ju för många år sen sa han, men de kanske fick barn, eller om han har en liten hund... :) De möts nog snart igen ;)

Intressant teori! Jag tänkte också på det där hålet, om inte Anna-Karin och Vilgot "finns" i deras liv så hur blev det då? Rakel verkar imponerad av Marie Curie och väldigt trött på sitt findamsliv så det är inte omöjligt att hon krävde att få vidare studier :)

Alltså, det här kanske är aningen nördigt, men hur sjutton bar hon sig åt? Hon måste ju ha skruvat loss vattenlåset för att knö ner strumpbyxorna - hon är minsann dedikerad!

Det är samma här hos oss, plus att de ska ha julfest på fredag; de ska klä ut sig till djur och ta med godsaker Sedan blir det handling i helgen, och så matlagning sista dagarna - ska bli sååå roligt med en liten som ska hjälpa till...

Jag blev så glad över Marie Curie och klargörandet om kvinnlig rösträtt . Fast jag undrar också hur Anna-Karin och Vilgot helt plötsligt bara kunde försvinna - blev de sams över den icke nerbrunna statarlängan, eller?
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-12-14 16:18:13 följande:
    Jag är lite kluven till skumtomtar faktiskt. Det är gott, men man ska inte äta för många, då får man förstoppning. Fast jag brukar ju vara allt eller inget så har jag en påse med godis(som jag inte äter längre), så proppar jag i mig hela på en gång. . Haha.
    Ok, det visste jag inte att man kunde få :D

Jag har blivit mer sparsam med godis har jag upptäckt. Jag blir liksom nöjd med mindre, smakmätt liksom.
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-14 16:27:40 följande:

Tjena tjejen! .

Hur har du haft det idag?

Hyggligt, börjat oroa mig för matlagningen och svurit över tuben, annars helt okej.

Själv då?
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-14 16:35:23 följande:
    Hyggligt, börjat oroa mig för matlagningen och svurit över tuben, annars helt okej.

Själv då?
    Jodå, har precis ätit själv och också svurit lite över tuben. 

Vad blir det för mat idag?
  • Mortiscia80
    Disa35 skrev 2020-12-14 16:32:42 följande:
    Alltså, det här kanske är aningen nördigt, men hur sjutton bar hon sig åt? Hon måste ju ha skruvat loss vattenlåset för att knö ner strumpbyxorna - hon är minsann dedikerad!

Det är samma här hos oss, plus att de ska ha julfest på fredag; de ska klä ut sig till djur och ta med godsaker Sedan blir det handling i helgen, och så matlagning sista dagarna - ska bli sååå roligt med en liten som ska hjälpa till...

Jag blev så glad över Marie Curie och klargörandet om kvinnlig rösträtt . Fast jag undrar också hur Anna-Karin och Vilgot helt plötsligt bara kunde försvinna - blev de sams över den icke nerbrunna statarlängan, eller?
    All is fair in love and war! ;) Jo vattenlåset är nog en bra gissning, eller om det finns ett enda stort hål uppifrån.

Åh gu så skönt att vi slipper utklädning... Än så länge iaf. Men gulligt blir det nog :) Vad ska sonen vara för djur?

Ja! Ett slag för kvinnokampen! :D Jag tänker att Anna-Karin kanske inte ens existerar. Galad visste ju inte vem hon var, och det borde han eftersom hon ägde halva herrgården men sålde till Ernst som nu ska riva den (fortfarande). Så hon föddes väl inte. Men hon kom ju från den smalare broderns sida av släkten så frågan är vad som hände där. Träffade han aldrig sin fru på perrongen? Varför inte? Blev bröderna sams innan han lämnade familjeföretaget? Har Rakel talat om för dem hur dumt det var att bråka om en kolbit? Och vad har den lilla stugan att göra med hela utkomsten om Anna-Karin?? Eller måste lilla Sören och hans föräldrar dö i branden för att påverka Colt-släktens utbredning...? Många frågor!
  • Disa35
    Litenmenhård skrev 2020-12-14 16:42:03 följande:

Jodå, har precis ätit själv och också svurit lite över tuben. 

Vad blir det för mat idag?

Idag blir det rester; rödbetsbiffar, bovetepannkakor, lasagne och lite så. Gäller att försöka skapa utrymme i kylen.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-12-14 16:32:46 följande:
    Ok, det visste jag inte att man kunde få :D

Jag har blivit mer sparsam med godis har jag upptäckt. Jag blir liksom nöjd med mindre, smakmätt liksom.
    Jo, det förstår jag. När jag var liten åt jag alltid godis. Nu om jag skulle äta den minsta bit så mår jag illa. Det har ju sina orsaker med kanske.
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-12-14 16:50:06 följande:
    Idag blir det rester; rödbetsbiffar, bovetepannkakor, lasagne och lite så. Gäller att försöka skapa utrymme i kylen.
    Ok, Ja, det var en salig blandning! .
  • Litenmenhård

Nu är det strax dags för The Big Bang Theory så förlåt om jag försvinner en timme.

Svar på tråden Här är vi alla vänner.